Auteur Topic: Zilveren manchetknopen  (28047 keer gelezen)

Niels

  • Gebruiker
  • Berichten: 579
    • Bekijk profiel
Zilveren manchetknopen
Reactie #45 Gepost op: 14 april 2006 – 17:04:52
Helaas niet scherper kunnen krijgen.




gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Zilveren manchetknopen
Reactie #46 Gepost op: 14 april 2006 – 17:10:21
Ik vind ze er mooi uitzien zou je me kunnen zeggen waar je die gekocht had incl gravure.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Niels

  • Gebruiker
  • Berichten: 579
    • Bekijk profiel
Zilveren manchetknopen
Reactie #47 Gepost op: 14 april 2006 – 17:17:44
Citaat van: "gusto napolitano"
Ik vind ze er mooi uitzien zou je me kunnen zeggen waar je die gekocht had incl gravure.


Hey Gusto,

Citaat van: "Niels"
Heb 2 weken geleden van mijn grootmoeder de opdracht gekregen om zilveren manchetknopen uit te zoeken (onbeperkt budget).

Heb afgelopen week 1 mooi paar ovalen (ietwat bolle) knopen uitgezocht. Mijn initialen worden erin gegraveerd door een handgraveur uit Maastricht ( Frans Rauwenhoff)

Totale kostenplaatje;

1 paar zilveren knopen  €135,-
handgraveren 2 x € 40,- =  €80,- euro

Zullen over 1,5 week klaar zijn. Zal tegen die tijd wat pics posten.


Ben naar een lokale juwelier gegaan en heb daar een zoekopdracht gegeven voor ovalen (ietwat zwaardere) manchetknopen. Na 2 weken belde ze dat ze verschillende knopen binnen hadden. Heb toen deze uitgekozen. Deze juwelier kon alleen standaard lettertypes graveren met een computer. Kreeg toen de keuze om ze te laten graveren door een handgraveur in Maastricht (zie hierboven).

Dat ze handgegraveerd zijn blijkt ook wel uit het feit dat ze niet 100% overeenkomen, wat ik alleen maar mooi vind! Ben er erg blij mee!

Napoleon

  • Gast
Zilveren manchetknopen
Reactie #48 Gepost op: 15 april 2006 – 09:08:43
mij werd juist afgeraden wat ovalere manchetknopen te kiezen, het is al snel oudbollig en conservatief (schaap citroen eindhoven). dit geldt ook voor de ingravering, te sierlijk etc kleed niet mooi af als je nogal jeugdig bent.
maargoed over smaak valt niet te twisten!

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.378
    • Bekijk profiel
Zilveren manchetknopen
Reactie #49 Gepost op: 15 april 2006 – 15:52:23
Nou, ik vind een klassieke touch net dat beetje extra geven aan het geheel.
Ik vind ze erg fraai en wordt er hebberig van. :wink:
Niels, klasse. :!:

de Hanepoot

  • Berichten: 8
    • Bekijk profiel
Zilveren manchetknopen
Reactie #50 Gepost op: 24 mei 2006 – 19:48:51
Ikzelf heb een paar manchetknopen van mijn grootvader gekregen, die weer van zijn vader waren. Uit 1890, zilver met een Belle Eopque afwerking.  Bijna niemand die dat heeft....

Zijn gouden manchetknopen (+/-1920) liggen nog in het verschiet.

Vind de gouden knopen met briljantjes die hier genoemd worden eerlijk gezegd niet veel meer met stijl te maken hebben, neigen eerder naar de bling bling activiteiten van enkele smakeloze entertainers aan de overkant van de grote plas...

Maar met 3 posts op mijn naam, wie ben ik om dat te zeggen...

Napoleon

  • Gast
Zilveren manchetknopen
Reactie #51 Gepost op: 26 mei 2006 – 11:44:09
precies je bent seanne paul niet

Zasa

  • Gebruiker
  • Berichten: 394
    • Bekijk profiel
Zilveren manchetknopen
Reactie #52 Gepost op: 26 mei 2006 – 12:08:19
Anders kun je het best een fotootje plaatsen, het hoeft natuurlijk niet vreemd te staan.

Hein

  • Gebruiker
  • Berichten: 882
    • Bekijk profiel
    • http://www.dezinvanluxe.nl
Zilveren manchetknopen
Reactie #53 Gepost op: 26 mei 2006 – 14:40:24
Citaat van: "Hein"
Citaat van: "Immanuel"
ik heb manchetknopen besteld in rosegoud, granaatvormig met briljantjes  gezet,  waarlijk wonderschoon, 1 december zijn ze klaar..
Is trouwens wel grappig, is eigenlijk van een zee rluxe italiaanse juwelenfabrikant die ze nog niet in zn assortiment had, maar maakt nu speciaal voor mij  manchetknopen (is eigenlijk een damesoorhanger geloof ik), maar hij maakt alles wat je wilt..

www.antoniofarina.com


Nog een paar daagjes en het is 1 december! Ik kan me er niet echt iets bij voorstellen, dus foto's zijn dan welkom!


En, Immanuel?
ww.dezinvanluxe.nl

Immanuel

  • Gast
Zilveren manchetknopen
Reactie #54 Gepost op: 26 mei 2006 – 16:39:55
Citaat van: "Hein"
Citaat van: "Hein"
Citaat van: "Immanuel"
ik heb manchetknopen besteld in rosegoud, granaatvormig met briljantjes  gezet,  waarlijk wonderschoon, 1 december zijn ze klaar..
Is trouwens wel grappig, is eigenlijk van een zee rluxe italiaanse juwelenfabrikant die ze nog niet in zn assortiment had, maar maakt nu speciaal voor mij  manchetknopen (is eigenlijk een damesoorhanger geloof ik), maar hij maakt alles wat je wilt..

www.antoniofarina.com


Nog een paar daagjes en het is 1 december! Ik kan me er niet echt iets bij voorstellen, dus foto's zijn dan welkom!


En, Immanuel?


zien er goed uit..

Hein

  • Gebruiker
  • Berichten: 882
    • Bekijk profiel
    • http://www.dezinvanluxe.nl
Zilveren manchetknopen
Reactie #55 Gepost op: 27 mei 2006 – 02:27:37
Citaat van: "Immanuel"
Citaat van: "Hein"
Citaat van: "Hein"
Citaat van: "Immanuel"
ik heb manchetknopen besteld in rosegoud, granaatvormig met briljantjes  gezet,  waarlijk wonderschoon, 1 december zijn ze klaar..
Is trouwens wel grappig, is eigenlijk van een zee rluxe italiaanse juwelenfabrikant die ze nog niet in zn assortiment had, maar maakt nu speciaal voor mij  manchetknopen (is eigenlijk een damesoorhanger geloof ik), maar hij maakt alles wat je wilt..

www.antoniofarina.com


Nog een paar daagjes en het is 1 december! Ik kan me er niet echt iets bij voorstellen, dus foto's zijn dan welkom!


En, Immanuel?


zien er goed uit..


Dat is mooi om te horen. Zou je een foto kunnen/willen plaatsen?
ww.dezinvanluxe.nl

Immanuel

  • Gast
Zilveren manchetknopen
Reactie #56 Gepost op: 27 mei 2006 – 10:56:15
nee, is vriendelijk verzocht dit niet te doen ivm kopieergedrag, dus doe ik dat liever niet.. antonia farina is in NL en omstreken enorm veel gekopieerd en hij is er wel een beetje klaar mee..

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Zilveren manchetknopen
Reactie #57 Gepost op: 27 mei 2006 – 13:09:45
Rosé goud.. mooi.. in combinatie met een roségouden Portugieser? :)
Fashion can be bought. Style one must possess.

Immanuel

  • Gast
Zilveren manchetknopen
Reactie #58 Gepost op: 27 mei 2006 – 13:18:53
Citaat van: "Nexus"
Rosé goud.. mooi.. in combinatie met een roségouden Portugieser? :)


dat ziet er goed uit, krijg bijna iedere week wel opmerkingen er over..

Hein

  • Gebruiker
  • Berichten: 882
    • Bekijk profiel
    • http://www.dezinvanluxe.nl
Zilveren manchetknopen
Reactie #59 Gepost op: 27 mei 2006 – 17:59:15
Citaat van: "Immanuel"
nee, is vriendelijk verzocht dit niet te doen ivm kopieergedrag, dus doe ik dat liever niet.. antonia farina is in NL en omstreken enorm veel gekopieerd en hij is er wel een beetje klaar mee..


Hmmm, hoe groot is de kans dat rosegouden manchetknopen, met briljantjes gezet nagemaakt zouden worden :shock:.
ww.dezinvanluxe.nl