Na het topic op stijlforum.nl en .net volledig doorgespit te hebben (400+ pagina's op .net, pff monnikenwerk) besloten om (over)morgen mijn eerste Luxire-shirtje te bestellen.
Aan de hand van een goed zittend overhemd (MTM) wil ik de maten gaan opmeten en mijn bestelling plaatsen. Omdat er niet echt een samenvattend bestelmodel is heb ik een lijst gemaakt. Misschien is de lijst te uitgebreid maar heeft iemand nog aanvullingen, tips?
Maten shirt- Luxire site gebruiken (dekt redelijk de lading denk ik) + model Luxire gebruiken
Collar:
Cuff:
Back:
Pocket:
Placket:
Bottom Shape:
Model: Slimfit
(dien ik dit nogmaals te vermelden na het doorgeven van mijn maten? of blijkt dit wel voldoende uit de maten en schept het verwarring?)Side: rounded
Knot:
Label:
Neck:
Sleeve left: right:
Chest front: back:
Waist front: back:
Bottom front: back:
Yoke:
Biceps forearm: elbow:
Armhole:
(Wat is het verschil met de sleeve maat?, lijkt me hetzelfde)Length:
Boord
Option 1: "geplakt ja/nee"
Option 2: "zwaarte"
Option 3: "indien geplakt, hoe"
Opmerkingen / vragen
~ Gat van arm iets ruimer nemen, gaat vaak mis
(hoeveel ruimer doen jullie?)~ Aangeven hoe de stand van je schouders is
(heeft iemand dit ooit gedaan of hier ervaringen mee?)~ Vragen om zo goedkoop mogelijk bedrag op de pakbon
(hoe dit aan te geven?)~ Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten of wat ik dien te vermelden?
De lijst is erg uitgebreid, misschien te lang, maar ik wil het graag goed doen

Ik verwacht niet meteen een perfect hemd te hebben. Al ben ik misschien wel meteen tevreden omdat ik eigenlijk alleen de MTM hemden van de SuSu ken, daarmee vergeleken zal de kwaliteit en pasform van de Luxire hemden wel fors beter zijn.
Alvast bedankt voor de reacties!