Auteur Topic: [Shirt] Borrelli  (230762 keer gelezen)

Pietro

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Borrelli hemden - Deel III
Reactie #585 Gepost op: 19 maart 2007 - 14:56:16
Om de vraag (die niet Borrelli gerelateerd is) even te beantwoorden:
Voor een Finamore per Oger betaal je een prijs die afhankelijk is van de stof. Volgens mij starten ze vanaf 179,00 in ieder geval.

Bontius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #586 Gepost op: 03 april 2007 - 15:14:20
Vandaag mijn eerste Borrelli binnen gekregen, (zie onder) gekocht via Ebay.

Het hemd zit mij overal vrijwel cctb met enige speling. (en het is een RTW) Het enige waar ik niet aan gewend ben, is de hoge armgaten. Er zit dus weinig vrije stof onder de oksels, wat mij doet twijfelen of dit zo hoort. Dat is, deze specifieke pasvorm. Die is dus geenzins te vergelijken met de hemden die bij de Bijenkorf in het schap liggen. Op het moment heb ik even geen beschikking over een digicam, anders had ik een bodyshot gemaakt.

Harm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Thuisbarista.nl
Reactie #587 Gepost op: 03 april 2007 - 15:42:44
Ik zelf heb 2 borrelli shirts. Wat vooral mij opvalt is bij RTW is dat het om het lichaam ontzettend veel ruimte over is. Kan er bijna 2x in. Heb dit bij een Maffeis of Isaia niet. Vind dat wel een nadeel van Borrelli. Verder een mooi shirt Bontius.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #588 Gepost op: 03 april 2007 - 15:57:03
Citaat van: "Harm"
Ik zelf heb 2 borrelli shirts. Wat vooral mij opvalt is bij RTW is dat het om het lichaam ontzettend veel ruimte over is. Kan er bijna 2x in. Heb dit bij een Maffeis of Isaia niet. Vind dat wel een nadeel van Borrelli. Verder een mooi shirt Bontius.

Heb je die Borrelli's niet in laten nemen dan ?

Mooi shirt idd Bontius
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Napoleon

• Gast
Reactie #589 Gepost op: 03 april 2007 - 15:59:33
Mijn borrelli zat rond de taille ook veel te ruim, geloof dat ik in omtrek 15 cm (!!!) eraf heb laten halen, verder lekker shirtje, stof is briljant

Bontius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #590 Gepost op: 03 april 2007 - 17:00:04
Hmm idd, de taille is nog wat aan de ruime kant, maar ook weer niet tè. Er kan wellicht nog iets af, hoewel niet al te veel. Aangezien ik een buikje heb, zal het daar wel aan liggen. Laten tailleren kan nog altijd.

Maar goed, die hoge mouwinzet hoort dus bij de Napolitaanse maakwijze? Het is dus qua stijlstandaarden een pre om niet te veel stof onder de oksel te hebben?

Monsieur Seriziat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #591 Gepost op: 03 april 2007 - 17:04:52
Mooie casual borrelli shirtje, vlotte kleur
paars is de nieuwe zwart toch? of was het net andersom?
Ik zou wat betreft de mouwinzet afgaan op wat je zelf comfortabel vindt, maar het is niet echt de bedoeling om teveel stof onder je oksels te hebben, oogt niet zo strak  :)

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #592 Gepost op: 03 april 2007 - 17:10:17
Nauwe armsgaten zijn vaak wel prettig, anders heb je van die halve vleugels onder je armen hangen.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #593 Gepost op: 03 april 2007 - 17:13:08
Citaat van: "Bontius"
Hmm idd, de taille is nog wat aan de ruime kant, maar ook weer niet tè. Er kan wellicht nog iets af, hoewel niet al te veel. Aangezien ik een buikje heb, zal het daar wel aan liggen. Laten tailleren kan nog altijd.

Maar goed, die hoge mouwinzet hoort dus bij de Napolitaanse maakwijze? Het is dus qua stijlstandaarden een pre om niet te veel stof onder de oksel te hebben?

Het gaat om een adequaat bemeten mouwinzet. Dit vind je onder andere bij de Napolitaanse maakwijze, maar zou standaard moeten zijn voor elk hemd dat je koopt. Tè hoog is niet goed, omdat je dan bewegingsruimte te kort komt. Dat merk je bijvoorbeeld als je boven je hoofd reikt met als gevolg dat de zijpanden uit je broek komen. Bovendien zul je in de zomer meer last hebben van transpiratievlekken in de oksels.

Persoonlijk vind ik de mouwinzet van Borrelli tè hoog, maar altijd beter dan een (veel) te ruim bemeten mouwinzet.

Groeten,
Don

Aero

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #594 Gepost op: 03 april 2007 - 17:18:52
Borrelli zit bij mij nou ook niet echt geweldig RTW, vind het eerlijk gezegd ook niet echt waard om te laten verbouwen, zovaak doe ik ze toch niet meer aan.

Bontius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #595 Gepost op: 03 april 2007 - 17:20:22
Citaat
paars is de nieuwe zwart toch?

Hmm. Bij NvN wellicht  :D

Bontius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #596 Gepost op: 03 april 2007 - 17:22:36
Wat zijn eigenlijk de verschillen tussen de mouwinzetten van Finamore, Maffeis en Barba? Laten we aannemen dat het RTW betreft. Zijn die gemiddeld even hoog?

Napoleon

• Gast
Reactie #597 Gepost op: 03 april 2007 - 17:28:53
van borrelli zijn ze nog niet eens zo heel hoog, hetzelfde als mn NvN's, mits de rest goed gesneden is kan het wat mij betreft nog strakker

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #598 Gepost op: 03 april 2007 - 17:32:18
Citaat van: "Napoleon"
van borrelli zijn ze nog niet eens zo heel hoog, hetzelfde als mn NvN's, mits de rest goed gesneden is kan het wat mij betreft nog strakker

Mijn RTW-Borelli meet 21,5cm. Ik stel me voor dat 'comfortabel' wat betreft dit aspect ook wordt gedicteerd door lichaamsbouw.

Persoonlijk betekent dit voor mij dat er weinig af kan, of ik moet bewegingsruimte inleveren en dat weiger ik.

Groeten,
Don

Bontius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #599 Gepost op: 03 april 2007 - 17:46:58
Citaat
Tè hoog is niet goed, omdat je dan bewegingsruimte te kort komt. Dat merk je bijvoorbeeld als je boven je hoofd reikt met als gevolg dat de zijpanden uit je broek komen.

Dat is nu het geval bij mij. Ik kan niet voorkomen dat bij het verticaal naast mijn hoofd houden van mijn armen, de zijpanden uit mijn broek komen. Volgens mij moet je dan behoorlijk wat stof onder je oksels hebben, wil je dat voorkomen.