Auteur Topic: [Shirt] Borrelli  (230788 keer gelezen)

Napoleon

• Gast
Borrelli hemden - Deel III
Reactie #600 Gepost op: 03 april 2007 - 19:56:45
Citaat van: "Don"
Citaat van: "Napoleon"
van borrelli zijn ze nog niet eens zo heel hoog, hetzelfde als mn NvN's, mits de rest goed gesneden is kan het wat mij betreft nog strakker

Mijn RTW-Borelli meet 21,5cm. Ik stel me voor dat 'comfortabel' wat betreft dit aspect ook wordt gedicteerd door lichaamsbouw.

Persoonlijk betekent dit voor mij dat er weinig af kan, of ik moet bewegingsruimte inleveren en dat weiger ik.

Groeten,
Don
1 oplossing; MTM :)
maar bewegingsruimte inleveren is idd geen optie

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #601 Gepost op: 03 april 2007 - 22:29:33
Citaat van: "Bontius"
Wat zijn eigenlijk de verschillen tussen de mouwinzetten van Finamore, Maffeis en Barba? Laten we aannemen dat het RTW betreft. Zijn die gemiddeld even hoog?

Finamore is iets hoger dan Barba. Maffeis geen ervaring mee.
This, madame, is Versailles.

Aero

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #602 Gepost op: 03 april 2007 - 22:50:55
Citaat van: "Rogier"
Wat zijn eigenlijk de verschillen tussen de mouwinzetten van Finamore, Maffeis en Barba? Laten we aannemen dat het RTW betreft. Zijn die gemiddeld even hoog?

Finamore is iets hoger dan Barba. Maffeis geen ervaring mee.

Maffeis heeft ook een hoge mouwinzet, volgens mij nauwelijks een verschil met Finamore

Harm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Thuisbarista.nl
Reactie #603 Gepost op: 10 april 2007 - 14:49:04
Citaat van: "Timothy"
Citaat van: "Harm"
Ik zelf heb 2 borrelli shirts. Wat vooral mij opvalt is bij RTW is dat het om het lichaam ontzettend veel ruimte over is. Kan er bijna 2x in. Heb dit bij een Maffeis of Isaia niet. Vind dat wel een nadeel van Borrelli. Verder een mooi shirt Bontius.

Heb je die Borrelli's niet in laten nemen dan ?

Nee, nog niet. Maar voor same price een Isaia of Maffeis kan kopen zonder er aan te moeten vermaken. Dan weet ik het wel. Vind eerlijk gezegd mijn Isaia shirt tov mijn Borrelli's beter gemaakt en mooier afgewerkt.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #604 Gepost op: 10 april 2007 - 19:30:57
Ik vind Borrelli wel goed gemaakt het is maar wat je wilt/verwacht.Bij Borrelli zie je nu eenmaal onevenheden dat is nu eenmaal dat merk.

Harm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Thuisbarista.nl
Reactie #605 Gepost op: 10 april 2007 - 19:36:30
Citaat van: "gusto napolitano"
Ik vind Borrelli wel goed gemaakt het is maar wat je wilt/verwacht.Bij Borrelli zie je nu eenmaal onevenheden dat is nu eenmaal dat merk.

Neem me niet verkeerd. Ik vind borrelli zeker goed gemaakt, het is zeker kwaliteit. Alleen als ik mijn Borrelli en mijn Isaia naast elkaar legt mijn Isiai shirt net wat mooier. Onevenheden zijn kenmerkend voor "handwerk". Daarom zijn lederen stoelen van Maserati mooier dan die van een BMW.  :wink:

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #606 Gepost op: 10 april 2007 - 19:38:05
Ik zelf heb 2 borrelli shirts. Wat vooral mij opvalt is bij RTW is dat het om het lichaam ontzettend veel ruimte over is. Kan er bijna 2x in. Heb dit bij een Maffeis of Isaia niet. Vind dat wel een nadeel van Borrelli. Verder een mooi shirt Bontius.

Nee, nog niet. Maar voor same price een Isaia of Maffeis kan kopen zonder er aan te moeten vermaken. Dan weet ik het wel. Vind eerlijk gezegd mijn Isaia shirt tov mijn Borrelli's beter gemaakt en mooier afgewerkt.
Maffeis is toch een stuk goedkoper dan Borrelli of niet? Ik dacht dat het prijsverschil bij de firma Lusink en znen een eurotje of 40-50 bedraagt (Borrelli vanaf 250-260 en Maffeis rond de 200-210 euro). Of is Maffeis een stuk duurder geworden? Borrelli is kwalitatief wel beter volgens mij. En het ligt itt Borrelli en Isaia niet in het Atelier Italia. (Heel sterk dat laatste argument. :)  )
esus saves, George Nelson withdraws!

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #607 Gepost op: 10 april 2007 - 19:40:58
Citaat van: "gusto napolitano"

Neem me niet verkeerd. Ik vind borrelli zeker goed gemaakt, het is zeker kwaliteit. Alleen als ik mijn Borrelli en mijn Isaia naast elkaar legt mijn Isiai shirt net wat mooier. Onevenheden zijn kenmerkend voor "handwerk". Daarom zijn lederen stoelen van Maserati mooier dan die van een BMW.  :wink:
Precies en dat is wat de mensen hier ook eens moeten begrijpen als zij een keus gaan maken in hemden merken.Had daar laatst nog een gesprek over bij een kledingzaak.

Harm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Thuisbarista.nl
Reactie #608 Gepost op: 10 april 2007 - 19:41:58
Citaat van: "Alboreto"

Maffeis is toch een stuk goedkoper dan Borrelli of niet? Ik dacht dat het prijsverschil bij de firma Lusink en znen een eurotje of 40-50 bedraagt (Borrelli vanaf 250-260 en Maffeis rond de 200-210 euro). Of is Maffeis een stuk duurder geworden? Borrelli is kwalitatief wel beter volgens mij. En het ligt itt Borrelli en Isaia niet in het Atelier Italia. (Heel sterk dat laatste argument. :)  )

Ik koop nooit me shirts voor 'full price'.  :wink: Althans tot nu toe dan.

Bontius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #609 Gepost op: 10 april 2007 - 19:42:24
Mijn borrelli ligt inmiddels bij de kleermaker met als opdracht het innemen van de zijnaden, tailleren dus. Voorspelbaar, voor diegenen die al ervaring hebben met Borrelli. Bij nader inzien leken het wel een stel vleugels zo halverwege torso.

Ik vind die mouwinzet ook wat vreemd in elkaar steken bij Borrelli. Hoge mouwinzet prima, maar ik heb het idee dat de constructie niet helemaal deugt. Hierdoor heb ik het gevoel dat de stof teveel trekt bij de borst, terwijl het shirt niet eens te klein is.

Harm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Thuisbarista.nl
Reactie #610 Gepost op: 10 april 2007 - 19:43:25
Mijn borrelli ligt inmiddels bij de kleermaker met als opdracht het innemen van de zijnaden, tailleren dus. Voorspelbaar, voor diegenen die al ervaring hebben met Borrelli. Bij nader inzien leken het wel een stel vleugels zo halverwege torso.

Ik vind die mouwinzet ook wat vreemd in elkaar steken bij Borrelli. Hoge mouwinzet prima, maar ik heb het idee dat de constructie niet helemaal deugt. Hierdoor heb ik het gevoel dat de stof teveel trekt bij de borst, terwijl het shirt niet eens te klein is.

1 oplossing. MTM

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #611 Gepost op: 10 april 2007 - 19:48:25
Ik nooit problemen met Borrelli maatwerk.Vergeet niet dat de mouwen er ietwat gedraaid inzitten bij Borrelli.

Bontius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #612 Gepost op: 10 april 2007 - 19:50:45
Ik ben het zeker van plan, alhoewel ik dan op de eerste plaats voor Finamore MTM zal gaan.

Conclusie van dit alles: Borrelli RTW is de full-retail prijs niet waard mijn inziens. Gelukkig heb ik dat shirtje voor een prik van ebay gehaald.
Jammer dat Luigi Borrelli zo lovend is in dat meegeleverd boekje over zijn revolutionaire manier van shirtmaking. MTM ongetwijfeld, maar RTW?

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #613 Gepost op: 10 april 2007 - 19:51:47
Als ik me niet vergis worden de hemden van Borrelli in dezelfde fabriek als Barba gemaakt. Enkel de gebruikte bunches verschillen. Qua afwerking zijn ze nagenoeg gelijk.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #614 Gepost op: 10 april 2007 - 20:01:12
Ik ben bij Borrelli geweest maar geen Barba daar gezien.Wellicht sinds kort kom daar niet elke dag.