Auteur Topic: Schoenen onder 't pak  (99662 keer gelezen)

xcuneytx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen onder 't pak
Reactie #75 Gepost op: 01 februari 2009 - 18:33:23

Derby:

Oxford:

Let op hoe de sluiting is weggewerkt (open en gesloten sluiting).

Derby onder een pak dragen is volgens de etiquette een faux pas.

wat is het verschil tussen een Plain Oxford en gewoon Oxford?

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #76 Gepost op: 01 februari 2009 - 18:36:02
Een Oxford kan van alles zijn, mits de veters 'gesloten' liggen. Oxford met semi- of full broguing bijvoorbeeld.

Een Plain Oxford is gewoon glad, meestal met cap toe.

xcuneytx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #77 Gepost op: 11 februari 2009 - 20:24:23
Een Oxford kan van alles zijn, mits de veters 'gesloten' liggen. Oxford met semi- of full broguing bijvoorbeeld.

Een Plain Oxford is gewoon glad, meestal met cap toe.

dank je voor de uitleg Mikey.

Wailer

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #78 Gepost op: 15 augustus 2010 - 12:38:39
@mod:
ik zie nergens ergens een topic van: welke schoenen onder pak...dus ik zet m maar hier neer. Als er wel iets dergelijks bestaat, voel je vrij dit bericht te verplaatsen

jullie voelen m al aankomen, kunnen zulke schoenen onder een pak?uiteraard passend qua kleur maar ik bedoel meer de stijl etc.

ander vraagje, ik zie bij veel mensen dat de broek maar net aan op de schoenen valt, of zelfs er boven...(ik vind het er niet uit zien) wat is daar nu standaard in?
Laatst bewerkt op: 15 augustus 2010 - 12:41:57 door Wailer

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #79 Gepost op: 15 augustus 2010 - 13:08:12
Het topic moest even afgestoft worden, maar hier past je vraag uitstekend.

Bij een informeel pak zou die schoen nog wel kunnen, maar bij een formeel pak zou ik het niet doen. Mijn voorkeur voor een schoen als onderdeel van een formeel ensemble gaat uit naar een simpele oxford, bij voorkeur in het zwart of anders in een donkere bruintint.

Zie onder meer dit topic over de lengte van broekspijpen.

Mediaman

• Gast
Reactie #80 Gepost op: 15 augustus 2010 - 13:09:07
Daar is geen standaard in, heeft alles te maken met persoonlijke voorkeur. Dus als jij het lelijk vind, niet doen.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #81 Gepost op: 15 augustus 2010 - 14:17:19
Mediaman heeft gelijk, tegenwoordig kan alles. Volgens mij vindt hij dat nog een positieve ontwikkeling ook. :P

Als je juist wel op zoek bent naar een 'standaard' (en volgens mij ben je dat, anders had je deze vraag niet hoeven stellen), dan kun je beter naar Jesper luisteren.

Mediaman

• Gast
Reactie #82 Gepost op: 15 augustus 2010 - 14:22:26
Mediaman heeft gelijk, tegenwoordig kan alles. Volgens mij vindt hij dat nog een positieve ontwikkeling ook. :P

Als je juist wel op zoek bent naar een 'standaard' (en volgens mij ben je dat, anders had je deze vraag niet hoeven stellen), dan kun je beter naar Jesper luisteren.

Ik had het over de broeklengte, ja?!  :wink:

@Wailer; dit is altijd goed.

Laatst bewerkt op: 15 augustus 2010 - 14:25:13 door Mediaman

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #83 Gepost op: 15 augustus 2010 - 14:39:51
Die broekspijp is wel breder dan we hier gewend zijn hè? Hij valt ruim over de veterknoop, iets wat bij mij met 21cm pijp nog niet helemaal makkelijk wil. (ik ben dan ook wel een stuk langer en breder dan PG)

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #84 Gepost op: 15 augustus 2010 - 15:46:23
Ik vind die broekspijp niet uitzonderlijk breed ogen. Het gaat hier ook om boots volgens mij, waardoor de veters waarschijnlijk wat hoger/schuiner liggen dan bij een oxford of gewone derby.

Mediaman

• Gast
Reactie #85 Gepost op: 15 augustus 2010 - 16:32:59
Ik vind die broekspijp niet uitzonderlijk breed ogen. Het gaat hier ook om boots volgens mij, waardoor de veters waarschijnlijk wat hoger/schuiner liggen dan bij een oxford of gewone derby.

Dat denk ik ook. Ik vind het een keurig beeld, zeker voor een eerste pak dat breed inzetbaar en 'geaccepteerd' moet worden.

Mannetje

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #86 Gepost op: 15 augustus 2010 - 16:35:02
Toen ik vanmiddag in de stad was heb ik er eens speciaal voor opgelet.Jou budget is 200 euro wat kan ik daar voor kopen/halfhoge schoen.Ik zag de volgende merken waarmee je rustig over straat kan zonder er mee voor gek te lopen.vanLier-van Bommel-Praeses en een huis merk van Van Assem en een huismerk van de bijenkorf.Al deze merken zijn er zowel in leder als in suede.In andere woorden met de 200 euro als budget is er wel wat te vinden.Handig te vermelden is dat dit allemaal slanke modellen waren.Ik denk dat deze ook wel in de stad waar jij woont te vinden zal zijn.Veel succes met de schoenen zoektocht.

Bedankt voor de zoektocht Gusto :D
Ga volgende week wel even bij Hermans langs of ze leuke van Bommels of van Lier hebben. Het merk Praeses ken ik alleen niet, maar ik zal daar ook wel even naar kijken.

*edit
Zie net dat er een topic over het merk Praeses is, schoenen zien er wel goed uit.

Hugo Boss heeft ook schoenen in deze prijscategorie, ik alleen weet niet of het was het is.

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #87 Gepost op: 15 augustus 2010 - 19:43:02
Hugo Boss heeft ook schoenen in deze prijscategorie, ik alleen weet niet of het was het is.

Ik hoop dat DuC in die 5 jaar zijn schoenen wel heeft gevonden.  :mrgreen:
if i stop lying i just disappoint you

Mannetje

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #88 Gepost op: 15 augustus 2010 - 23:10:10
Ik hoop dat DuC in die 5 jaar zijn schoenen wel heeft gevonden.  :mrgreen:

Hehe, ach je weet het nooit he.  :oops:  :-D

Charlie

• Gast
Reactie #89 Gepost op: 16 augustus 2010 - 00:38:41

Mijn eerste paar 'schoenen' waren van Hugo Boss. Het is geen aanrader, de binnenkant slijt waardoor er gaten in het binnenwerk ontstaan. Hierdoor werden bij mij blaren veroorzaakt.