Auteur Topic: [Shirt] Borrelli  (230768 keer gelezen)

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Borrelli hemden - Deel II
Reactie #540 Gepost op: 27 oktober 2006 - 19:38:01
Citaat van: "marcos"
Heb ook paar MTM Borrelli hemden, kon ik over mijn winterjas aantrekken zo groot. Gelukkig kon Oger er nog wat van maken.

Wie heeft het aangemeten dan? Als ze echt zo groot zijn en je hebt CTTB aangegeven neem je zo'n hemden toch niet mee?

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #541 Gepost op: 27 oktober 2006 - 21:25:46
Ik kon mijn vuist door de boord halen en er paste nog wel iemand in. Heb ze niet gepast bij ophalen. Later teruggebracht en door Oger laten vermaken. Eindresultaat was redelijk. Valt ook op dat van al m'n hemden Borrelli's het snelst slijten. Heb nog nooit een hemd opgedragen, behalve een stuk of vier Borrelli's. Misschien toeval, misschien niet. Koop ze in ieder geval niet meer.

Napoleon

• Gast
Reactie #542 Gepost op: 28 oktober 2006 - 14:12:45
ik vind de stoffen wel subliem, goed strijkbaar en superzacht

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #543 Gepost op: 28 oktober 2006 - 22:11:56
kent iemand de royal collection van Borrelli? had volgens mij een iets betere stof. weet niet of het ca. 400 waard is...
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #544 Gepost op: 28 oktober 2006 - 22:22:28
Heb er twee hemden van. Allebei mooie afwerking, luxe maar iets minder duurzame stof en voor mij veel te ruim. Zou er geen 400 euro meer voor over hebben, liever Attolini dan.

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #545 Gepost op: 29 oktober 2006 - 09:49:47
Of Kiton, dat begint rond de 350 en zit bij mij weer net even beter dan Attolini. Ik heb het wel eens met een verkoper van Oger gehad over die Royal lijn en hij zei dat ze er bij de sale door de kenners als eerste worden uitgevist. Daaruit maakte ik op dat je voor deze hemden dan ook 300 EUR per 2 betaalt en dat maakt ze misschien voor diegenen die tevreden zijn over de standaard pasvorm van Borrelli interessant. De korting is in ieder geval erg groot.
Ik kan trouwens beamen dat Borrelli vrij slijtagegevoelig is. Ik heb altijd veel gerouleerd, draag hetzelfde hemd hooguit 2 keer per maand (in het begin iets vaker omdat ik minder hemden had), maar de manchetten van mijn Borrelli's vertonen lichte slijtageverschijnselen. Ook de punten van het boord, aan de binnenkant (i.e. de kant die je alleen ziet als je de boord niet hebt teruggevouwen, bijv. bij het strijken of het omdoen van een das) zien er bij mijn Borrelli's na een maand of 9 (of korter) al niet meer goed uit. Heb ik bij mijn Attolini en Finamore hemden geen last van.
esus saves, George Nelson withdraws!

Jason

• Gast
Reactie #546 Gepost op: 29 oktober 2006 - 16:15:31
Citaat van: "Alboreto"
Of Kiton, dat begint rond de 350 en zit bij mij weer net even beter dan Attolini. Ik heb het wel eens met een verkoper van Oger gehad over die Royal lijn en hij zei dat ze er bij de sale door de kenners als eerste worden uitgevist. Daaruit maakte ik op dat je voor deze hemden dan ook 300 EUR per 2 betaalt en dat maakt ze misschien voor diegenen die tevreden zijn over de standaard pasvorm van Borrelli interessant. De korting is in ieder geval erg groot.
Ik kan trouwens beamen dat Borrelli vrij slijtagegevoelig is. Ik heb altijd veel gerouleerd, draag hetzelfde hemd hooguit 2 keer per maand (in het begin iets vaker omdat ik minder hemden had), maar de manchetten van mijn Borrelli's vertonen lichte slijtageverschijnselen. Ook de punten van het boord, aan de binnenkant (i.e. de kant die je alleen ziet als je de boord niet hebt teruggevouwen, bijv. bij het strijken of het omdoen van een das) zien er bij mijn Borrelli's na een maand of 9 (of korter) al niet meer goed uit. Heb ik bij mijn Attolini en Finamore hemden geen last van.

shirts van harvie lewis zijn ook niet al te stevig, laatst ging er iemand van 120 kilo aan mijn mouw hangen toen had ik een hemd met een korte mouw. niet kopen dus.

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #547 Gepost op: 25 november 2006 - 21:04:01
Een paar weken geleden heb ik bij Tijssen in Nijmegen een MTM Borrelli besteld. De verkoper kent m'n kledingstijl en we hebben al eens eerder een avond over Borrelli en pasvorm gesproken (had dus alle vertrouwen dat het goed kwam).

Het werd dus een CTTB hemd, maar wel eentje die praktisch in gebruik is (ademen en armen bewegen moet kunnen). De volgende wensen heb ik aangegeven betreft pasvorm:

* Hoge mouwinzet;
* Mouw moet beginnen waar schouder ophoudt (zit verschil tussen links/rechts);
* Slanke mouwen;
* Mouwen moeten zeker niet te kort zijn;
* Rekening houden met armlengte verschil links/rechts;
* Slanke manchetten;
* Geen overtollige stof bij rug;
* Lengte hemd (zodat het niet omhoog kruipt).

Heb voor de volle handwerk details gekozen (schouder, rugpand, kraag, mouwinzet, mouche, knoopgaten,knoopaanzet,omslag knopenrij). Tevens een mooie roze sea island cotton stof uitgezocht:

/ / / /

/

/

/

Ben erg tevreden met het resultaat. De pasvorm is niet te vergelijken met een RTW Borrelli en ben ook verbaasd om hier te lezen dat MTM Borrelli hemd nog te wijd zitten. Ik denk dat je een verkeerde maatnemer hebt gehad :)

Volgende hemd wordt weer een MTM Borrelli bij Tijssen iig  :!:

Bart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #548 Gepost op: 25 november 2006 - 21:12:41
Ziet er perfect uit. heel erg mooi shirt
Stemt rechts en haalt links in

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #549 Gepost op: 25 november 2006 - 21:13:11
Citaat van: "Vortex"
Ben erg tevreden met het resultaat. De pasvorm is niet te vergelijken met een RTW Borrelli en ben ook verbaasd om hier te lezen dat MTM Borrelli hemd nog te wijd zitten. Ik denk dat je een verkeerde maatnemer hebt gehad :)

??? Vooropgesteld dat ik het shirt erg mooi gemaakt vind (wellicht zijn de plooitjes enzo zelfs een beetje overdone) zou ik de winkel vriendelijk doch dringend verzoeken hier en daar wat stof te verwijderen!
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #550 Gepost op: 25 november 2006 - 21:13:43
Citaat van: "Merlino"
??? Vooropgesteld dat ik het shirt erg mooi gemaakt vind (wellicht zijn de plooitjes enzo zelfs een beetje overdone) zou ik de winkel vriendelijk doch dringend verzoeken hier en daar wat stof te verwijderen!

Stof? Niet CTTB genoeg?

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #551 Gepost op: 25 november 2006 - 21:18:50
trouwens ook mooie schoenen, Vortex!

mr_prak

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #552 Gepost op: 25 november 2006 - 21:23:09
Whaaaa.. die plooitjes!!  daar bij je manchet!!  ooo ik krijg echt een stijve daarvan.

Is Borrelli de enige die het zo maakt??

Het had wel iets meer cttb gemogen imho... vooral met dat slanke SEXY figuur van je  :P

Bart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #553 Gepost op: 25 november 2006 - 21:24:09
Gedraag je Prak  :lol:
Stemt rechts en haalt links in

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #554 Gepost op: 25 november 2006 - 21:26:02
Citaat van: "Vortex"
Stof? Niet CTTB genoeg?

Nou, ik vind dus met name dat er rond de buik teveel stof zit (als je ziet hoe de onderkant van het shirt over je broek heen valt), en dat is nu net wat iedereen als mankement van Borrelli mtm aangeeft, teveel stof rond de buik.
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner