Auteur Topic: Kleer(ver)makers, stomers en strijkers  (478847 keer gelezen)

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Behoorlijke kleer(ver)maker
Reactie #150 Gepost op: 12 juni 2006 - 01:10:55
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Merlino"
Dat zou je denken ja, maar kennelijk is ze toch niet helemaal de fatsoenlijke kleermaker waar ik op hoopte...

Ik wil niet lullig doen Merlino, want ik vind het echt kut voor je. Maar als je iets naar een studente brengt, loop je gewoon meer risico dan bij een echte kleermaker.

Net als dat je je haar laat knippen bij iemand v/d kappersschool ipv een goede kapper etc.

Sorry maar dat ben ik niet met je eens. De meeste kleermakers hebben ook maar gewoon het vak van hun moeder ofzo geleerd, en het vernauwen van een broek is nu niet echt rocketscience. Het rare is ook dat ze de broek perfect had afgespeld en hij er vervolgens zo rot uit komt...
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Jacob

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #151 Gepost op: 12 juni 2006 - 08:16:09
Goedkoop.... duurkoop....

Napoleon

• Gast
Reactie #152 Gepost op: 12 juni 2006 - 10:40:08
Citaat van: "Jacob"
voor jou geldt eerder: koop duur, koop goed  :P  :)

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #153 Gepost op: 12 juni 2006 - 11:20:36
Citaat van: "Napoleon"
Citaat van: "Jacob"
voor jou geldt eerder: koop duur, dan ben je gaaf

Huey

• Gast
Reactie #154 Gepost op: 12 juni 2006 - 11:22:33
Citaat van: "Huey"
Dat zou je denken ja, maar kennelijk is ze toch niet helemaal de fatsoenlijke kleermaker waar ik op hoopte...

Ik wil niet lullig doen Merlino, want ik vind het echt kut voor je. Maar als je iets naar een studente brengt, loop je gewoon meer risico dan bij een echte kleermaker.

Net als dat je je haar laat knippen bij iemand v/d kappersschool ipv een goede kapper etc.

Sorry maar dat ben ik niet met je eens. De meeste kleermakers hebben ook maar gewoon het vak van hun moeder ofzo geleerd, en het vernauwen van een broek is nu niet echt rocketscience. Het rare is ook dat ze de broek perfect had afgespeld en hij er vervolgens zo rot uit komt...

Klopt ook wel, maar ze mist ws. gewoon de ervaring.

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #155 Gepost op: 15 juni 2006 - 11:58:59
Hebben jullie er ervaring mee dat een kleermaker een kledingstuk compleet verkloot heeft? I.v.m. verzekering enzo...

thx!
Ik heb het zelf nooit meegemaakt, maar als zij student is aan de mode-academie kan ze zeggen dat ze dit niet in de uitoefening van haar beroep/bedrijf deed (ze is immers student en naaien is haar hobby, ze oefent  graag op broeken van Borrelli/Incotex etc.) en dan kan jij volgens mij gewoon aanspraak maken op haar WA-verzekering. Ze moet even de voorwaarden bekijken, want bij mijn verzekering is het zo dat schade voortvloeiend uit verrichte vriendendiensten niet worden gedekt. Maar ik verwacht dat de polisvoorwaarden wat dit betreft bij elke verzekering wel ongeveer hetzelfde zullen zijn. En anders zal ze de schade uit eigen zak moeten vergoeden.
esus saves, George Nelson withdraws!

Carel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #156 Gepost op: 15 juni 2006 - 12:21:50
Citaat van: "Alboreto"
Hebben jullie er ervaring mee dat een kleermaker een kledingstuk compleet verkloot heeft? I.v.m. verzekering enzo...

thx!
Ik heb het zelf nooit meegemaakt, maar als zij student is aan de mode-academie kan ze zeggen dat ze dit niet in de uitoefening van haar beroep/bedrijf deed (ze is immers student en naaien is haar hobby, ze oefent  graag op broeken van Borrelli/Incotex etc.) en dan kan jij volgens mij gewoon aanspraak maken op haar WA-verzekering. Ze moet even de voorwaarden bekijken, want bij mijn verzekering is het zo dat schade voortvloeiend uit verrichte vriendendiensten niet worden gedekt. Maar ik verwacht dat de polisvoorwaarden wat dit betreft bij elke verzekering wel ongeveer hetzelfde zullen zijn. En anders zal ze de schade uit eigen zak moeten vergoeden.

Als het via de verzekering niet vergoed wordt... zou ze dat dan wel doen? het blijft een student... je kunt het moeilijk van der afpakken  :roll:
Tribula

Papageno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #157 Gepost op: 15 juni 2006 - 13:09:15
Precies. Als je dat doet dan is het wel erg stijlloos. Je wist dat er risico's aan haar werk kleefden. Daar heb je voor gekozen, anders had je wel meer betaald (officiele kleermaker = duurder maar wel meer zekerheid).

Dus wees een vent en slik je verlies als je er met haar niet uitkomt. Zie het als leergeld.

Carel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #158 Gepost op: 15 juni 2006 - 13:15:56
Voor de extra euro's geen gezeur :wink:
Tribula

Aaron

• Gast
Reactie #159 Gepost op: 15 juni 2006 - 13:18:38
Citaat van: "Reemer"
Precies. Als je dat doet dan is het wel erg stijlloos. Je wist dat er risico's aan haar werk kleefden. Daar heb je voor gekozen, anders had je wel meer betaald (officiele kleermaker = duurder maar wel meer zekerheid).

Dus wees een vent en slik je verlies als je er met haar niet uitkomt. Zie het als leergeld.

:roll:

Papageno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #160 Gepost op: 15 juni 2006 - 14:13:42
BTW: heeft topic starter al gereageerd met zijn bevindingen??

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #161 Gepost op: 15 juni 2006 - 15:46:04
Als de dame die Merlino heeft ingeschakeld denkt dat ze niet over de vereiste vaardigheden beschikt om zo'n klusje op te knappen, moet ze dat aangeven. Als ze het werk aanneemt en ze verprutst het, dan is het naar mijn mening niet meer dan logisch dat zij of haar verzekeraar de schade vergoedt. Risico van het vak. Te zeggen dat Merlino dan maar naar een echte kleermaker had moeten gaan, waar dit overigens ook had kunnen gebeuren, en dat hij niet moet zeuren omdat hij een paar euro's wilde besparen, vind ik niet correct. Als je de redenering schade - geen geld - dus de meer vermogende draagt de schade doortrekt, mogen armen stelen van de minder armen. Onzin. En Merlino is zelf ook student en arm. Hij heeft alleen een goede smaak. Als de kleermaker van Oger de boel verprutst, vergoedt hij de schade gewoon (en anders doet Oger dat wel, zoals we hebben gezien).
esus saves, George Nelson withdraws!

Napoleon

• Gast
Reactie #162 Gepost op: 15 juni 2006 - 17:39:33
maar als het een goede bekende of een vriendin is ga ik echt niet zeiken over verzekering oid. het is maar een kledingstuk

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #163 Gepost op: 15 juni 2006 - 17:53:13
idd.. dan kan je het nog beter zelf doen.
Broeken inkorten doe ik altijd zelf :D
Quotidie potest esse ultimo die

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #164 Gepost op: 15 juni 2006 - 23:03:50
Nou, om een lang verhaal kort te maken:

Ze heeft gepoogd de broek te repareren wat wonder boven wonder gelukt is dus de broek is gewoon te dragen nu. De reden dat ik hier aangaf dat ze hem verprutst had is omdat ze zelf van tevoren eerlijk toegaf dat er weinig meer aan te doen viel, gelukkig heeft dit dus anders uitgepakt.

Ik was anders inderdaad van plan het op haar WA te verhalen, of ik uiteindelijk het geld geëist had als deze niet over de brug was gekomen; denk het niet. Maar gelukkig heeft het niet zover hoeven komen!