Auteur Topic: Schoenen met E, A, H, B, D leest  (38721 keer gelezen)

Zasa

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen met E, A, H, B, D leest
Reactie #15 Gepost op: 29 augustus 2007 - 22:31:39
Van Arendonk in Rotterdam?

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #16 Gepost op: 29 augustus 2007 - 22:32:28
Citaat van: "Zasa"
Van Arendonk in Rotterdam?

Ja, dat zei ik toch (zo ongeveer dan) :wink:
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
maten
Reactie #17 Gepost op: 31 augustus 2007 - 20:42:09
ik vindt de F bij Church juist weer aan de smalle kant, of komt dat icm een leest tyoe ( heb zelf Diplomats op de last 73 in F wide) als ik deze vergelijk met mijn Grensons of C&J valt dit erg op.

Heb op topic "wat had je in gedachten qua aanschaf" mij mijn zojuist ontvangen Loakes ( via Herringshoes ) gekregen.
Het merk is mij vrij onbekend, ik weet dat in de PC een zaakje zit die dat merk voert.
Kan iemand iets overe de kwaliteit zeggen? Prijs leek me erg OK 65 pond voor een paar Brogues
Be yourself no matter what they say

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: maten
Reactie #18 Gepost op: 31 augustus 2007 - 21:38:41
Citaat van: "carpe diem"
ik vindt de F bij Church juist weer aan de smalle kant, of komt dat icm een leest tyoe ( heb zelf Diplomats op de last 73 in F wide) als ik deze vergelijk met mijn Grensons of C&J valt dit erg op.

Heb op topic "wat had je in gedachten qua aanschaf" mij mijn zojuist ontvangen Loakes ( via Herringshoes ) gekregen.
Het merk is mij vrij onbekend, ik weet dat in de PC een zaakje zit die dat merk voert.
Kan iemand iets overe de kwaliteit zeggen? Prijs leek me erg OK 65 pond voor een paar Brogues

hier is al over geschreven
http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?t=1557&highlight=loake

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #19 Gepost op: 01 september 2007 - 13:05:12
ok dank je, ben nog vrij nieuw hier, wist niet dat er al iets over geschreven was
Be yourself no matter what they say

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #20 Gepost op: 01 september 2007 - 13:35:07
Citaat van: "carpe diem"
ok dank je, ben nog vrij nieuw hier, wist niet dat er al iets over geschreven was

De zoekfunctie is je grootste vriend ;-)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Schweino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #21 Gepost op: 26 juli 2008 - 12:46:36
Excuses voor de bump, maar ik vroeg me af waar ik de G1/2 leest moet plaatsen die je vaak bij Van Bommel en Van Lier schoenen ziet als standaardmaat. Zit deze leest tussen F en G in of juist tussen G en H?

Als het laatste het geval is zou ik dat vreemd vinden omdat dat zou betekenen dat de standaard leest onder Nederlandse schoenen een flink stuk breder is dan de standaard leest onder Engelse schoenen welke meestal F is.

Nuthje

• Bekijk profiel
Reactie #22 Gepost op: 26 juli 2008 - 23:26:44
De G1/2 zit tussen G en H.

Van Lier heeft inderdaad veel schoenen met een G1/2 als breedte, hun extra brede maat is dan een H1/2. En van Liers vallen over het algemeen iets groter dan van Bommels.

Van Bommel hanteert de G als standaard punt, met de H als bredere versie. De Floris lijn zit inderdaad op G1/2 als standaard, net als de Altra's geloof ik.

Dat Britse schoenen E (of dat een universele waarheid is weet ik niet, bij C&J iig wel) als standaard gebruiken zegt in principe niet zoveel, er is niet echt een definitieve standaard, ze gebruiken gewoon een andere letter.

Schweino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #23 Gepost op: 27 juli 2008 - 10:18:09
Bedankt voor je uitleg. Als ik naar Loake schoenen kijk en de maattabel op Herringshoes (http://www.herringshoes.co.uk/faq.php#3) wordt daar F als standaard gebruikt. Is deze F ook werkelijk smaller dan de G of G1/2 die we hier in Nederland bij VB of VL zien, of zal dit in de praktijk niets uitmaken omdat de maatverdeling niet vergelijkbaar is?

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #24 Gepost op: 27 juli 2008 - 17:16:51
Citaat van: "Schweino"
Bedankt voor je uitleg. Als ik naar Loake schoenen kijk en de maattabel op Herringshoes (http://www.herringshoes.co.uk/faq.php#3) wordt daar F als standaard gebruikt. Is deze F ook werkelijk smaller dan de G of G1/2 die we hier in Nederland bij VB of VL zien, of zal dit in de praktijk niets uitmaken omdat de maatverdeling niet vergelijkbaar is?

Fitting F van Loake is vergelijkbaar met fitting E bij Crockett & Jones
Ze noemen dit ook breedte 5. Die zijn vergelijkbaar met de Nederlandse fitting G. Bij Loake kun je er aardig van uitgaan dat je dezelfde maat hebt als bij een vBommel. Bij Crockett & Jones vallen sommige leesten wat groter.
Mocht je de aanschaf van een Loake overwegen kan ik je de L1 serie afraden. Ik zou eerder een keuze maken uit de Loake 1880 serie.

Schweino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #25 Gepost op: 28 juli 2008 - 09:23:25
Goede tip. Ik zat inderdaad naar de 1880 serie te kijken. Zou een Loake G breedte te breed zijn als je deze vergelijkt met de Floris van Bommel leesten?

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #26 Gepost op: 28 juli 2008 - 22:48:15
Citaat van: "Schweino"
Goede tip. Ik zat inderdaad naar de 1880 serie te kijken. Zou een Loake G breedte te breed zijn als je deze vergelijkt met de Floris van Bommel leesten?

Ja!
Loake G is héél breed, minimaal zo breed als van Bommel H

Amice

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen met E, A, H, B, D leest
Reactie #27 Gepost op: 04 oktober 2008 - 18:04:55
Ik heb ook erg smalle voeten, een e leest voor Santoni zou me ook het beste uitkomen als ik goede hielsluiting zou willen. Moeilijk te vinden in Nederland  :(

Ik heb ook extreem smalle voeten. Ik draag daarom MTO C&J's speciaal op een D-leest. De meeste andere schoenen passen me helaas niet.