Auteur Topic: Wandel- en bergschoenen.  (59153 keer gelezen)

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Wandel- en bergschoenen.
Reactie #210 Gepost op: 08 januari 2026 - 08:06:04
Ondertussen wel kneiterduur. Recent kwam er nog een paar om MP voorbij (die ik hier heb gepost)
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

Brench

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #211 Gepost op: 08 januari 2026 - 09:51:37
als je 'cheap' een warme schoen met goed profiel wil: Columbia expeditionist shield. 90e oid. wel 1 maat groter nemen. gekocht voor vogelen als je veel stilstaat.

tango

• Gebruiker
  • 0,047 berichten per dag
    • Bekijk profiel
Reactie #212 Gepost op: 08 januari 2026 - 10:00:22
Ik heb deze Diemme X Ten C.

Volledig waterdicht en die mud guard rand is nu wel handig in de sneeuw.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #213 Gepost op: 08 januari 2026 - 10:23:12
als je 'cheap' een warme schoen met goed profiel wil: Columbia expeditionist shield. 90e oid. wel 1 maat groter nemen. gekocht voor vogelen als je veel stilstaat.

Lopend vogelen is ook wel lastig ja.

BucharestBlues

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #214 Gepost op: 08 januari 2026 - 18:32:30
Door het weer kwam ik in dit draadje terecht. Mooie schoenen maar ze hebben één levensgevaarlijk nadeel: Je wilt geen wandelschoenen met haakjes bovenaan de veterlijst. Je zal niet de eerste zijn die valt (of dodelijk verongelukt) omdat de lus van de veter achter een oogje van je andere schoen haakt. Je ligt direct. Daarom zijn bij de legerboots de veterhaken allemaal gesloten.
Of je plint kapot trekken. Brrrr.

BucharestBlues

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #215 Gepost op: 08 januari 2026 - 18:35:31
Heeft niemand zoiets als dit? Lijkt mij wel lekker.

Anwb. Heerlijk. Paar tientjes. Ook voor skien.

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #216 Gepost op: 15 januari 2026 - 16:02:17
Ik was bij Beversport en keek naar de wandelschoenen etc. Wat een aseksuele gedrochten zeg.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #217 Gepost op: 16 januari 2026 - 09:54:37

:mrgreen:

Zonder speedhooks zal vast veiliger zijn maar gruwelijk onhandig bij vaak aan- en uitdoen, kwam ik laatste dagen weer achter bij m’n Timberlands.

Bij Timberland bovenste veteroog niet gebruiken en knoopje in uiteinde veter leggen. Dan hoef je nooit veters terug te stoppen. Zie plaatje

There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #218 Gepost op: 03 februari 2026 - 08:45:34
Ik pakte m'n bergschoenen uit de schuur. Daar zat ik met mijn grote teen helemaal tegen de voorkant. Terwijl ik daar ooit twee zomervakanties (jaren terug) mee in de bergen heb gewandeld zonder problemen. Boven de 40 begint de aftakeling.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #219 Gepost op: 03 februari 2026 - 08:53:55
^ Herkenbaar. Maar vooral in alles wat ik nieuw pas. Maat groter is lastig want dan al gauw overall te los/groot.

Weet uit ervaring dat je het bij de meeste schoenen wel iets uitloopt. Zeker bij een schoen met een dikkere voering. Je teen graaft zich in. :D Alleen als je er echt lange wandelingen van meerdere uren op gaat doen, of veel heuvels op en af, dan zou ik verder zoeken.

De Hoka's van de vorige pagina ook weer retour. Nu weer Merrells inkomende. Online kopen blijft altijd weer verrassend. En er zijn steeds minder fysieke  speciaalzaken met een serieus assortiment.

Brench

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #220 Gepost op: 03 februari 2026 - 11:16:11
wandel/bergschoenen altijd ruimte over houden / maatje groter

na verschillende merken uitgekomen bij Topo athletic