Auteur Topic: Extreme cut-away boorden  (92405 keer gelezen)

Mediaman

• Gast
Re: Extreme cut-away boorden
Reactie #180 Gepost op: 15 februari 2012 - 23:01:51
Gewoon kopen, niet zo zielig doen.

Pas op, het is De Moraalridder!
Laatst bewerkt op: 15 februari 2012 - 23:03:29 door Mediaman

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #181 Gepost op: 15 februari 2012 - 23:18:00
Gewoon kopen, niet zo zielig doen.

Ik ben het wel met Charlie eens. Ik koop eigenlijk altijd DVD's en dergelijke. Men heeft er recht op.
Laatst bewerkt op: 15 februari 2012 - 23:19:55 door Bootstrap
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Charlie

• Gast
Reactie #182 Gepost op: 16 februari 2012 - 00:30:16
Pas op, het is De Moraalridder!

Dat jij 't ff weet. Als jij niet snel oppast stoot ik je van je knol.

Mediaman

• Gast
Reactie #183 Gepost op: 16 februari 2012 - 06:49:07
Dan ook niet googlen hé, misschien vind je dan ook clandestien materiaal waarvoor de auteur geen centjes krijgt, ook niet naar Amazon want dan verdwijnen de échte boekenwinkels en geen e-book ervan bestellen, dat zijn tenslotte geen échte boeken,....welkom in 2012 heren.  ](*,)

Bootstrap, je stelt een vraag, zeik dan niet over hoe je het antwoord. Sorry, dat ik je wilde helpen.
Laatst bewerkt op: 16 februari 2012 - 06:59:57 door Mediaman

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #184 Gepost op: 16 februari 2012 - 08:25:58
Dan ook niet googlen hé, misschien vind je dan ook clandestien materiaal waarvoor de auteur geen centjes krijgt, ook niet naar Amazon want dan verdwijnen de échte boekenwinkels en geen e-book ervan bestellen, dat zijn tenslotte geen échte boeken,....welkom in 2012 heren.  ](*,)

Bootstrap, je stelt een vraag, zeik dan niet over hoe je het antwoord. Sorry, dat ik je wilde helpen.

Zeiken over het antwoord? Nu ben ik je even kwijt. Jij geeft aan de theorie te kennen. Sterker nog, er is een boek, waarin het staat beschreven. Tot zover het antwoord.

Dan blijkt dat ik dat boek gratis kan verkrijgen. Als ik dan aangeef dat ik over het algemeen boeken, etc, liever koop, haal je bovenstaand verhaal uit de kast? Ik heb toch nergens gezegd, dat jij niet moet doen. Of dat ik , vanwege het torrents voorstel, je antwoord minderwaardig vind. Volgens mij projecteer je een gefrustreerde discussie over downloaden, auteursrechten, etc, nu een beetje op mij, alleen omdat ik zeg dat ik liever het echte koop.

Edit: Oh en nog bedankt voor de hulp. Ik waardeer je bijdrage altijd enorm, hoewel ik blijkbaar een andere indruk heb gewekt.
Laatst bewerkt op: 16 februari 2012 - 09:17:27 door Bootstrap

Idomeneo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #185 Gepost op: 16 februari 2012 - 12:24:08
Om even terug on topic te gaan: ik zou persoonlijk die meest extreme cut away van Finamore en SuSu momenteel niet kopen voor zakelijk, puur omdat het niet conservatief genoeg oogt en daarom niet formeel genoeg.

Wellicht dat ik daar anders tegenover zou staan als ik al jarenlang dagelijks pakken droeg en het, net zoals bijv. een window pane pak, voor eens in de maand als afwisseling zou willen gebruiken.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #186 Gepost op: 16 februari 2012 - 12:29:24
Met een brede kop, zoals ik, is het volgens mij niet aan te raden. Wat denken jullie  over het 'framen' van je gezicht door de boordkeuze?

In mijn optiek: breed gezicht: straight point. Lang gezicht: spread.

Die stelregel is lang niet zo hard als dat hij klinkt. De meeste gezichten zijn gemiddeld, niet lang en niet breed. Dan kan je alles wel dragen. Je moet cut-away-boord kunnen dragen. Ik heb ooit eens mee gedaan met een pleitwedstrijd waar ook de Nederlandse Defensie Academie aanwezig was. Een van de kapiteins die meedeed had ook zo'n gaaf cut-away-boord en droeg dat keurig. Hij droeg dat overigens niet met zijn uniform. Dat scheen niet te mogen.

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #187 Gepost op: 16 februari 2012 - 12:34:55
Die stelregel is lang niet zo hard als dat hij klinkt. De meeste gezichten zijn gemiddeld, niet lang en niet breed. Dan kan je alles wel dragen. Je moet cut-away-boord kunnen dragen. Ik heb ooit eens mee gedaan met een pleitwedstrijd waar ook de Nederlandse Defensie Academie aanwezig was. Een van de kapiteins die meedeed had ook zo'n gaaf cut-away-boord en droeg dat keurig. Hij droeg dat overigens niet met zijn uniform. Dat scheen niet te mogen.

Aha. Misschien moet ik het dan maar eens uitproberen met een RTW shirtje of iets dergelijks. Bedankt in ieder geval.

Idomeneo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #188 Gepost op: 16 februari 2012 - 12:36:09
Ik denk dat het waar is dat een groot deel van de mensen alles wel kan dragen.

Eigenlijk heeft de stelregel echter weinig betrekking op extreme cut away:
Een point collar benadrukt verticale lijnen omdat hij naar beneden staat. Een normale wide spread benadrukt horizontale lijnen omdat hij naar buiten staat. Een extreme cut away daarentegen staat naar achteren, en benadrukt dus, als je enigszins van de zijkant kijkt, de diepte van het hoofd. Dit lijkt me eigenlijk sowieso niet gewenst, omdat je de aandacht het liefste op het gezicht, dus de voorkant van het hoofd, gericht hebt.

Charlie

• Gast
Reactie #189 Gepost op: 16 februari 2012 - 16:30:38
ook de Nederlandse Defensie Academie aanwezig was. Een van de kapiteins die meedeed had ook zo'n gaaf cut-away-boord en droeg dat keurig. Hij droeg dat overigens niet met zijn uniform. Dat scheen niet te mogen.

Lui van de NDA hebben altijd een dikke kop dus?

Haha. :lol:

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #190 Gepost op: 16 februari 2012 - 17:22:41
Nee, die doen nog wat voor de kost. Bij notarissen gaat het mis.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #191 Gepost op: 16 februari 2012 - 17:28:23
Zoals die van Finamore bovenaan de pagina, die zien er opgevouwen exact zo uit.

Dat vind ik erg fraai eigenlijk. Toch maar eens bij de SuSu shirtjes shoppen.

Samuel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #192 Gepost op: 16 februari 2012 - 18:09:12
Dat Alan Flusser boek valt me tegen. Opzich grappig, maar die regeltjes gaan imo nergens over. Zo geeft hij ook wat "makeover" voorbeelden, het origineel is naar mijn mening vaak beter. Dat Finamore cutaway boord is juist leuk. Ik heb een paar casual finamore shirt met dat boord en die draag ik graag (met en zonder das).

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #193 Gepost op: 16 februari 2012 - 18:27:29
Dat Alan Flusser boek valt me tegen. Opzich grappig, maar die regeltjes gaan imo nergens over. Zo geeft hij ook wat "makeover" voorbeelden, het origineel is naar mijn mening vaak beter. Dat Finamore cutaway boord is juist leuk. Ik heb een paar casual finamore shirt met dat boord en die draag ik graag (met en zonder das).

Die kleur-makeovers zijn grappig. Bij de voorbeelden van hoe het volgens hem moet, is de verzadiging van de foto's wat opgeschroefd...

Samuel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #194 Gepost op: 16 februari 2012 - 19:34:40
Hehe ja, belichting is ook stukken beter. Maar best leuk om een keer te lezen.