Auteur Topic: Wandel- en bergschoenen.  (59152 keer gelezen)

Paul B

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Wandel- en bergschoenen.
Reactie #165 Gepost op: 20 februari 2023 - 14:08:16
Loop zelf al jaren op hetzelfde paar Hanwags die nog van mijn grootvader zijn geweest. Heel comfortabel, vooral omdat ze grotendeels met leer zijn gevoerd in plaats van dat gaas-achtige spul. Volgens mij heet het model GTX Banks. Mooi zijn ze zeker niet, maar ik draag ze alleen bij echt serieuze wandelingen door het bos of op het strand.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #166 Gepost op: 12 januari 2024 - 22:13:19
Incoming.

Precies een jaar geleden die Scarpa's gekocht van enkele pagina's terug.

Gemiddeld zo'n vijf kilometer per dag gelopen, niet elke dag, denk zo'n 1.600 km totaal. Zool is bijna helemaal versleten, bij de hak al helemaal door en comfort wordt wat minder en niet meer volledig waterdicht. Tijd voor wat nieuws dus.

Mijn vriendin heeft Lowa Renegades voor dames, gelijktijdig gekocht. Zij loopt een stuk meer en die zolen zijn net halverwege.

Manier van lopen en gewicht zal ongetwijfeld een rol spelen, maar het zijn allebei Vibram-zooltjes en dan vind ik het verschil wel groot.

Nu bijna een jaar in bezit. Hak volledig weg, demping was nooit optimaal en nu al helemaal niet meer. Ook niet meer goed waterdicht. Kortom, behoorlijke tegenvaller voor een A/B wandelschoen in het vermeende premiumsegment. Had ze kunnen opsturen voor nieuwe Vibram hak, maar gelet op voornoemde geen zin meer in. Eigenlijk maakt het dus geen reet uit waar je op loopt is mijn ervaring, na een jaar gewoon wegmieteren. :grin:

Nu Merrells MOAB mid GTX onderweg.

BucharestBlues

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #167 Gepost op: 12 januari 2024 - 22:35:07
Nu bijna een jaar in bezit. Hak volledig weg, demping was nooit optimaal en nu al helemaal niet meer. Ook niet meer goed waterdicht. Kortom, behoorlijke tegenvaller voor een A/B wandelschoen in het vermeende premiumsegment. Had ze kunnen opsturen voor nieuwe Vibram hak, maar gelet op voornoemde geen zin meer in. Eigenlijk maakt het dus geen reet uit waar je op loopt is mijn ervaring, na een jaar gewoon wegmieteren. :grin:

Nu Merrells MOAB mid GTX onderweg.
Haha die moabs, dat is dan weer mijn miskoop van het jaar. Ik voel me echt een enorme klojo met die dingen aan mn voeten, ookal maakt het niemand iets uit in de alpen. Toch eens de tijd nemen om iets van salomon te passen ergens.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #168 Gepost op: 12 januari 2024 - 22:45:49
Heh. We gaan het zien. Krijgen over het algemeen juist heel goede recensies. MOAB 3 .

marsvos

• Gebruiker
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Reactie #169 Gepost op: 13 januari 2024 - 03:37:00
Trailrunners niet goed genoeg voor je gebruik?

Erg tevreden met deze dagelijkse wandelingen met de hond, maar ook voor serieuse  hikes in de bergen. Ideaal op vakantie ook.

Slijtage valt reuze mee.

https://www.tradeinn.com/trekkinn/en/adidas-terrex-trailmaker-goretex-hiking-shoes/139417410/p?queryID=b7ab85e2aad9c904511d3b5b25b11703&buscador_search&_gl=1*l4npi5*_up*MQ..&gclid=CjwKCAiA44OtBhAOEiwAj4gpOd4-C26BBWuswKKD26FXt1nVpCZ_JC9Eegm6OYRMpOEXFwWX758XgBoCsWEQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Laatst bewerkt op: 13 januari 2024 - 03:43:15 door marsvos

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #170 Gepost op: 13 januari 2024 - 06:42:35
Ook voorbij zien komen, maar ik wil halfhoog en de Terrex variant halfhoog sprak me net wat minder aan. Halfhoog altijd wel lekker voor wat extra stabiliteit rond de enkels.

Lijkt me wel een comfortabele en soepele schoen. Profieldiepte zou groter mogen ook. Sta vaak op veldjes met een hele sterke hond die ik in bedwang moet houden. :grin:
Laatst bewerkt op: 13 januari 2024 - 06:45:23 door Mikey Fuoco

LJW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • LJW Architectuur
Reactie #171 Gepost op: 13 januari 2024 - 07:21:27
Ik heb dus een maand geleden ook serieuze wandelschoenen gekocht. Liep altijd op timberlands maar de laatste paar tochten hak los,  niet water dicht etc. Ik wilde ook van Adidas want die zien er nog een beetje uit… op advies naar bever gegaan, heb daar zo’n 3d scan van de voet laten maken en de verkoper kon heel goed uitleggen waarom welk model wel en niet paste. Dus met een paar meindl bellavista gtx de deur uitgegaan en tot nu toe elke wandeling superfijn. Het ziet er niet uit maar voor het doel is het ontzettend comfortabel
Architectuur is de materialisatie van hogere idealen...
http://www.beerari.tumblr.com/

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #172 Gepost op: 13 januari 2024 - 07:44:18
Goed advies is veel waard, zeker als je echt het terrein in gaat.

Die Meindls zijn zo te zien wel wat steviger en echt wel geschikt voor wat ruwer off road en hoogteverschillen.

B2P

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #173 Gepost op: 13 januari 2024 - 07:54:19
Voor dit soort schoenen is Zwerfkei in Woerden ook goed.

BucharestBlues

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #174 Gepost op: 13 januari 2024 - 08:53:30
Trailrunners niet goed genoeg voor je gebruik?

Erg tevreden met deze dagelijkse wandelingen met de hond, maar ook voor serieuse  hikes in de bergen. Ideaal op vakantie ook.

Slijtage valt reuze mee.

https://www.tradeinn.com/trekkinn/en/adidas-terrex-trailmaker-goretex-hiking-shoes/139417410/p?queryID=b7ab85e2aad9c904511d3b5b25b11703&buscador_search&_gl=1*l4npi5*_up*MQ..&gclid=CjwKCAiA44OtBhAOEiwAj4gpOd4-C26BBWuswKKD26FXt1nVpCZ_JC9Eegm6OYRMpOEXFwWX758XgBoCsWEQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Die zijn nice ja. Ik kreeg de fit niet lekker, dus toen net zoals mf obv alle reviews uitgekomen bij de moab karbonkels.
Uiteindelijk is alles waar; als je er echt iets mee wil, goed adviesje doen, das toch lastig achter keyboard. Voor twee weken alpen geloofde ik het allemaal wel.

Brench

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #175 Gepost op: 13 januari 2024 - 09:21:30
voor als t echt koud is deze (in de lichte variant) gekocht. lopen als sloffen, waterdicht en lekker warm. ook al ik uur+ stil sta

https://www.columbiasportswear.nl/NL/p/mens-expeditionist-shield-waterproof-winter-boot-2053421.html

(via google ook voor 90e)

LJW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • LJW Architectuur
Reactie #176 Gepost op: 13 januari 2024 - 10:53:00
Goed advies is veel waard, zeker als je echt het terrein in gaat.

Die Meindls zijn zo te zien wel wat steviger en echt wel geschikt voor wat ruwer off road en hoogteverschillen.

Klopt wel, al is hier het doel gewoon lekker wandelen, dagtochten en niet perse door de Alpen of dagen achter elkaar banjeren. Tot op heden gewoon super comfortabel en superblij mee… en ja ze zien er niet uit, maar het stadium dat ik me daar druk om maak ben ik voorbij
Architectuur is de materialisatie van hogere idealen...
http://www.beerari.tumblr.com/

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #177 Gepost op: 13 januari 2024 - 13:15:50
Hoeft in dit topic niet benoemd te worden imo. ;)

Plaatje voor de sfeer:

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #178 Gepost op: 16 januari 2024 - 16:29:30
Heh. Mijn eerdere conclusie dat schoenen op Vibram-zolen maatvast zijn kan de prullenbak in. Heb bij die Merrells een volle maat groter nodig , dus die zijn retour. Pasvorm lijkt verder wel zoals gewenst. Lekker feet-hugging en veel support rondom.

Dr. Herbert West

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #179 Gepost op: 24 maart 2024 - 13:34:52
Het hele gezin nieuwe wandelschoenen en zelf ook maar, precies deze merrels van Mikey.
Comfortabel en licht, zeker vergeleken met snowdons waar ik normaal mee wandel, dat gewicht merk je wel na een hele dag in de bergen.
RAW SPEED