Auteur Topic: Carmina by Albaladejo  (235139 keer gelezen)

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Carmina by Albaladejo
Reactie #90 Gepost op: 14 oktober 2010 - 09:38:53
idem, leuk verhaal ook.
Be yourself no matter what they say

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #91 Gepost op: 14 oktober 2010 - 09:40:12
Erg mooie wholecuts, ik neem aan dat je met cordovan in dit geval verwijst naar de bruine kleur[/noob]?
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #92 Gepost op: 14 oktober 2010 - 09:41:37
Ik denk dat dit echt paard is. De kleur cordovan is meer bordeauxrood. (Edit: dacht even dat ze bruin waren op basis van floriss' post.)
Laatst bewerkt op: 14 oktober 2010 - 10:57:48 door Carwo

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #93 Gepost op: 14 oktober 2010 - 10:27:27
Minder verfijnd dan de Olga maar zeker een mooi exemplaar, ben eveneens benieuwd of met cordovan de shell cordovan of de kleur cordovan bedoeld wordt; veel plezier er mee/van gewenst. :-k :)
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #94 Gepost op: 14 oktober 2010 - 11:01:18
Ik denk dat dit echt paard is. De kleur cordovan is meer bordeauxrood. (Edit: dacht even dat ze bruin waren op basis van floriss' post.)

De schoenen lijken bruin met een rode gloed, tenminste, dat wil mijn laptopscherm mij doen geloven.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #95 Gepost op: 14 oktober 2010 - 11:06:08
De schoenen lijken bruin met een rode gloed, tenminste, dat wil mijn laptopscherm mij doen geloven.

Ja, ik had niet goed gekeken (of onthouden wat ik had gezien).

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #96 Gepost op: 14 oktober 2010 - 11:19:32
Ik kan me niet voorstellen dat er een kleur bestaat met de naam cordovan.
Ondanks dat #08 (horween) het meest gebruikt wordt, is dat geen standaard kleur.

Aan de mooie plooien op de schoen te zien lijkt mij dit ook "gewoon" cordovan leer.
(Ook zonder die plooien zou ik die bewering geloofd hebben.)
Mooie aankoop overigens. Goeie service m.b.t. de verzoling.
Carmina heeft al een tijdje mijn aandacht, sinds ik weet dat het bedrijf van Mallorca komt..
Ik heb ooit 1,5 jaar in Palma gewoond en het lijkt me leuk om daar nog eens terug te keren en wat schoenen te kopen. Hoe is het assortiment in de winkel? Op de website is de keuze beperkt.
Het is maar hoe je het bekijkt..

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #97 Gepost op: 14 oktober 2010 - 11:22:09
Ondanks dat #08 (horween) het meest gebruikt wordt, is dat geen standaard kleur.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cordovan_(color)

Toch wel. Horween is toch een leverancier van cordovan leer?

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #98 Gepost op: 14 oktober 2010 - 11:26:03
Erg mooie wholecuts, ik neem aan dat je met cordovan in dit geval verwijst naar de bruine kleur[/noob]?

Ik ben er vrij zeker van dat het hier wel degelijk shell cordovan (het materiaal) betreft. Is een specialiteit van Carmina.

Erg mooie schoen, Advocatus!

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #99 Gepost op: 14 oktober 2010 - 11:51:06
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #100 Gepost op: 14 oktober 2010 - 12:22:43
http://en.wikipedia.org/wiki/Cordovan_(color)

Toch wel. Horween is toch een leverancier van cordovan leer?

Ja, dat klopt en ze gebruiken No. 8 voor de "bordeux" (bijna zwart) kleur.
Welke overigens een stuk donkerder is dan de hier geplaatste schoen van Carmina.

PS: Iets over kleuren die bepaalde leveranciers hun producten meegeven: ik heb bij Bexley sokken gekocht in de kleur paprika (oranje).
Het is maar hoe je het bekijkt..

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #101 Gepost op: 14 oktober 2010 - 13:09:46
Lekker schoentje, volgens mij weet ik precies uit welke zaak ze komen.
Always have a better answer.

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #102 Gepost op: 14 oktober 2010 - 14:33:43
Citaat van: De Heren
*Diverse complimenten en aanmoedigingen*

Dank! Ben er ook ontzettend blij mee. De schoen zit fantastisch en is totaal niet overheersend, understated zelfs. Tot je in het zonlicht loopt, dan komt de rode gloed naar boven en wordt het ineens een vrij oogverblindend kleurtje. Staat ook leuk bij praktisch iedere kleur die je aan kan trekken. Nogmaals veel dank voor de complimenten.

Citaat van: De Heren
*Cordovan?*

Het is inderdaad shell cordovan in de kleur burdeos, bordeaux. Ik heb me daar laten vertellen dat Albaladejo zich exclusief laat aanleveren door een Amerikaanse paardenranch, helaas weet ik alleen niet meer waar de ranch exact ligt. Het leer is in ieder geval verbazingwekkend soepel en elke keer als ik de schoenen aantrek draagt dat aan de zachtheid van het leer bij.

Aan de mooie plooien op de schoen te zien lijkt mij dit ook "gewoon" cordovan leer.
(Ook zonder die plooien zou ik die bewering geloofd hebben.)
Mooie aankoop overigens. Goeie service m.b.t. de verzoling.
Carmina heeft al een tijdje mijn aandacht, sinds ik weet dat het bedrijf van Mallorca komt..
Ik heb ooit 1,5 jaar in Palma gewoond en het lijkt me leuk om daar nog eens terug te keren en wat schoenen te kopen. Hoe is het assortiment in de winkel? Op de website is de keuze beperkt.

Pierlala, het is inderdaad een bewonderenswaardig bedrijf. Ze hebben echt prachtige schoenen staan en het winkeltje ademt vakmanschap.

Qua modellen: er is veel klassieks te vinden. Er staan veel loafers, tassel-loafers zelfs, blijkbaar populair in Spanje. Ook hebben ze wel wat derby's, met name op een iets minder slanke leest, geïnspireerd door Hongaarse schoenmakers. Waar het pas echt leuk wordt zijn de Oxfords op Rain-leest. Hij heeft bijzonder veel variatie in kleur en materiaal (o.a. een prachtige okergeel waar ik slechts heel moeilijk afscheid van kon nemen...). Er staat gewoon ontzettend veel in die winkel, veel meer dan wat er op de site staat. Wel allemaal in zeer klassieke sfeer, je vindt in zijn zaakje geen kneiterblauw gepatineerde wholecuts of schoenen met gifgroene veters; hier staan de basics. Een ander hoogtepunt zijn zijn chelsea boots en vrouwenschoenen, minder mijn smaak of interessegebied maar niet minder indrukwekkend. Oh en dan staat er ook nog zijn kleine collectie aan krokodil- en alligatorleren schoenen.

Het is het sowieso waard eens langs te gaan, al is het maar om zijn meer dan uitgebreide assortiment kwaliteits-schoenproducten eens te bekijken. Hij verkoopt namelijk niet alleen schoenen in de meest exclusieve soorten leer, hij maakt ook mooie etuis, omhulsels en werkmappen voor schoenproducten, haha.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #103 Gepost op: 14 oktober 2010 - 15:38:49
Ben er volgende week. Ga zeker even langs.
Ook die hamburgertent gaan we eens keuren. :mrgreen:
Adres heb ik genoteerd.

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #104 Gepost op: 14 oktober 2010 - 15:43:09
Ben er volgende week. Ga zeker even langs.
Ook die hamburgertent gaan we eens keuren. :mrgreen:
Adres heb ik genoteerd.

Hamburgertent zeker doen. Juan Carlos eet er 's zomers altijd wel een burgertje, dan wordt het hele plein afgezet. De tent wordt al 32 jaar - zolang mijn familie op het eiland komt - gerund door dezelfde heren. Bestel er eentje con queso, wees niet schuw met mosterd en ketchup en vergeet de raçion patatas fritas niet! De tapbiertjes zijn ook niet verkeerd, lekker licht, en als je toevallig niet kan drinken is de horchata de chufa een mooi alternatief. Hamburguesas Alaska ftw.

En heel veel plezier bij Albaladejo, ik vind het elke keer weer een leuke ervaring om daar binnen te stappen!