Auteur Topic: [Webwinkel] Mannen in Stijl  (524733 keer gelezen)

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Webwinkel] Mannen in Stijl
Reactie #465 Gepost op: 07 november 2013 - 14:25:05
Ik denk dat de persoonlijke, snelle en eerlijke reactie van de eigenaar van een winkel het meest gewaardeerd wordt.  (zoals je nu aan het doen bent dus)
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Mannen in Stijl

• Gebruiker
  • Details maken de man
    • Bekijk profiel
    • Mannen in Stijl
Reactie #466 Gepost op: 08 november 2013 - 08:53:15
Ik denk dat de persoonlijke, snelle en eerlijke reactie van de eigenaar van een winkel het meest gewaardeerd wordt.  (zoals je nu aan het doen bent dus)

Goed om te horen. Zie ik dat toch goed ;-)

Beginneling83

• Gebruiker
  • Forum Rollade
    • Bekijk profiel
Reactie #467 Gepost op: 08 november 2013 - 09:14:59
Wat ook wel een belangrijk detail is en waar je vanuit jouw kant wellicht nog meer uit kan halen. Als collega ondernemer raad ik je aan om daar eens naar te kijken. Stel jezelf de vraag of je dingen efficienter kan doen. hoe lager je overhead, hoe hoger de winst. En dat kan tot in de breedste zin van het vlak doorgetrokken worden zonder dat je indoet aan kwaliteit en dienstverlening.

Wat zeer gewaardeerd wordt is inderdaad de persoonlijke aandacht, het briefje, echter is dat als je straks groter wordt ondoenlijk om te blijven doen.
Je bent je wel op een niche markt aan het focussen en onderscheidend zijn op sokken/pochetten gebied etc is erg lastig. Probeer dan onderscheidend te zijn door b.v cost leadership.

Wat verder erg goed werkt bij een kieskeurig en veeleisend publiek doorgaans als hier is de flexibliteit, het kunnen regelen van items niet direct op de website. als ik naar mezelf kijk, voor mooie dingen betaal ik graag. Echter probeer niet te veel te doen "naast"je core business. Dat levert vaak tov de inspanning verhoudingsgewijs weinig op dus het is echt een extra service zoiets.

Probeer verder wellicht je business uit te breiden. Ebay is een goed voorbeeld, styleforum.net etc. Weinig kosten, groot publiek.

Houd ook goed bij wat hardlopers zijn en wat niet, onnodige voorraaden aanhouden van items die niet lopen is ook indirect geld weggooien. Probeer verder in te spelen op trends in het jaar, naderende Sinterklaas, een mooie cadeaumoment. etc.

Laatst bewerkt op: 08 november 2013 - 09:18:29 door Beginneling83
Life is not always a matter of holding good cards, but sometimes, playing a poor hand well.

Mannen in Stijl

• Gebruiker
  • Details maken de man
    • Bekijk profiel
    • Mannen in Stijl
Reactie #468 Gepost op: 08 november 2013 - 11:29:50
@Beginneling83

Je slaat de spijker op zijn kop. Ik ben er wel van overtuigd dat beide mogelijk moet zijn. Dus scherp in prijs en persoonlijke aandacht. Ook als ik goed luister naar de reacties zijn dat de 2 belangrijkste punten. Hoelang we dat vol kunnen houden zien we dan wel, maar met name in een startende fase is dat belangrijk in mijn optiek. Klanten moeten het mij gunnen, voor soortgelijke producten kunnen ze ook bij anderen terecht. Het creëren van die gunfactor zit hem mede in die flexibiliteit, maar zoals jij al aangeeft moet dat niet de hoofdmoot zijn. Daarnaast ben ik eerlijk in wat ik wel/niet kan of weet. Daar is hier in dit topic al eens eerder over 'gesproken'.

Je overige tips zijn al deels in ontwikkeling. Op styleforum heb ik een draadje staan met dassen. Hier zijn ook al een aantal bestellingen uit voortgekomen. Mooi om te zien dat overal ter wereld vraag is naar Sozzi. Ebay doe ik nu nog niets mee, maar waarom weet ik eigenlijk niet :-). Daar ga ik dus zeker even naar kijken.

Kortom, bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Beginneling83

• Gebruiker
  • Forum Rollade
    • Bekijk profiel
Reactie #469 Gepost op: 08 november 2013 - 11:45:33
Wat mij met name opvalt val Ebay is de eenvoud waarmee je dingen verkoopt. Waar een merkje opstaat wordt gekocht.
Ik had 2 Cantarelli zomerjasjes gekocht b.v op Ebay gezet voor een in mijn ogen nogal ambitieuze buy it now prijs. Binnen 2 dagen weg.
Maak goede advertenties, er zitten gruwelijk veel mensen op Ebay te neuzen naar allerlei merken incl mijzelf.
Life is not always a matter of holding good cards, but sometimes, playing a poor hand well.

lauw

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #470 Gepost op: 08 november 2013 - 12:56:56
Buiten het feit dat ik altijd veel waardering heb voor ondernemers, heb ik me wel altijd afgevraagd hoe je een dergelijke business kan opschalen. Het leek me vooral iets wat je erbij doet en waar je passie ligt in plaats van dat het volledig in levensonderhoud voorziet. De combinatie van waarschijnlijk niet al te hoge volumes (niche producten), low-valued/low-margin items,(waarschijnlijk laag gemiddeld order en een zeer intieme (en dure) relatie met de klant lijkt me erg gecompliceerd.

Ik zou zeker niet puur op prijs gaan spelen, dat is een rat race naar beneden. Zorg juist voor een eerlijke prijs voor een mooi product. Daarnaast interesseert voor mij bij dit soort producten die intieme klantrelatie vrij weinig. Niet dat je dit overboord moet gooien, maar ik zou er minder op inzetten. Ik zou kijken of je de productportfolio verder kan uitbreiden, wat meer higher valued items; wol/cashmire sjaals, truien/vesten. Natuurlijk wel het bijzondere karakter van de producten/manufacturer handhaven. Gezien de producten een kleine niche bedienen is international uitbreiden zeker belangrijk, kijk bijvoorbeeld eens op Stillmagazin in DE, etc.

Ik zou dus kijken of ik meer in het vaarwater van een Berg&Berg kan komen: http://bergbergstore.com/

just my two cents  :)

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #471 Gepost op: 08 november 2013 - 13:16:26
Punt heeft toch nog een adres in Italie waar knitwear wordt verkocht zou eens met hem praten.
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #472 Gepost op: 08 november 2013 - 13:49:02
Ja, goed idee, Jordi.
Goede knitwear verkoopt zichzelf, fijne katoentjes a la BC voor een schappelijke prijs.
Zoiets als Zanieri.

Mannen in Stijl

• Gebruiker
  • Details maken de man
    • Bekijk profiel
    • Mannen in Stijl
Reactie #473 Gepost op: 08 november 2013 - 15:49:46
Punt heeft toch nog een adres in Italie waar knitwear wordt verkocht zou eens met hem praten.

Ja, goed idee, Jordi.
Goede knitwear verkoopt zichzelf, fijne katoentjes a la BC voor een schappelijke prijs.
Zoiets als Zanieri.

Is zeker een optie, dank! Ook lauw en Beginneling83 voor jullie eerlijke commentaar. Maar wil toch de geleidelijke weg bewandelen. De volgende stap (die ik snel ga nemen waarschijnlijk) zijn sjaals. Voor de winter een mix van wol/cashmere vermoedelijk. 

Mannen in Stijl

• Gebruiker
  • Details maken de man
    • Bekijk profiel
    • Mannen in Stijl
Reactie #474 Gepost op: 09 november 2013 - 10:25:41
Goedemorgen,

Heeft iemand van SF vannacht (04.22 u) toevallig een review ingevoerd bij grijze katoenen sokken en beschreven dat hij de doeken niet helemaal vertrouwd? Bericht is gericht aan Sander. Een klassiek geval van ctrl C + ctrl V vermoed ik. Gezien het tijdstip ook geen verrassing.

We hebben het over uitbreiding gehad, maar doeken gaat me nog iets te ver :-).

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #475 Gepost op: 10 november 2013 - 07:53:50
Doeken is een ander woord voor stoffen.

Mannen in Stijl

• Gebruiker
  • Details maken de man
    • Bekijk profiel
    • Mannen in Stijl
Reactie #476 Gepost op: 10 november 2013 - 13:27:05
Dat is waar Swann, maar dan verklaar ik de aanhef 'Beste Sander' nog steeds niet. Ach, het is geen ramp..

Juul

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #477 Gepost op: 10 november 2013 - 17:48:09
Carlo, de drie gehaakte dassen zijn echt toppertjes! Dank je voor de goede service!

Mannen in Stijl

• Gebruiker
  • Details maken de man
    • Bekijk profiel
    • Mannen in Stijl
Reactie #478 Gepost op: 10 november 2013 - 21:00:46
Carlo, de drie gehaakte dassen zijn echt toppertjes! Dank je voor de goede service!

Graag gedaan!   :)

Mannen in Stijl

• Gebruiker
  • Details maken de man
    • Bekijk profiel
    • Mannen in Stijl
Reactie #479 Gepost op: 11 november 2013 - 18:38:38
Krijg zojuist bericht van Sozzi dat ze een hele serie cashmere sokken tegen een zeer gunstige prijs in de verkoop doen. Gaat om oude collectie. Als er liefhebbers zijn, stuur even een PM dan kan ik op verzoek wat foto's toesturen. Zijn er nu teveel namelijk. Er zijn verschillende kleuren beschikbaar zoals blauw, grijs, bordeaux rood, groen etc. beschikbaar, ook met patronen.

Oke...1 foto dan :-)

Reguliere prijs is 22.95. Voor deze serie op € 17,-. SF-ers hebben dan ook nog 10% korting.