Auteur Topic: Luxire  (458838 keer gelezen)

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #1575 Gepost op: 04 december 2015 - 14:58:26
Voor een shirt van Luxire, wat moet je dan precies doorgeven als metingen? Je eigen lichaam meten of de afmetingen waarin het shirt moet gemaakt worden
http://custom.luxire.com/pages/body-measurements
Deze link is body measurement, maar bv bij de nek raden ze aan er 2 vingers tussen te laten. Moet je voor de borst dan je borst meten, of ook 7-9cm toevoegen om erin te passen. En moet ik extra cm's toevoegen om te compenseren voor de eerste wasbeurt?
Voor de beste resultaten een goedzittend shirt opsturen. Anders shirt nameten.

Volgens mij zijn de meeste stoffen voorgewassen, dus krimp zou geen factor moeten zijn (http://custom.luxire.com/pages/faq)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #1576 Gepost op: 04 december 2015 - 15:53:19
Dat laatste, hoewel het bij de 'dure' NL-kleermaker (kleermaker vaak ook tussen aanhalingstekens) meestal ook niet meteen raak is. :)

Op basis van lichaamsmaten wordt sterk afgeraden. Het beste is een goed zittend shirt opsturen. Of een paar goed zittende shirts opmeten, maar die heb je dus niet.

Gewoon rtw geen optie?

Edit: en toen zag ik de post van Clay...

mr3000

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #1577 Gepost op: 28 december 2015 - 11:42:22
Dark Indigo Denim Chambray, instructies voor deze wassing:

He Jay, heb je hem al binnen? ben enorm benieuwd naar het resultaat. wil hem ook gaan bestellen. Wellicht zelfs in donkere en lichte wassing. Heb nu maar 1 denim in mn collectie, die eigelijk iets te klein is. dus tijd voor een nieuwe batch

Bakkerrr

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #1578 Gepost op: 28 december 2015 - 12:49:36
Gewoon bestellen die denim. Ik heb hem ook, prima zacht stofje voor bijna t hele jaar. Kreukt amper, strijken bijna niet nodig na wassen.

mr3000

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #1579 Gepost op: 28 december 2015 - 13:00:50
Thanks voor het advies! Ga ik zeker bestellen.

Jay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #1580 Gepost op: 28 december 2015 - 18:48:38
Super geworden, precies zoals het plaatje. Instructies gegeven voor stiksel in gewassen kleur, anders krijg je van die donkere draad.

Overigens bij mij andere ervaring dan Bakker, hard staan strijken vanochtend. Maar zacht stofje verder.

Bakkerrr

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #1581 Gepost op: 28 december 2015 - 19:13:29
Nat uit laten hangen op een kledinghanger, dat is de tip. Donkerblauwe draad op denim is Finamore style!

mr3000

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #1582 Gepost op: 30 december 2015 - 00:17:42
Bestelling is gedaan. Denim met soft collar, en iets donkerdere wassing. Heb nog den lichte denim van albini stof (profuomo) helemaal verbouwd om passend te maken. Dus mooie toevoeging.

Daarnaast een medium Oxford wit... Foto's van resultaten komen er aan..

Surging

• Gebruiker
  • Sine nobilitate
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #1583 Gepost op: 12 januari 2016 - 11:05:50
Heb mijn eerste Luxire shirt binnen. Lustrous fine white. Kraagdesign van nobd gejat.
Heb even wat foto's gemaakt van de fit, denk dat ik ze in het vervolg bij de waist iets smaller neem en voraan vanboven bij de chest een tikje meer ruimte.

Excuses voor de kwaliteit, het mag dan wel fullframe zijn, als je te lui bent de manuele lens te vervangen voor iets met autofocus schiet het ook niet op natuurlijk.
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

Iemand nog aanbevelingen voor goede witte dress stoffen? Ik wil eigenlijk iets dikkers en meer opaque helder wit.

Heb nog swatches van Red linen chambray, Classic blue oxford en Indigo denim wabash polka.

Overweeg ook een zwarte jeans te laten maken, iemand ervaring met stoffen daarvoor en maten? (dacht aan Black overdyed jeans en gewoon net als bij shirt beetje schatten op basis van metingen van huidige broeken.)

Camicia

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #1584 Gepost op: 12 januari 2016 - 11:07:35
Zou de mouwen tikkie langer doen, schouders stukje smaller. Ben verder geen fan van zwarte jeans. Heb zelf een paar en het combineert eigenlijk vrij matig. Tenzij je natuurlijk voor de all black steez gaat.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Luxire
Reactie #1585 Gepost op: 12 januari 2016 - 11:19:31
Je moet ook nog even aangeven dat je lage schouders hebt de volgende keer. In combinatie met een iets wijdere borst haalt dat denk ik die kreukels boven je borst weg...

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #1586 Gepost op: 12 januari 2016 - 11:20:52
Luxire mailen met deze foto's en je gewenste pasvorm aangeven. Zij weten dan welke aanpassingen nodig zijn. Er moet in elk geval iets bij borst/schouder en buik/onderrug gebeuren. (Zie ook Elio hierboven.)

Surging

• Gebruiker
  • Sine nobilitate
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #1587 Gepost op: 12 januari 2016 - 11:25:31
Ja, mouwen langer had ik ook al opgemerkt. Wat die plooien bovenaan betreft, zal luxire deze foto's even mailen. Dat is inderdaad een goed idee.

Zwarte jeans is enkel voor casual gebruik, had er eentje maar die is een beetje vaal geworden. Combineer hem graag met indigo spijkerjasjes, wit/zwarte t-shirts, of all-black met chelseas ofzo. Heb al petit standards in indigo, alleen die zitten wat strak bij de dijen dus wil daarom even kijken naar mogelijkheden op maat. Zoek ook nog goeie witte jeans, ben heel tevreden van een witte chino die ik al lang heb.

Nog aanbevelingen qua favoriete stofjes van mensen die al meerdere luxire shirts hebben?

mr3000

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #1588 Gepost op: 14 januari 2016 - 08:52:26
Heb nu de Sic-Tess Soft Light Blue Gingham waar ik super happy mee ben, behalve de fit (zelf foutje gemaakt)

Verder heb ik als favo witte shirt deze: Grandi & Rubinelli Mesh Dobby On White
Was wel redelijk duur vond ik, maar stof is echt fantastisch, zie dat ik die nu bijna 2 jaar heb en nog steeds mn favo.

De Light Blue Summer Gingham was mijn voorganger van de Sic-tess, ook zeker favoriet. (zeker voor de zomer)
Maar daar waren mn ellebogen al helemaal doorheen gesleten (ook wel erg veel gedragen)

Nu onderweg zijn
White Pinpoint Oxford
en Washed Denim

marsvos

• Gebruiker
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Luxire
Reactie #1589 Gepost op: 16 januari 2016 - 22:27:57
Ook maar een eerste shirt besteld nobd 2 in deze stof: Easy-to-Iron Blue Graph Checks