Goedenavond heren,
Inmiddels ben ik al zo'n 5 jaar actief met Mannen in Stijl op SF. Om er maar een cliché in te gooien; wat vliegt die tijd

. Toen ik begon met de onderneming had ik een paar doelen;
1. iets leuks doen
2. proberen iets op te bouwen voor later
3. mooie sokken importeren in Italië.
Gekscherend zei ik tegen mensen dat ik over 5 jaar mijn baan zou opzeggen om er volledig van te kunnen leven. Ambitieus? Wellicht. Gekkenwerk? Jazeker! Het was namelijk op geen enkel marktonderzoek gebaseerd. Ik deed het gewoon vanwege punt 1. 5 jaar was een sociaal wenselijk antwoord, ook al omdat dat 5 jaar geleden (en nog steeds) zo'n vreselijke vraag was die men je toen stelde.
Hoewel ik niet al teveel terugkijk kan ik niet anders concluderen dat ik redelijk op weg ben. Punt 1 - het punt dat eigenlijk het belangrijkste is, namelijk iets doen wat je leuk vindt - is geslaagd. Nog steeds vind ik het erg leuk om bezig te zijn met sokken en soms 15 mails te moeten versturen richting Italië om 1 paar sokken met een speciaal patroon voor een klant te bemachtigen. Dit doe je alleen als je het leuk vindt. Punt 2 is nog moeilijk te zeggen en over punt 3 zullen de meningen ongetwijfeld verschillen, maar ik denk dat ik hele mooie sokken importeer.
Dan die 5 jaar! Officieel heb ik mij in oktober 2012 ingeschreven bij de KVK, dus loop voor op schema. Eind mei stop ik namelijk met mijn baan naast Mannen in Stijl / Carlo Lanza en ga ik volledig focussen op mijn eigen onderneming. Inmiddels zijn er ruim 40 verkooppunten die de Carlo Lanza sokken/kousen verkopen. Dat is zeker nog niet genoeg maar ik hoop met de extra tijd + meer aandacht sneller te kunnen groeien.
Ook SF heeft hier zijn steentje in bijgedragen door mij in 5 jaar echt verder te helpen. Dat zal ik ook nooit vergeten. Ik heb me er altijd voor open gesteld om te verbeteren en vroeg hierbij actief om jullie mening. Gelukkig gaven jullie die ook regelmatig en hierdoor kreeg ik ook de inspiratie om verder te verbeteren. Ik ben jullie hier dan ook enorm dankbaar voor!
Dat wilde ik even kwijt.
Groet,
Carlo