Auteur Topic: [Shirt] Borrelli  (230758 keer gelezen)

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Borrelli hemden - Deel III
Reactie #615 Gepost op: 16 april 2007 - 12:17:12
een kritische noot van onze Amerikaanse vrind op de kwaliteit van borrelli hemden.

imho heeft hij af en toe een punt, echter met handwerk moet je toch e.e.a. voor lief nemen. Niettemin bij lorenzini/maffeis zie je niet snel dergelijke slordigheden. Wel bij isaia waar ook de nodige draadjes los gaan of reeds los zijn.

http://mfanblog.blogspot.com/2007/04/borrelli-shirt.html
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Monsieur Seriziat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #616 Gepost op: 16 april 2007 - 12:24:11
Citaat van: "Patrick Bateman"
een kritische noot van onze Amerikaanse vrind op de kwaliteit van borrelli hemden.

imho heeft hij af en toe een punt, echter met handwerk moet je toch e.e.a. voor lief nemen. Niettemin bij lorenzini/maffeis zie je niet snel dergelijke slordigheden. Wel bij isaia waar ook de nodige draadjes los gaan of reeds los zijn.

Ik laat in het midden of zijn kritiek terecht is of niet: die kerel heeft echt niks te doen :P

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #617 Gepost op: 16 april 2007 - 12:26:29
Bij mijn Borrelli pakken moest ik ook alle knopen zelf nog een keer vastzetten. Afgezien daarvan ben ik er erg tevreden mee.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #618 Gepost op: 16 april 2007 - 13:13:17

Een aantal losse draadjes is geen probleem.... Hoort ook bij de charme van een "Italiaans" shirt.
Maar Borrelli laat hier toch letterlijk wel een aantal steekjes vallen!
Die detail foto waar het voor en achterpand verstevigd word door het "borrelli trapezium".... dat kan echt niet... er hangt gewoon een hele stiknaad met omslag los.....

And I agree..... Deze jonge man heeft te veel vrije tijd! :wink:
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Bontius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #619 Gepost op: 16 april 2007 - 14:25:24
Alsof dat shirt van die link/blog een incident is. Ook bij mijn Borrelli beginnen draadjes los te komen van de knopen, en het shirt was ik gewoon met de hand. Ook aan de binnenkant van de mouw zitten er losse draadjes. Daarnaast kan ik ook niet zeggen dat de gebruikte stof van superieure kwaliteit is. En dan te bedenken dat een Borrelli, RTW, meer dan €250 kost. Op z'n minst. En zo zullen er vele shirts zijn met deze "mankementen".

Kortom, Borrelli is met z'n RTW branche gewoon hard opweg richting Bijenkorf-segment. Daar valt gewoon niets meer over te zeggen.

Feiten:

i. RTW pasvorm is ruk
ii. RTW stofkwaliteit laat te wensen over
iii. mouwaanzet is dubieus, mouwen zitten er bijna gedraaid aan vast genaaid, hetgeen voor een vreemd gevoel zorgt (wellicht een mening, maar toch)
iv. de meegeleverde plastic baleinen zijn ruk; die zijn zo dun dat je ze na een week al weg kan gooien
v. draadjes waarmee de knopen zijn vastgemaakt komen na één keer wassen al los (constatering)

Carel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #620 Gepost op: 16 april 2007 - 15:51:17

Maffeis is ook machinaal.. lorenzini weet ik niet.
Tribula

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #621 Gepost op: 16 april 2007 - 17:17:56
Citaat van: "Bontius"
Alsof dat shirt van die link/blog een incident is. Ook bij mijn Borrelli beginnen draadjes los te komen van de knopen, en het shirt was ik gewoon met de hand. Ook aan de binnenkant van de mouw zitten er losse draadjes. Daarnaast kan ik ook niet zeggen dat de gebruikte stof van superieure kwaliteit is. En dan te bedenken dat een Borrelli, RTW, meer dan €250 kost. Op z'n minst. En zo zullen er vele shirts zijn met deze "mankementen".

Kortom, Borrelli is met z'n RTW branche gewoon hard opweg richting Bijenkorf-segment. Daar valt gewoon niets meer over te zeggen.

Feiten:

i. RTW pasvorm is ruk
ii. RTW stofkwaliteit laat te wensen over
iii. mouwaanzet is dubieus, mouwen zitten er bijna gedraaid aan vast genaaid, hetgeen voor een vreemd gevoel zorgt (wellicht een mening, maar toch)
iv. de meegeleverde plastic baleinen zijn ruk; die zijn zo dun dat je ze na een week al weg kan gooien
v. draadjes waarmee de knopen zijn vastgemaakt komen na één keer wassen al los (constatering)

Ik ken iemand die hetzelfde probleem had. Vrij schandalig voor zo veel geld!
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #622 Gepost op: 16 april 2007 - 17:28:19
Bijenkorf segment is wel erg overdreven naar mijn mening.Wat een post van een amerikaan allemaal niet toe kan leiden.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #623 Gepost op: 16 april 2007 - 17:29:09
Kom niet aan het huismerk van ome Gusto :twisted:  :lol:
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #624 Gepost op: 16 april 2007 - 17:29:20
Citaat van: "gusto napolitano"
Bijenkorf segment is wel erg overdreven naar mijn mening.Wat een post van een amerikaan allemaal niet toe kan leiden.

Vreemd genoeg is de persoon die ik ken ook een Amerikaan...  :)

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #625 Gepost op: 16 april 2007 - 17:32:59
Citaat van: "Sergio"
Zo erg is het ook weer niet maar de mensen moeten nu ook niet gaan overdrijven naar aanleiding van een post uit amerika.Als het een hemd van Finnamore was dan is mijn schatting dat men hier ook in de stress geraakte.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #626 Gepost op: 16 april 2007 - 17:37:40
Citaat van: "gusto napolitano"
Citaat van: "Sergio"
Zo erg is het ook weer niet maar de mensen moeten nu ook niet gaan overdrijven naar aanleiding van een post uit amerika.Als het een hemd van Finnamore was dan is mijn schatting dat men hier ook in de stress geraakte.

Uiteraard, het is voor ieder merk schandalig. Behalve voor de Bijenkorf ;-)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Aero

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #627 Gepost op: 16 april 2007 - 17:47:06
Citaat van: "Carel"

Maffeis is ook machinaal.. lorenzini weet ik niet.

Maffeis is niet helemaal machinaal, aantal dingen zijn met de hand gedaan, Lorenzini is wel helemaal machinaal naar mijn weten.

Bontius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #628 Gepost op: 16 april 2007 - 20:34:55
Citaat

Ik vermoed dat Finamore veel beter in elkaar zit dan Borrelli, uitgaande van RTW. Ik spreek geen kwaad over Borrelli MTM, daar heb ik geen ervaring mee en daar zal niets op aan te merken zijn. Maar RTW is een ander verhaal. Mijn bewoordingen waren enigzins hard, maar het is berust op hetgene wat ik geconstateerd heb. Daar heeft die Amerikaan niets mee te maken. De betreffende link deed mij er louter aan denken dat ik blijkbaar niet de enige ben die van mening is dat de kwaliteit van Borrelli RTW wat beter kan. Bovendien lijken de forum ervaringen met Borrelli RTW (ik heb de Borrelli topics doorgelezen) dit te ondersteunen.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #629 Gepost op: 16 april 2007 - 20:39:55
Citaat van: "Bontius"
Citaat

Ik vermoed dat Finamore veel beter in elkaar zit dan Borrelli, uitgaande van RTW. Ik spreek geen kwaad over Borrelli MTM, daar heb ik geen ervaring mee en daar zal niets op aan te merken zijn. Maar RTW is een ander verhaal. Mijn bewoordingen waren enigzins hard, maar het is berust op hetgene wat ik geconstateerd heb. Daar heeft die Amerikaan niets mee te maken. De betreffende link deed mij er louter aan denken dat ik blijkbaar niet de enige ben die van mening is dat de kwaliteit van Borrelli RTW wat beter kan. Bovendien lijken de forum ervaringen met Borrelli RTW (ik heb de Borrelli topics doorgelezen) dit te ondersteunen.

Zelf heb ik dit ook regelmatig gelezen op AAAC en styleforum. Ik heb verder geen persoonlijke ervaringen met Borrelli.