Auteur Topic: Antonio Meccariello  (168885 keer gelezen)

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Antonio Meccariello
Reactie #300 Gepost op: 15 juni 2014 - 14:14:24
Begreep paar dagen geleden van hem dat hij overweegt of nog voor augustus, of kort daarna naar Nederland te komen. Ook omdat hij gaat praten met een zaak die overweegt zijn schoenen te gaan verkopen. In dat geval zal hij ook voor sf-ers iets organiseren.

Wordt na de zomer. September. Om iets voor SF te organiseren zegt hij dat het wel nodig is dat hij ca. 10 paar schoenen kan verkopen. Gewone lijn of Aurum maakt niet uit.

Mochten er mensen voor Aurum willen gaan, dan zou ook te overwegen om voor testschoenen te kiezen. Die maakt hij dan vooraf o.b.v. doorgegeven maten en dan kan hij in NL bekijken welke aanpassingen nog aan de definitieve leest moeten worden gemaakt (semi-bespoke).

Testschoenen inclusief leestaanpassingen zijn € 180 extra [edit: € 150 zijn schoenspanners] en zijn blake genaaid en worden afgewerkt op Santoni niveau. Je kan ze houden en ze gewoon gebruiken.

Citaat van: yymd
I had a trip planned to Naples and only a week before arriving I found out about Antonio here. So I shot him an email to see if it was possible to have test shoes made by then. I had honestly expected a simple "Nope, not enough time" which would have been reasonable given the last minute request.

Instead, within that week he's been able to make two pairs of test shoes. One being half a size smaller than the other because he was unsure of the measurements I sent in. And of all things, he was incredibly apologetic for not being able to wax the shoes as he was rushing to get them done!

These are my first pair of bespoke shoes and I was a little nervous about the entire thing, about choosing Antonio, about my self-measurements etc. (He picked up that hesitation in our emails and hence had the two different test pairs)

Turns out my measurements weren't that bad and the initial pair of test shoes fit great, though it was nice to be able to try the two different sizes. Slight tightening the top line to get a better fit around the ankle. He also re measured my feet and took additional measurements in case I decided to order a boot in the future.

Here we also discussed the design and colour I wanted - classic shape, oxford, semi brogue, deep brown. It also helped that Antonio had brought some awesome shoes to show me and other shoes he was working on (some of which have been posted on this thread)

I had planned to take the train from Napoli out to Airola, about 50km away from Naples, where Antonio's based, but Antonio was going to be in Napoli that day so we met at my hotel instead.

I have to say Antonio is an all round nice guy who goes to rather great lengths for his customers (and he also speaks pretty good english). He responds promptly to emails which was a big help especially with my last minute request.

Looking forward to seeing how my shoes turn out!

(Also, not sure how it is with other bespoke makers, but Antonio's test shoes are for the customer to keep)

Laatst bewerkt op: 15 juni 2014 - 14:47:37 door C&A
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Antonio Meccariello
Reactie #301 Gepost op: 15 juni 2014 - 14:23:49
Wat ben je kwijt voor schoenen uit de Aurum lijn?

Dieter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Antonio Meccariello
Reactie #302 Gepost op: 15 juni 2014 - 14:26:52
Citaat
Citaat van: Chris op 05 juni 2014 – 11:10:16
Dat valt reuze mee, ik had verwacht dat je hier wel minimaal 1k voor zou betalen.

Aurum line van Antonio zit daar volgens mij net iets onder.

Grammar Nazi's: They usually dwell on forums and correct the grammar/spelling of others. It is a sophisticated form of trolling.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Antonio Meccariello
Reactie #303 Gepost op: 15 juni 2014 - 14:34:17
2 paar bespoke voor rond €1000 is koopje natuurlijk.

Heb je dan 2 dezelfde soort schoenen of mag je op dezelfde leest 2 verschillende schoenen laten maken?
Laat zeggen een Boot en een Oxford.

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Antonio Meccariello
Reactie #304 Gepost op: 15 juni 2014 - 14:44:01
Wat ben je kwijt voor schoenen uit de Aurum lijn?

Uit mijn hoofd:

€ 900 voor standard modellen (bijzonder leer, wholecuts, hoge schoenen meer)
€ 180 voor testschoen + aanpassingen aan de leest (semi-bespoke)
€ 150 voor op maat gemaakte schoenspanners

€ 620 voor standard MTO (incl. generieke schoenspanners)
€ 150 voor leest aanpassingen (zonder testschoenen)

Alle schoenen zijn volledig handgenaaid.

Je kunt het beste even zelf met hem mailen: a.dam.calzoleria [at] gmail dot com
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Antonio Meccariello
Reactie #305 Gepost op: 15 juni 2014 - 14:46:34
2 paar bespoke voor rond €1000 is koopje natuurlijk.

Heb je dan 2 dezelfde soort schoenen of mag je op dezelfde leest 2 verschillende schoenen laten maken?
Laat zeggen een Boot en een Oxford.

Nee wel twee dezelfde leesten. Hahahaha. Ik weet het toevallig omdat een jongen op puntnet (chobochobo) aan het nadenken is over een one piece wholecut boot. En Antonio heeft hem gezegd dat aanpassingen die aan een boot-leest moeten worden gemaakt anders zijn dan aanpassingen aan een gewone leest. En hij dus niet o.b.v. een boot-testschoen een gewone definitieve Aurum schoen kan maken of omgekeerd.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Antonio Meccariello
Reactie #306 Gepost op: 15 juni 2014 - 15:03:41
Ah, ok.
Hollander hè. :)

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Antonio Meccariello
Reactie #307 Gepost op: 15 juni 2014 - 15:07:49
Ah, ok.
Hollander hè. :)

Hahaha, nou ja, de jongen op puntnet is een Engelsman in HK, dus is niet een unieke Nederlandse aanvliegroute.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Antonio Meccariello
Reactie #308 Gepost op: 15 juni 2014 - 15:14:31
Ok, ben wel geïnteresseerd.

guest45

• Gast
Antonio Meccariello
Reactie #309 Gepost op: 15 juni 2014 - 16:54:13

Alle schoenen zijn volledig handgenaaid.
Echt? Van wat ik op de plaatjes zie zou ik dat niet denken. Of bedoel je hand welted?
Het stiksel op de uppers ziet er machinaal uit, waar verder niets mis mee is overigens.

-edit-
Helemaal handgenaaid ziet er meestal grover uit dan bijv. het stiksel langs de brogeuing van jouw wholecut.

VB

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Antonio Meccariello
Reactie #310 Gepost op: 15 juni 2014 - 17:38:08
Helemaal juist Chris!

T4phage

• Board Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Antonio Meccariello
Reactie #311 Gepost op: 16 juni 2014 - 01:48:11
.......
Hoewel ik nu toch twijfel: men verkoopt daar sinds kort inmiddels de Freccia Bestetti RTW lijn bij Sir Max voor euro 599,95
Bestetti RTW voor Sir Max = Blake machine stitched
Standard line "Mecccariello" = handwelted voor €620

Blake< Blake rapid< Goodyear machine welted (lobb,green,crockett) < handwelted
Laatst bewerkt op: 16 juni 2014 - 01:50:55 door T4phage

guest45

• Gast
Antonio Meccariello
Reactie #312 Gepost op: 16 juni 2014 - 06:10:49
Hoi T4 : )
Handwelted zie je idd niet veel voor die prijs, erg mooi.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Antonio Meccariello
Reactie #313 Gepost op: 16 juni 2014 - 08:39:41
Bestetti RTW voor Sir Max = Blake machine stitched
Standard line "Mecccariello" = handwelted voor €620

Blake< Blake rapid< Goodyear machine welted (lobb,green,crockett) < handwelted

Bestetti in blake was mij reeds bekend, maar sinds mijn Berluti's ben ik niet meer zo 'bang' voor de (rapid)blake maakwijze.

Gezien het kleine prijsverschil tussen Meccariello en Bestetti ligt het voor Sir Max niet voor de hand beide te voeren imho. en dat was hetgeen ik er mee wilde duidelijk maken.

Mooie (scherpe) prijs overigens voor handwelted shoes.  :thumbsup:
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Ralef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Antonio Meccariello
Reactie #314 Gepost op: 25 juni 2014 - 18:42:02
Schoenen zijn zo goed als klaar!