Auteur Topic: [Pakken] Suit Supply  (2022252 keer gelezen)

De liefhebber

  • Gebruiker
  • Berichten: 33
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #15 Gepost op: 11 augustus 2005 – 16:13:26
Italiaans model. Ik vond het trouwens vreemd dat die goedkoper is dan is het Engelse pak. Ik heb ook wel eens gehoord dat deze "Italiaanse" pakken gewoon in Tunesië in elkaar gezet worden.

Ik ben laatst nog eens bij SuSu Den Haag binnengelopen. Ook van de ready to wear collectie word ik eerlijk gezegd niet echt warm. Het doet mij allemaal erg goedkoop aan. Platgeperste refers (of is het revers) ipv mooie rollende refers.

Bij SuSu krijg ik echt het gevoel dat ze door sterke marketing en PR en strakke winkels een kwaliteisimago neerzetten zonder het waar te maken in de producten.

Sorry voor de liefhebbers van SuSu.
et leven is te kort om het vergooien in confectie.

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #16 Gepost op: 11 augustus 2005 – 16:13:28
Citaat van: "De liefhebber"
Het pak was echt niet top. Gewoon geplakt binnenwerk. Vind ik niet heel erg maar beweer dan niet dat het allemaal handgemaakt is.

Dus SuSu loopt gewoon een potje te liegen op hun website? Dat zou wel heel kwalijk zijn. Zijn er meer mensen met dezelfde ervaring? Zou postman misschien kunnen zeggen of zijn SuSu maatpak geplakt is?

edit: voor het eerst dat ik hoor dat die pakken uit Tunesië komen. Het SuSu maatwerk werd toch door Scuderi verzorgd, staat ergens op dit forum vermeld.

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #17 Gepost op: 11 augustus 2005 – 16:20:42
Citaat van: "De liefhebber"
Cut to the bone = "zuinig met stof".


 :D  :lol:
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

De liefhebber

  • Gebruiker
  • Berichten: 33
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #18 Gepost op: 11 augustus 2005 – 16:23:42
Citaat
Dus SuSu loopt gewoon een potje te liegen op hun website? Dat zou wel heel kwalijk zijn. Zijn er meer mensen met dezelfde ervaring?



Voor dat ik het opschreef ben ik nog even in mijn walk in gelopen om het te voelen. De voorkant van de refer is wel los van de achterkant. Maar die achterkant is gewoon lekker dik, één laag stof met iets eronder. Volgens mij is dat plakwerk, toch?

Ook de rest van het binnen zit semi-losjes in elkaar. Niet anders dan mijn Engelse pak van Vinci Tailors of confectie van Labuca.

Nogmaals, ik vind het niet erg als het pak mooi zit en er is een beetje geplakt. Maar ik vind dat ze er dan wel gewoon eerlijk in moeten zijn.

Ben zo terug, ga hem even openmaken (ik draag het pak toch niet).
et leven is te kort om het vergooien in confectie.

Jacob

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.233
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #19 Gepost op: 11 augustus 2005 – 16:27:52
Citaat van: "Solitarias"
Citaat van: "De liefhebber"
Cut to the bone = "zuinig met stof".


 :D  :lol:


Quote topic?

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #20 Gepost op: 11 augustus 2005 – 16:28:18
Citaat van: "Jacob"
Citaat van: "Solitarias"
Citaat van: "De liefhebber"
Cut to the bone = "zuinig met stof".


 :D  :lol:


Quote topic?


Idd!
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #21 Gepost op: 11 augustus 2005 – 16:31:50
Citaat van: "De liefhebber"
Ben zo terug, ga hem even openmaken (ik draag het pak toch niet).

Scheur dan meteen de voering uit het jasje en maak een paar onthullende foto's! :P

De liefhebber

  • Gebruiker
  • Berichten: 33
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #22 Gepost op: 11 augustus 2005 – 16:40:19
De voering is open. Ik heb goed en slecht nieuws. Het binnenwerk is netjes gepiqueerd. In de voorkant van het jasje zit het binnenwerk er los in. Dat is dus niet gelogen.

Maar in de refer zit het binnenwerk gewoon geplakt aan de achterkant van de stof. Er zit van dat wittige spul, een beetje glaswolachtig. Ik weet niet hoe het heet. Maar volgens mij leggen ze dat op de stof en persen ze het heet in elkaar. Als dat geen plakwerk is weet ik het niet meer. Dus een halve leugen is het wat mij betreft wel van SuSu.

Foto's lukt niet. Heb nog niet zo'n digitaal ding.

Btw, ik heb ook nog even gevoeld aan mijn Oger A'dam. Die heeft precies hetzelfde.

Hoe zit bij die dure maatpakken van jullie? Zit daar de stof van de achterkant van de refer echt los?
et leven is te kort om het vergooien in confectie.

De liefhebber

  • Gebruiker
  • Berichten: 33
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #23 Gepost op: 11 augustus 2005 – 16:50:19
Citaat

‘Cut to the Bone’ kwaliteit
Een maatpak van Suitsupply wordt volledig op artisanale wijze gemaakt. Dat wil zeggen dat er geen industriële technieken gebruikt worden zoals bijvoorbeeld plakconstructies. Al het binnenwerk, dat bepalend is voor de vorm en het comfort van een pak, is gemaakt van in katoen verwerkt paardenhaar dat volledig met de hand, door middel van rijgsteken, aan de bovenstof wordt bevestigd. Zo krijg je een pak dat zich op natuurlijke wijze om het lichaam vormt: Cut to the Bone!

Van de SuSu website.


Nu ik toch vrienden aan het maken ben...
De steken zijn echt te perfect gelijk om handmatig te zijn. Het maakt mij niet uit dat ze het met een machine doen. Tenslotte moet je voor E 650,- ook niet teveel verwachten. Maar dan moet je niet pretenderen een volledig artisanaal pak te maken. Volgens mij betekent dat namelijk dat al het stikwerk met de hand doet (incl. knoopsgaten).
et leven is te kort om het vergooien in confectie.

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #24 Gepost op: 11 augustus 2005 – 16:56:20
hmm, zoals ik al zei:ik heb er neits mee, en het zal ook nooit meer wat worden ook vrees ik :x

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #25 Gepost op: 11 augustus 2005 – 16:59:16
Wow, held, in de naam van de wetenschap je pak helemaal openmaken...  :shock:  Als SF lintjes uitdeelde.... ;)

Ik heb net op dezelfde manier even aan mijn New Tailor pak gevoeld, maar de revers zit helemaal los (de voor- en achterkant van de revers zitten niet aan elkaar vast). Aan de achterkant van de revers zie ik allemaal kleine onregelmatige puntjes, daar is de 'reversvoering' van paardenhaar waarschijnlijk gepikeerd om de revers mooi te laten rollen.

Hier heb ik destijds ook een foto van gemaakt:
http://img69.echo.cx/my.php?image=IMG_0042.jpg

Als je het niet erg vind laat ik mijn pak echter heel :)

Citaat van: "De liefhebber"
Er zit van dat wittige spul, een beetje glaswolachtig. Ik weet niet hoe het heet.

Plakvlieseline.

Maar we moeten echt eens foto's regelen van je pak, als daar gewoon duidelijk lijm in zit wil ik wel een verklaring van SuitSupply horen.
Fashion can be bought. Style one must possess.

De liefhebber

  • Gebruiker
  • Berichten: 33
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #26 Gepost op: 11 augustus 2005 – 17:17:33
Citaat
Wow, held, in de naam van de wetenschap je pak helemaal openmaken...


Tsja , je moet toch wat met je miskopen ;-).

Nu te koop: 2x gedragen maatpak van SuSu. Voering zit een beetje los. Vraagprijs: E 100,00!
et leven is te kort om het vergooien in confectie.

Abe

  • Gast
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #27 Gepost op: 11 augustus 2005 – 18:17:16
Overigens. Kreeg net een mailing van SuSu.
Pak en Johnny Loco fiets voor € 399,-
Leuke fiets BTW :-)

Info is hier te vinden: http://www.johnny-loco.com/store/suitsupply2.asp

Jacob

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.233
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #28 Gepost op: 11 augustus 2005 – 18:37:37
Citaat van: "Abe"
Overigens. Kreeg net een mailing van SuSu.
Pak en Johnny Loco fiets voor € 399,-
Leuke fiets BTW :-)

Info is hier te vinden: http://www.johnny-loco.com/store/suitsupply2.asp


Hey misschien doe ik dat wel, wil nog een nieuw wit pak :)

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #29 Gepost op: 11 augustus 2005 – 18:57:45
Citaat van: "Nexus"
Wow, held, in de naam van de wetenschap je pak helemaal openmaken...  :shock:  Als SF lintjes uitdeelde.... ;)

Ik heb net op dezelfde manier even aan mijn New Tailor pak gevoeld, maar de revers zit helemaal los (de voor- en achterkant van de revers zitten niet aan elkaar vast). Aan de achterkant van de revers zie ik allemaal kleine onregelmatige puntjes, daar is de 'reversvoering' van paardenhaar waarschijnlijk gepikeerd om de revers mooi te laten rollen.

Hier heb ik destijds ook een foto van gemaakt:
http://img69.echo.cx/my.php?image=IMG_0042.jpg

Als je het niet erg vind laat ik mijn pak echter heel :)




Ook mooi  =P~
Sailing, an expensive way to travel for free"