Auteur Topic: Tips voor een Chronograaf  (7520 keer gelezen)

jos

  • Gebruiker
  • Berichten: 38
    • Bekijk profiel
Tips voor een Chronograaf
Gepost op: 30 augustus 2005 – 22:56:19
Beste Horloge-experts,

Heeft er nog iemand een tip voor een Chronograaf voor < EUR 1000. Ik zie namelijk door het bomen het bos niet meer.

De special edition van Uboat vind ik erg fraai (zie hieronder, EUR 700/800).  Ik lees alleen in verschillende berichten dat verschillende 'horloge-experts' hier van mening zijn dat (sommige uitvoeringen) Uboats veel te duur zijn.

Een nadeel van veel andere chronograven is dat of de knopjes erg klein zijn (grote knopjes vind ik mooi), of ze van die dikke korte reflecterende wijzers hebben.... Om een een of andere reden vindt ik die dikke reflecterende wijzers een beetje goedkoop overkomen.

De onderste foto is een foto van hoe het naar mijn mening NIET moet: schreeuwerige wijzerplaat, grote wijzers, etc. Te hoog speelgoed gehalte. (voor EUR 179).

Iemand enige tips?

Bedankt!

Jos




Steef

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.599
    • Bekijk profiel
Tips voor een Chronograaf
Reactie #1 Gepost op: 30 augustus 2005 – 22:58:14
Uboat is lelijk en overpriced, en niet mechanisch in geval van de chrono...
Zeno (issie weer ;) ) is in dit prijssegment een grote speler, zou er zeker eens bij kijken !
Verder kan je ook aan Poljot, Tissot, Mido en miss. een 2dehands Oris denken ;)

Ciao.

dale vito

  • Gebruiker
  • Berichten: 266
    • Bekijk profiel
Tips voor een Chronograaf
Reactie #2 Gepost op: 30 augustus 2005 – 23:19:54
kijk maar eens op marktplaats, ik zou voor dit budget zeker 2ehands gaan kijken.

Die U-boat is overpriced, niets maar dan ook niets speciaals qua uurwerk, qua merk, qua kwaliteit, qua alles eigenlijk.

Steef

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.599
    • Bekijk profiel
Tips voor een Chronograaf
Reactie #3 Gepost op: 31 augustus 2005 – 09:44:20
Waar ben je eigenlijk naar op zoek, iets als U-Boat, of een goed horloge met mechanisch uurwerk ? Wil je design of kwaliteit ?

jos

  • Gebruiker
  • Berichten: 38
    • Bekijk profiel
Tips voor een Chronograaf
Reactie #4 Gepost op: 31 augustus 2005 – 10:11:09
Hoi,

Oke ik heb iets leuks gevonden (zie hieronder). Mijn vraag is wie de grootste ZENO-dealer in Nederland is, die het meeste van dit spul heeft liggen?

PS: Is dat roze geen foute kleur? Komt dit niet een beetje 'nichterig' over zeg maar?

Voor rond de eur 1900 koop je (8557 TVD PR-RW):



Voor rond de eur 1200 koop je (meer richting mijn budget) hetzelfde horloge zonder 'power reserve indicator' (8557TVD-RW):


Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
Tips voor een Chronograaf
Reactie #5 Gepost op: 31 augustus 2005 – 11:44:32
Citaat van: "jos"
Oke ik heb iets leuks gevonden (zie hieronder). Mijn vraag is wie de grootste ZENO-dealer in Nederland is, die het meeste van dit spul heeft liggen?


Mocht je een Zeno willen kopen dan zou ik dat via internet doen.... Sayin bijv. of Ebay als je dat te vertrouwen vindt.....

Scheelt een hoop in de prijs...

Edit: Voor een dealerlijst zou ik even op de zeno site kijken....
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

jos

  • Gebruiker
  • Berichten: 38
    • Bekijk profiel
Tips voor een Chronograaf
Reactie #6 Gepost op: 31 augustus 2005 – 11:59:57
Citaat van: "Lex"


Mocht je een Zeno willen kopen dan zou ik dat via internet doen....  bijv. of Ebay als je dat te vertrouwen vindt.....

Scheelt een hoop in de prijs...

Edit: Voor een dealerlijst zou ik even op de zeno site kijken....


Kan iemand mij een lijstje geven van betrouwbare online stores die ZENO verkopen?

Groetjes,

Jos

Abe

  • Gast
Tips voor een Chronograaf
Reactie #7 Gepost op: 31 augustus 2005 – 12:51:47
Jos, mijn Zeno is besteld bij sayin-watches.com en ik ben erg tevreden over de communicatie. Altijd binnen een dag antwoord (meer binnen een aantal uur eigenljk). Prettige en duidelijke communicatie. En uiteraard ook belangrijk, ze is absoluut niet duur! Zaak wordt gerund door Marely Sayin. Haar man/vriend/partner doet de website oa.

Het horloge dat ik besteld heb ga ik 10 sept persoonlijk in Fislisbach ophalen. We zijn op dat moment op doorreis naar Italie en Fislisbach bleek maar 30 km uit de route te liggen!

Steef

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.599
    • Bekijk profiel
Tips voor een Chronograaf
Reactie #8 Gepost op: 31 augustus 2005 – 12:52:50
Welk roze bedoel je precies Jos ?
Voor Zeno zou ik bij Sayin kijken (www.sayin-watches.com)
Timefactors (www.timefactors.com)

jos

  • Gebruiker
  • Berichten: 38
    • Bekijk profiel
Tips voor een Chronograaf
Reactie #9 Gepost op: 31 augustus 2005 – 16:11:38
Citaat van: "Steef"
Welk roze bedoel je precies Jos ?


Zie de foto's bij mijn eerste post van 10:11. De letters zijn rood/roze.

Groetjes,

Jos

dale vito

  • Gebruiker
  • Berichten: 266
    • Bekijk profiel
Tips voor een Chronograaf
Reactie #10 Gepost op: 31 augustus 2005 – 16:59:43
kijk, dat is al wat heel anders. voor dat budget zou ik ook zeker eens naar Sinn kijken.

DuC

  • Gebruiker
  • Berichten: 308
    • Bekijk profiel
Tips voor een Chronograaf
Reactie #11 Gepost op: 31 augustus 2005 – 17:17:21
Ik zou nooit een Zeno kopen voor zoveel geld, het merk doet me niet echt veel.(wel leuke horloges maar niet voor boven de 500) Als je je budget iets groter maakt kan je ook wel een leuke Fortis B-42 vinden en Glycine maakt ook erg leuke horloges.

jos

  • Gebruiker
  • Berichten: 38
    • Bekijk profiel
Tips voor een Chronograaf
Reactie #12 Gepost op: 31 augustus 2005 – 17:57:10
Citaat van: "DuC"
Ik zou nooit een Zeno kopen voor zoveel geld, het merk doet me niet echt veel.(wel leuke horloges maar niet voor boven de 500) Als je je budget iets groter maakt kan je ook wel een leuke Fortis B-42 vinden en Glycine maakt ook erg leuke horloges.


Beste Pieter,

Bedankt voor je informatie. Het probleem is dat ik een chronograaf zoek met een witte en niet te drukke wijzerplaat. Ik zie alleen maar overwegend zwarte drukke platen met grote wijzers. Ook die Fortis klokken is zwart....

Wat ik dus eigenlijk zoek is zoiets als de bovenstaande ZENO, of zoiets als hieronder (EUR 4000, maar dan wat goedkoper ;-)).

Any tips?

Groetjes,

Jos


DuC

  • Gebruiker
  • Berichten: 308
    • Bekijk profiel
Tips voor een Chronograaf
Reactie #13 Gepost op: 31 augustus 2005 – 22:24:04
Citaat van: "jos"
Citaat van: "DuC"
Ik zou nooit een Zeno kopen voor zoveel geld, het merk doet me niet echt veel.(wel leuke horloges maar niet voor boven de 500) Als je je budget iets groter maakt kan je ook wel een leuke Fortis B-42 vinden en Glycine maakt ook erg leuke horloges.


Beste Pieter,


Wat ik dus eigenlijk zoek is zoiets als de bovenstaande ZENO, of zoiets als hieronder (EUR 4000, maar dan wat goedkoper ;-)).


Dan noem je ook een horloge op, toch wel de mooiste en beste dresswatch vind ik persoonlijk.

Glycine heeft iedergeval wel witte wijzerplaten. Maar ik zal nog wel even verder zoeken voor je

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Tips voor een Chronograaf
Reactie #14 Gepost op: 31 augustus 2005 – 22:27:55


ZENO Magellano!
Fashion can be bought. Style one must possess.