Auteur Topic: Luxire  (458846 keer gelezen)

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #600 Gepost op: 25 december 2013 - 13:37:26
Handel.

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #601 Gepost op: 25 december 2013 - 15:56:46

Iemand denim besteld?
if i stop lying i just disappoint you

McWimp

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #602 Gepost op: 26 december 2013 - 16:04:25
Na het topic op stijlforum.nl en .net volledig doorgespit te hebben (400+ pagina's op .net, pff monnikenwerk) besloten om (over)morgen mijn eerste Luxire-shirtje te bestellen.

Aan de hand van een goed zittend overhemd (MTM) wil ik de maten gaan opmeten en mijn bestelling plaatsen. Omdat er niet echt een samenvattend bestelmodel is heb ik een lijst gemaakt. Misschien is de lijst te uitgebreid maar heeft iemand nog aanvullingen, tips?

Maten shirt
- Luxire site gebruiken (dekt redelijk de lading denk ik) + model Luxire gebruiken
Collar:
Cuff:
Back:
Pocket:
Placket:
Bottom Shape:
Model: Slimfit (dien ik dit nogmaals te vermelden na het doorgeven van mijn maten? of blijkt dit wel voldoende uit de maten en schept het verwarring?)
Side: rounded
Knot:
Label:

Neck:
Sleeve left:    right:
Chest front:   back:
Waist front:    back:
Bottom front:   back:
Yoke:
Biceps forearm:   elbow:
Armhole:     (Wat is het verschil met de sleeve maat?, lijkt me hetzelfde)
Length:

Boord
Option 1: "geplakt ja/nee"
Option 2:  "zwaarte"
Option 3:  "indien geplakt, hoe"

Opmerkingen / vragen
~ Gat van arm iets ruimer nemen, gaat vaak mis (hoeveel ruimer doen jullie?)
~ Aangeven hoe de stand van je schouders is (heeft iemand dit ooit gedaan of hier ervaringen mee?)
~ Vragen om zo goedkoop mogelijk bedrag op de pakbon (hoe dit aan te geven?)
~ Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten of wat ik dien te vermelden?

De lijst is erg uitgebreid, misschien te lang, maar ik wil het graag goed doen  :)
Ik verwacht niet meteen een perfect hemd te hebben. Al ben ik misschien wel meteen tevreden omdat ik eigenlijk alleen de MTM hemden van de SuSu ken, daarmee vergeleken zal de kwaliteit en pasform van de Luxire hemden wel fors beter zijn.

Alvast bedankt voor de reacties!

All Tatters

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #603 Gepost op: 29 december 2013 - 15:33:33
De volgende maten geef je standaard door. Deze kies je als/voordat je de stof aan je karretje toevoegt.
De maten zijn in inches. Sommige maten kun je per kwart-inch doorgeven, sommige slechts per halve inch. Als je in centimeters meet (en denkt) zal je dus soms concessies moeten doen.

Sleeve width (biceps)
Rounded armhole
Bottom
Chest
Waist
Yoke
Sleeve length
Shirt length
Cuff
Neck

Je kunt op de site de meetinstructies vinden.

Daarnaast heb ik de volgende extra maten doorgegeven:
Back width at chest
Back width at waist
Back width at bottom
Shoulder slope
(foto's ingevoegd om schouderhoek te illustreren)

Mijn Luxire-hemd is trouwens mislukt want ik had de biceps-maat verkeerd begrepen (de mouwen en armholes zijn daardoor nu veel te wijd) en ik had de collar te ruim genomen (lang leve het schildpad-effect  :'().
Tip is dus om de instructies goed door te nemen. Verdere vragen kun je het beste per e-mail stellen aan Theresa.

Verder:

Citaat
Opmerkingen / vragen
~ Gat van arm iets ruimer nemen, gaat vaak mis (hoeveel ruimer doen jullie?)
~ Aangeven hoe de stand van je schouders is (heeft iemand dit ooit gedaan of hier ervaringen mee?)
~ Vragen om zo goedkoop mogelijk bedrag op de pakbon (hoe dit aan te geven?)
~ Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten of wat ik dien te vermelden?
1) Heb 2'' meer genomen dan biceps. Biceps was te ruim dus armhole nu ook erg ruim. Aangeraden wordt om armhole ruimer te nemen omdat deze vaak heel krap uitvalt bij eerste hemd.
2) Zie boven. Je kunt ook verschillende slope per schouder nemen en aangeven of schouders naar voor of juist naar achter staan (misschien ook foto's meesturen)
3) Doet men standaard. Niet hoeven aftikken na eerste hemd.
4) Zelfs als je refereert aan ongeplakte collar van andere order zelf nog vermelden dat je het ongeplakt wilt. Goede standaard is unfused, light lining. Beste is om verder alles te specificeren, zelfs als je dacht dat het standaard was. Zo had ik bijvoorbeeld ook split yoke vermeld bij order.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #604 Gepost op: 29 december 2013 - 15:37:25
5. doneren aan unicef.
live and let die

Dressboy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #605 Gepost op: 29 december 2013 - 15:55:56
Ik ben klaar met Luxire.

Het lukt me niet om het qua maatvoering goed te krijgen. Daarbij heb ik de indruk dat de uitvoering ook niet stabiel (elke keer exact hetzelfde) is. Van de 3 shirts uiteindelijk slechts ééntje draagbaar en dat pas na aanpassing door mijn eigen lokale kleermaker...

Voorgestelde acties zijn voor mij geen echt alternatief (door hen laten aanpassen =  terugsturen op eigen kosten, dus veel te duur) of een gratis remake indien je jezelf verplicht tot afname van 3(!) extra shirts. Bij twijfel over pasvorm ook niet echt een aanlokkelijk alternatief (+ je betaald in feite je eigen remake ;))

Voor wie het werkt is het absoluut interessant, en ik zie op de foto's ook mooie shirts voorbij komen, maar voor mij is het einde oefening.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #606 Gepost op: 29 december 2013 - 17:20:34
Heb het sowieso nooit begrepen, het hele trial and error-proces van zelf opmeten, corrigeren, terugsturen etc. Waar men allemaal zin in heeft.

Als NOBD nou eens een Nederlandse vestiging zou beginnen... :)

Dressboy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #607 Gepost op: 29 december 2013 - 17:38:44
Als NOBD nou eens een Nederlandse vestiging zou beginnen... :)

Haha idd... NOBD-shirtmakers NL :mrgreen:
Goed gedaan (en goeie fotograaf natuurlijk ;))

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #608 Gepost op: 29 december 2013 - 17:44:41
: ) Ik kan niet meten.

Maar mijn success ratio is wel 10/11 (waarbij die ene ook nog draagbaar is).

Exaltation

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #609 Gepost op: 29 december 2013 - 22:51:34
Als ik de maten op moet meten om een shirt bij Luxire te kunnen bestellen, neem ik dan de maten op terwijl ik het shirt draag (dus dat iemand anders het op neemt) of gewoon ergens neer leggen en zelf op meten? Of maakt het niets uit?

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #610 Gepost op: 29 december 2013 - 22:55:33

Exaltation

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #611 Gepost op: 29 december 2013 - 22:56:58
Ah, thanks. Was in de war omdat ze ook ergens op hun website een tutorial hebben met plaatjes van iemand die een shirt draagt.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #612 Gepost op: 05 januari 2014 - 17:44:17
2 shirtjes besteld, 1 pop over (university streepje voor de zomer) en een sky blue oxford. Allebei met een Nobd boordvariant (krijg je commissie, C?).

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #613 Gepost op: 05 januari 2014 - 17:57:58
Helaas...

Lekkere oxford, die lichtblauwe. Goede kleur, redelijk soepel voor een oxford; medium weight, zou ik zeggen.

University stripe ook oxford (Brembana)? Geldt hetzelfde voor.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #614 Gepost op: 05 januari 2014 - 18:02:31
Helaas...

Lekkere oxford, die lichtblauwe. Goede kleur, redelijk soepel voor een oxford; medium weight, zou ik zeggen.

University stripe ook oxford (Brembana)? Geldt hetzelfde voor.

Ja, volgens de reviews was ie ook redelijk zacht. Hoewel ik nooit moeite heb dat m'n shirts te hard aanvoelen. Zeker oxfords worden na genoeg dragen (en wassen) heerlijk soft.