Auteur Topic: Kleer(ver)makers, stomers en strijkers  (435167 keer gelezen)

Immanuel

  • Gast
Re: behoorlijke kleermaker
Reactie #30 Gepost op: 18 september 2005 – 11:57:09
Citaat van: "Harewood"
Citaat van: "Merlino"
Citaat van: "Harewood"
Ik stuit elke keer weer op obscure, mediterane naai-ateliers waar ook Miep d'r lederen bromjacker vernaaid wordt.


Ik laat mijn kleding altijd vermaken bij de plaatselijke "obscure, mediterane naai-ateliers" en krijg daar prima resultaat. Of denk je dat alle winkels zelf dat spul vermaken ofzo? Hier in Groningen zenden bijna alle winkels hun spullen naar ้้n Turkse kleermaker...


Als ik simpele plakpakken zou dragen zou ik ze inderdaad naar de turk brengen ...Maar ik hecht er bij mijn pakken veel waarde aan dat ze met zorg gemaakt zijn in een lange traditie. Dus als ik er aan laat sleutelen, laat ik dat graag doen door iemand die die traditie begrijpt en kundig is.
Je brengt je ferrari toch ook niet naar de kwikfit als je nieuwe velgen wil?


plak of geen plak geen gedonder aan mijn pak..

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Re: behoorlijke kleermaker
Reactie #31 Gepost op: 18 september 2005 – 16:15:24
Citaat van: "Harewood"

Als ik simpele plakpakken zou dragen zou ik ze inderdaad naar de turk brengen ...Maar ik hecht er bij mijn pakken veel waarde aan dat ze met zorg gemaakt zijn in een lange traditie. Dus als ik er aan laat sleutelen, laat ik dat graag doen door iemand die die traditie begrijpt en kundig is.
Je brengt je ferrari toch ook niet naar de kwikfit als je nieuwe velgen wil?


Haha ;)
Nogmaals, grote winkels brengen hun spullen ook naar dit soort winkels. Als jij bij Oger een RTW Borrelli pak koopt en iets laat versleutelen, denk je dan dat Oger dat naar Itali๋ stuurt ofzo!?
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Harewood

  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Behoorlijke kleer(ver)maker
Reactie #32 Gepost op: 19 september 2005 – 13:59:38
Nee...dat verwacht ik inderdaad niet. Daarom koop ik mijn pakken ook niet bij Oger  :wink:. Winkelen bij Oger is net zoiets als winkelen bij supermarkt Super de Boer. Je betaalt  de hoofdprijs in een winkel waar maar een paar A-merken te vinden zijn en een duur, maar belabberd, huismerk de overtoon voert.  Dan vlieg ik liever  2 keer per jaar goedkoop door naar Londen. Ik hoopte alleen dat ik ook wat dichterbij huis iets kon vinden voor wat naaiwerk.
Je hebt verder volledig gelijk, hoor. Maar dat was nu ook precies de reden dat ik zo hard op zoek was, nauwelijks iets kon vinden en help! riep!  :D

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Behoorlijke kleer(ver)maker
Reactie #33 Gepost op: 19 september 2005 – 14:05:39
Citaat van: "Harewood"
Nee...dat verwacht ik inderdaad niet. Daarom koop ik mijn pakken ook niet bij Oger  :wink:. Winkelen bij Oger is net zoiets als winkelen bij supermarkt Super de Boer. Je betaalt  de hoofdprijs in een winkel waar maar een paar A-merken te vinden zijn en een duur, maar belabberd, huismerk de overtoon voert.  Dan vlieg ik liever  2 keer per jaar goedkoop door naar Londen. Ik hoopte alleen dat ik ook wat dichterbij huis iets kon vinden voor wat naaiwerk.
Je hebt verder volledig gelijk, hoor. Maar dat was nu ook precies de reden dat ik zo hard op zoek was, nauwelijks iets kon vinden en help! riep!  :D


Eindelijk een Engeland liefhebber. Vooral omdat Italie hier de boventoon lijkt te voeren. Ben dus zeer geinteresseerd ervaringen, producten e.d.
Sailing, an expensive way to travel for free"

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Behoorlijke kleer(ver)maker
Reactie #34 Gepost op: 19 september 2005 – 18:02:03
Misschien komt dat omdat Itali๋ nu eenmaal modieuzer kleding voortbrengt. En al zou dat niet zo zijn, dat is iig het beeld. Maar ik ga off-topic...
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Behoorlijke kleer(ver)maker
Reactie #35 Gepost op: 19 september 2005 – 18:18:54
Citaat van: "Vodka"
Citaat van: "Harewood"
Nee...dat verwacht ik inderdaad niet. Daarom koop ik mijn pakken ook niet bij Oger  :wink:. Winkelen bij Oger is net zoiets als winkelen bij supermarkt Super de Boer. Je betaalt  de hoofdprijs in een winkel waar maar een paar A-merken te vinden zijn en een duur, maar belabberd, huismerk de overtoon voert.  Dan vlieg ik liever  2 keer per jaar goedkoop door naar Londen. Ik hoopte alleen dat ik ook wat dichterbij huis iets kon vinden voor wat naaiwerk.
Je hebt verder volledig gelijk, hoor. Maar dat was nu ook precies de reden dat ik zo hard op zoek was, nauwelijks iets kon vinden en help! riep!  :D


Eindelijk een Engeland liefhebber. Vooral omdat Italie hier de boventoon lijkt te voeren. Ben dus zeer geinteresseerd ervaringen, producten e.d.
Niet alles is italiaans bij mij draag ook engelse kleding.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Behoorlijke kleer(ver)maker
Reactie #36 Gepost op: 19 september 2005 – 18:56:20
Citaat van: "gusto napolitano"
Citaat van: "Vodka"
Citaat van: "Harewood"
Nee...dat verwacht ik inderdaad niet. Daarom koop ik mijn pakken ook niet bij Oger  :wink:. Winkelen bij Oger is net zoiets als winkelen bij supermarkt Super de Boer. Je betaalt  de hoofdprijs in een winkel waar maar een paar A-merken te vinden zijn en een duur, maar belabberd, huismerk de overtoon voert.  Dan vlieg ik liever  2 keer per jaar goedkoop door naar Londen. Ik hoopte alleen dat ik ook wat dichterbij huis iets kon vinden voor wat naaiwerk.
Je hebt verder volledig gelijk, hoor. Maar dat was nu ook precies de reden dat ik zo hard op zoek was, nauwelijks iets kon vinden en help! riep!  :D


Eindelijk een Engeland liefhebber. Vooral omdat Italie hier de boventoon lijkt te voeren. Ben dus zeer geinteresseerd ervaringen, producten e.d.
Niet alles is italiaans bij mij draag ook engelse kleding.


Maar je moet toch toegeven dat de tendens hier over het algemeen Italiaans is :wink:
Sailing, an expensive way to travel for free"

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Behoorlijke kleer(ver)maker
Reactie #37 Gepost op: 19 september 2005 – 19:00:29
Daar heb je gelijk in Vodka er zijn hier nu eenmaal wenig mensen op dit forum die brits dragen.Overigens zijn deze week weer de london fashion week van start gegaan.Dus weer veel moois te zien o.a de kleding van Jasper Conran Oswald Boating en vivienne westwood herenkleding.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Behoorlijke kleer(ver)maker
Reactie #38 Gepost op: 19 september 2005 – 19:05:02
Citaat van: "gusto napolitano"
Daar heb je gelijk in Vodka er zijn hier nu eenmaal wenig mensen op dit forum die brits dragen.Overigens zijn deze week weer de london fashion week van start gegaan.Dus weer veel moois te zien o.a de kleding van Jasper Conran Oswald Boating en vivienne westwood herenkleding.


Oswal Boating is toch die gast die vorig jaar allemaal van die "The Mask" achtige pakken had in z'n collectie :lol:
Sailing, an expensive way to travel for free"

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Behoorlijke kleer(ver)maker
Reactie #39 Gepost op: 19 september 2005 – 19:19:24
Meestal krijg je in de media pakken te zien die op het eerste gezicht niet draagbaar zijn.Maar als je de pakken bekijkt zoals die in zijn winkel hangen dan zie je toch pakken met een echte kleermakers make.Erg mooi en cut to the bone.Pakken ook op maat bij hem na afspraak :D als je de kans krijg er eens heen te gaan moet je zeker eens naar binnen lopen het is een prachtzaak.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Behoorlijke kleer(ver)maker
Reactie #40 Gepost op: 19 september 2005 – 19:33:51
Citaat van: "gusto napolitano"
Meestal krijg je in de media pakken te zien die op het eerste gezicht niet draagbaar zijn.Maar als je de pakken bekijkt zoals die in zijn winkel hangen dan zie je toch pakken met een echte kleermakers make.Erg mooi en cut to the bone.Pakken ook op maat bij hem na afspraak :D als je de kans krijg er eens heen te gaan moet je zeker eens naar binnen lopen het is een prachtzaak.


Dat wordt ook gezegd ja, hij probeert zich voor te doen als designer. Maar feitelijk is het gewoon een erg goede pakkenmaker. Dus niet echt een designer
Sailing, an expensive way to travel for free"

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Behoorlijke kleer(ver)maker
Reactie #41 Gepost op: 19 september 2005 – 19:37:21
Klopt Vodka gewoon pakken van een mooie make en mooi op het lichaam gesneden.Hij pakt het wel mooi commercieel in dat wel met video etc.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Huey

  • Gast
Behoorlijke kleer(ver)maker
Reactie #42 Gepost op: 19 september 2005 – 19:42:58
Citaat van: "gusto napolitano"
Daar heb je gelijk in Vodka er zijn hier nu eenmaal wenig mensen op dit forum die brits dragen.Overigens zijn deze week weer de london fashion week van start gegaan.Dus weer veel moois te zien o.a de kleding van Jasper Conran Oswald Boating en vivienne westwood herenkleding.


De reden daarvoor is denk ik dat Brits in Nederland sowieso al slecht verkrijgbaar is. Laat staan de mooiste Britse spullen ;)

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Behoorlijke kleer(ver)maker
Reactie #43 Gepost op: 19 september 2005 – 19:47:05
Daar heb je helemaal gelijk in Huey er is hier weinig tot niets te koop.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Huey

  • Gast
Behoorlijke kleer(ver)maker
Reactie #44 Gepost op: 19 september 2005 – 19:54:38
Citaat van: "gusto napolitano"
Daar heb je helemaal gelijk in Huey er is hier weinig tot niets te koop.


Ben je bekend met Hield gusto?