Incoming.Precies een jaar geleden die Scarpa's gekocht van enkele pagina's terug.Gemiddeld zo'n vijf kilometer per dag gelopen, niet elke dag, denk zo'n 1.600 km totaal. Zool is bijna helemaal versleten, bij de hak al helemaal door en comfort wordt wat minder en niet meer volledig waterdicht. Tijd voor wat nieuws dus.Mijn vriendin heeft Lowa Renegades voor dames, gelijktijdig gekocht. Zij loopt een stuk meer en die zolen zijn net halverwege.Manier van lopen en gewicht zal ongetwijfeld een rol spelen, maar het zijn allebei Vibram-zooltjes en dan vind ik het verschil wel groot.
Nu bijna een jaar in bezit. Hak volledig weg, demping was nooit optimaal en nu al helemaal niet meer. Ook niet meer goed waterdicht. Kortom, behoorlijke tegenvaller voor een A/B wandelschoen in het vermeende premiumsegment. Had ze kunnen opsturen voor nieuwe Vibram hak, maar gelet op voornoemde geen zin meer in. Eigenlijk maakt het dus geen reet uit waar je op loopt is mijn ervaring, na een jaar gewoon wegmieteren. Nu Merrells MOAB mid GTX onderweg.
Trailrunners niet goed genoeg voor je gebruik? Erg tevreden met deze dagelijkse wandelingen met de hond, maar ook voor serieuse hikes in de bergen. Ideaal op vakantie ook.Slijtage valt reuze mee. https://www.tradeinn.com/trekkinn/en/adidas-terrex-trailmaker-goretex-hiking-shoes/139417410/p?queryID=b7ab85e2aad9c904511d3b5b25b11703&buscador_search&_gl=1*l4npi5*_up*MQ..&gclid=CjwKCAiA44OtBhAOEiwAj4gpOd4-C26BBWuswKKD26FXt1nVpCZ_JC9Eegm6OYRMpOEXFwWX758XgBoCsWEQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Goed advies is veel waard, zeker als je echt het terrein in gaat. Die Meindls zijn zo te zien wel wat steviger en echt wel geschikt voor wat ruwer off road en hoogteverschillen.