Auteur Topic: Emanuele Maffeis  (78496 keer gelezen)

Christiaan

  • Gebruiker
  • Berichten: 126
    • Bekijk profiel
Emanuele Maffeis
Gepost op: 16 september 2005 – 15:02:27
Ik heb vandaag bij Hermans in Utrecht een hemd van Emanuele Maffeis gekocht. Mooie glanzende stof, parelmoeren knoopjes (met de hand aangezet - ze staan mooi op de stof) en uitneembare baleinen. De pasvorm had wel beter gekund (maar ik ben ook zo'n lange staak, dat is bij RTW altijd lastig). Ik ben benieuwd wat de ervaringen van andere leden met dit merk zijn. En als er nog geinteresseerden zijn; bij Hermans gaan ze dat merk er uit zetten. De meeste hemden gaan er uit voor 120/130 euro, wat ik niet veel vind voor zo'n kwaliteit (de mijne kreeg ik mee voor 109, btw).
Truth springs from argument amongst friends" - David Hume

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Emanuele Maffeis
Reactie #1 Gepost op: 16 september 2005 – 15:50:32
Geplooide mouwinzet? (zie je vaak bij Maffeis)
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Christiaan

  • Gebruiker
  • Berichten: 126
    • Bekijk profiel
Emanuele Maffeis
Reactie #2 Gepost op: 16 september 2005 – 17:17:31
Yep. Ik ben best onder de indruk van deze kwaliteit voor zo'n prijs. Nu is het wel een soort 'uitverkoop', maar toch :) Er lag een hemd bij waar ik bijna verliefd op was. Mooi herringbone motief met blauwe en witte strepen. 100% katoen (type katoen weet ik niet, maar het glimt wel mooi). Maar helaas was dat hemd er dan weer niet in mijn maat. Er lagen er ook een aantal met napolitaanse mouw-inzetten. Het merk kende ik echter niet, dus ik was benieuwd naar ervaringen van andere leden (ik heb er zelf maar eentje gekocht om te testen).
Truth springs from argument amongst friends" - David Hume

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Emanuele Maffeis
Reactie #3 Gepost op: 16 september 2005 – 17:30:32
Ik ga een maffeis opmaat laten maken als ik binnenkort weer Borrelli's laat maken.Ook als test om te zien hoe en wat.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Daan

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel
Emanuele Maffeis
Reactie #4 Gepost op: 16 september 2005 – 17:35:35
argh, die meervoud :P

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Emanuele Maffeis
Reactie #5 Gepost op: 16 september 2005 – 20:19:22
Hermans, dat is toch die Borelli & Brioni verkoper?

Christiaan

  • Gebruiker
  • Berichten: 126
    • Bekijk profiel
Emanuele Maffeis
Reactie #6 Gepost op: 16 september 2005 – 20:21:20
Ze hebben geen Borelli en Brioni. Wel Canali. Wellicht verwar je Hermans met Chasens, die verderop in de straat zitten. Daar kun je iig Borelli krijgen, en volgens mij ook Brioni. Hermans is voornamelijk verkoper van schoenen, en dat is ook waarom ze Emanule Maffeis er uit doen. Ze gaan nu alleen kleding van Canali verkopen, naast de diverse schoenen die ze hebben (er staan trouwens een aantal prachtige Santoni's, EGs en C&Cs in de winkel te pronken).
Truth springs from argument amongst friends" - David Hume

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Emanuele Maffeis
Reactie #7 Gepost op: 16 september 2005 – 20:25:26
klopt ja, daar ben ik mis mee.. Is het de moeite om eens te gaan kijken vanaf Rotterdam richting Utr?

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Emanuele Maffeis
Reactie #8 Gepost op: 16 september 2005 – 20:40:41
Niks mis met herman's maar ik denk dat jij meer bij van assem zal vinden omdat de keus van diverse stijlen en merken groter is.Nogmaals niets mis met herman's.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Emanuele Maffeis
Reactie #9 Gepost op: 16 september 2005 – 21:32:55
ik bedoelde de hemden..Qua schoenen zit ik wel oke :roll: . Ga waarschijnlijk ook een pantalon laten aanmeten :D

Christiaan

  • Gebruiker
  • Berichten: 126
    • Bekijk profiel
Emanuele Maffeis
Reactie #10 Gepost op: 17 september 2005 – 03:02:58
Btw. Maten die ze nog hadden liggen zaten volgens mij vooral rond de 39, 40 en 41 (zowel extra ml als gewoon). Er zaten een paar 38s bij zonder extra mouwlengte.
Truth springs from argument amongst friends" - David Hume

Patrick Bateman

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.478
    • Bekijk profiel
Emanuele Maffeis
Reactie #11 Gepost op: 02 mei 2006 – 17:27:32
de maffeis shirts zijn imho goed, alleen heel irritant: er zit geen "extra knoopje" tussen manchet en elleboog. Een mooie blik op de harige onderarm moet je dus op de koop toenemen :roll:
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Jacob

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.233
    • Bekijk profiel
Emanuele Maffeis
Reactie #12 Gepost op: 02 mei 2006 – 17:38:04
Citaat van: "Patrick Bateman"
de maffeis shirts zijn imho goed, alleen heel irritant: er zit geen "extra knoopje" tussen manchet en elleboog. Een mooie blik op de harige onderarm moet je dus op de koop toenemen :roll:


gauntlet button

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Emanuele Maffeis
Reactie #13 Gepost op: 02 mei 2006 – 18:00:23
Citaat van: "Patrick Bateman"
de maffeis shirts zijn imho goed, alleen heel irritant: er zit geen "extra knoopje" tussen manchet en elleboog. Een mooie blik op de harige onderarm moet je dus op de koop toenemen :roll:


Knoopje kan je er toch zelf opzetten? en het knoopsgat maak je met een naaimachine of met de hand  :wink:

Carel

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.064
    • Bekijk profiel
Emanuele Maffeis
Reactie #14 Gepost op: 03 mei 2006 – 21:59:13
Ik heb er 2 shirts van..  die extra knoopjes zitten er bij mij gewoon op.
Tribula