Auteur Topic: [Shirt] Borrelli  (215006 keer gelezen)

Patrick Bateman

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.478
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Borrelli
Reactie #735 Gepost op: 04 juni 2012 – 11:53:08
laatst een borrelli luxury vintage shirt gekocht. Op zich een mooi shirt alleen de kwaliteit van de standaardlijn is een stuk beter: zo ontbreekt er nogal wat handwerk (de handgemaakte knoopsgaten) en zijn de knopen ook een stuk minder. Die luxury vintage lijkt dus een goedkopere lijn. Eerder viel me al op dat de pakken van deze lijn geplakt zijn...
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Borrelli
Reactie #736 Gepost op: 04 juni 2012 – 12:00:50
Is natuurlijk ook zo, volgens mij is alleen de mouw met de hand aangezet?

Dat de pakken van de Luxury Vintage lijn geplakt zijn is natuurlijk eeuwig zonde. Ze hadden beter onderscheid tussen de verschillende lijnen kunnen maken met het al dan niet toepassen van handwerk.
You can buy clothes, but you can't buy style

wolf

  • Gebruiker
  • Berichten: 15.310
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Borrelli
Reactie #737 Gepost op: 04 juni 2012 – 12:10:33
zit ie eigenlijk nog in het cachot, de ouwe oplichter?
live and let die

Patrick Bateman

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.478
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Borrelli
Reactie #738 Gepost op: 04 juni 2012 – 12:43:41
Is natuurlijk ook zo, volgens mij is alleen de mouw met de hand aangezet?

Dat de pakken van de Luxury Vintage lijn geplakt zijn is natuurlijk eeuwig zonde. Ze hadden beter onderscheid tussen de verschillende lijnen kunnen maken met het al dan niet toepassen van handwerk.

ja alleen de mouw met de hand aangezet.
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

tango

  • Gebruiker
  • Berichten: 231
  • 0,047 berichten per dag
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Borrelli
Reactie #739 Gepost op: 01 augustus 2012 – 11:49:55
Reacties
Ted van Deemter op 23 juni 2009, 17:03
Beste Mirjam, Ik zou mezelf er in het vervolg eerst van vergewissen dat ik de juiste informatie op schreef, aangezien dhr. Fabio Borrelli niet in de boeien is geslagen op de afgelopen Pitti Uomo zoals jij suggereert, en ik kan het weten want ik ben namelijk de agent van Borrelli in Nederland. Tevens kan ik je meedelen dat ook de naam Mantellassi door jou verkeerd wordt gespeld. Beetje "dom"??!!

Dit staat op Quotenet.

Ik heb de beste man, Ted van Deemter, ook gesproken en toen had hij hezelfde verhaal.

Ik heb van mijn winkelier vernomen dat dhr. van Deemter inmiddels geen agent van Borrelli meer is en dat hij verwacht dat het merk uit Nederland zal gaan verdwijnen....

Mark020

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.328
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Borrelli
Reactie #740 Gepost op: 09 oktober 2012 – 22:06:57
Iemand ervaring met dit soort jassen (ze zijn er ook van bijv Etro of Fay)?


The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.688
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Borrelli
Reactie #741 Gepost op: 09 oktober 2012 – 22:10:14
Wrong topic.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Mark020

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.328
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Borrelli
Reactie #742 Gepost op: 09 oktober 2012 – 22:20:43
Scusi  :oops:
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.688
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Borrelli
Reactie #743 Gepost op: 09 oktober 2012 – 22:54:54
Kan gebeuren.  :wink:
Geen ervaring met zulke jassen overigens. Niet verkeerd.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Borioli

  • Gebruiker
  • Berichten: 161
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Borrelli
Reactie #744 Gepost op: 09 oktober 2012 – 23:58:14
Vind ik die jassen van Fay toch een stuk mooier.

DMCN

  • Gebruiker
  • Berichten: 152
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Borrelli
Reactie #745 Gepost op: 14 februari 2013 – 21:03:52
Ik ben een behoorlijke leek op dit forum. Hou wel al een tijdje van de betere schoenen maar van shirts heb ik te weinig kennis om er echt een mening over te hebben.

That said ... kan iemand mij uitleggen waarom je zoveel geld voor een shirt uit het rek zou neerleggen? Wat maakt een rtw shirt van Borrelli zo bijzonder waardoor je er zoveel meer voor wilt betalen dan menig ander rtw shirt?

NielsK

  • Gebruiker
  • Berichten: 633
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Borrelli
Reactie #746 Gepost op: 14 februari 2013 – 21:28:54
Lees dit forum en vooral het shirt-topic eens goed door zou ik zeggen!
Belangrijkste elementen zijn: stof, pasvorm, handwerk, boorden en afwerking.
In de betere hemden worden vaak verschillende details met de hand afgewerkt zoals een geplooide schouder (om meer ruimte te creλren), en knoopaanzet. Uiteraard zijn de knopen van parelmoer ipv plastic.
Veel leesplezier  :wink:

wolf

  • Gebruiker
  • Berichten: 15.310
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Borrelli
Reactie #747 Gepost op: 14 februari 2013 – 21:32:55
betere fit betere stof geile plooitjes en snobappeal.
live and let die

DMCN

  • Gebruiker
  • Berichten: 152
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Borrelli
Reactie #748 Gepost op: 14 februari 2013 – 21:33:20
Lees dit forum en vooral het shirt-topic eens goed door zou ik zeggen!
Belangrijkste elementen zijn: stof, pasvorm, handwerk, boorden en afwerking.
In de betere hemden worden vaak verschillende details met de hand afgewerkt zoals een geplooide schouder (om meer ruimte te creλren), en knoopaanzet. Uiteraard zijn de knopen van parelmoer ipv plastic.
Veel leesplezier  :wink:

Dank! Ik zal het topic dat je noemt eens goed doorspitten en letten op de genoemde eigenschappen

Adrem

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.055
  • mnml
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Borrelli
Reactie #749 Gepost op: 14 februari 2013 – 22:03:09
Ik ben een behoorlijke leek op dit forum. Hou wel al een tijdje van de betere schoenen maar van shirts heb ik te weinig kennis om er echt een mening over te hebben.

That said ... kan iemand mij uitleggen waarom je zoveel geld voor een shirt uit het rek zou neerleggen? Wat maakt een rtw shirt van Borrelli zo bijzonder waardoor je er zoveel meer voor wilt betalen dan menig ander rtw shirt?

Omdat ze gemaakt worden van de beste stoffen en door een italiaans vrouwtje volledig met de hand (en een beetje ambacht en liefde, tenminste dat denken we) in elkaar gezet zijn. Als het goed is draagt het shirt door handwerk ook wat soepeler.  Een kenner kan dat er onder andere aan de details aan af zien.

Dit in vergelijking met een machinaal genaaid shirt van goedkope stof gemaakt in China.
To consciously avoid fashion is in itself a fashion.