Auteur Topic: Overhemden algemeen  (1041789 keer gelezen)

McWimp

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2400 Gepost op: 06 maart 2015 - 14:51:22
Ga voor een dubbele manchet of enkel, maar zo een als op pag. 152 kan echt niet.

los jasje en pantalon kan het imo ook.

Dank voor je reactie! Ik ben iets te onduidelijk geweest; het voorbeeld bedoelde ik met name voor de vorm van de manchet wanneer er een manchetknoop door zit. Dus niet de dubbele functie van het manchet.

Keur je de vorm van het manchet af of juist de dubbele functie? (zowel 1) enkel manchet als 2) dubbel)

Vriend35

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2401 Gepost op: 06 maart 2015 - 14:52:35
Dank voor je reactie! Ik ben iets te onduidelijk geweest; het voorbeeld bedoelde ik met name voor de vorm van de manchet wanneer er een manchetknoop door zit. Dus niet de dubbele functie van het manchet.

Keur je de vorm van het manchet af of juist de dubbele functie? (zowel 1) enkel manchet als 2) dubbel)

De dubbele functie van die manchet.

edit: een dubbele manchet kan trouwens nooit zo'n vorm hebben als pag.152

McWimp

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2402 Gepost op: 06 maart 2015 - 15:07:02
De dubbele functie van die manchet.

edit: een dubbele manchet kan trouwens nooit zo'n vorm hebben als pag.152

Nu ik erover nadenk snap ik wat je bedoelt, al heb ik wel het idee dat een collega aan de zijkant een 'hoekje' heeft in plaats van een rechte zijde. Ik ga beter opletten als hij het hemd aan heeft omdat ik met je eens ben dat je uit het 'dubbelgevouwen gedeelte' geen hap kunt halen.

tvm1984

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2403 Gepost op: 06 maart 2015 - 15:47:47
Beste heren,

Zijn er etiquette inzake de vorm en het dragen van een overhemd met dubbel manchet?

Na wat geëxperimenteerd te hebben met verschillende boorden, stoffen en kleuren wil ik graag een overhemd kopen met dubbel manchet. Echter zie ik vaak grote vierkante dubbele manchetten en ik vind dit persoonlijk niet mooi staan bij een wat jonger persoon (lees: onder 25). Zijn dubbele manchetten uberhaupt iets dat je pas 'kunt maken' als je wat meer bereikt hebt in je carrière?

Daarnaast vind ik smallere, ronder aflopende dubbele manchetten vaak jeugdiger overkomen. Is dit toegestaan of mag dit alleen bij feestgelegenheden of kerstdinners?

Dank voor jullie reactie alvast!

Edit; het overhemd van Cutaway met dubbel manchet (zie pagina 152 van dit topic) is een goed voorbeeld van wat ik bedoel. Zou je dat overhemd onder een pak kunnen dragen? (qua manchet, kleur en print buiten beschouwing gelaten)

Ik zou Cutaway niet als voorbeeld nemen...

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2404 Gepost op: 06 maart 2015 - 15:48:14
Nu ik erover nadenk snap ik wat je bedoelt, al heb ik wel het idee dat een collega aan de zijkant een 'hoekje' heeft in plaats van een rechte zijde.
bedoel je dit verschil?

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2405 Gepost op: 06 maart 2015 - 15:56:59
Ik zou Cutaway niet als voorbeeld nemen...

... tenzij je solliciteert naar een vrouwloos bestaan.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2406 Gepost op: 06 maart 2015 - 16:19:06
Nu ik erover nadenk snap ik wat je bedoelt, al heb ik wel het idee dat een collega aan de zijkant een 'hoekje' heeft in plaats van een rechte zijde. Ik ga beter opletten als hij het hemd aan heeft omdat ik met je eens ben dat je uit het 'dubbelgevouwen gedeelte' geen hap kunt halen.

Tuurlijk wel. Heb ooit zelf zoiets gehad.

Vriend35

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2407 Gepost op: 07 maart 2015 - 08:52:23

Bah..!

De vouw loopt daar tot aan waar hoek begint?

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2408 Gepost op: 07 maart 2015 - 09:02:24
Sterker nog, het was een herringbone shirt. ^_^

Um, er zaten driehoekige happen bij de uiteinden van de vouw, ja.

McWimp

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2409 Gepost op: 08 maart 2015 - 11:54:14

^ is exact wat ik bedoel, ik vind dit persoonlijk stijlvoller/jeugdiger dan de compleet rechte cuffs.
De 'rounded French cuff' die Clay laat zien vind ik ook mooi trouwens.

Dank voor alle reacties, ik ga binnenkort eens experimenteren met beide cuffs.

DKANT007

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2410 Gepost op: 18 maart 2015 - 21:47:53
Beste stijliconen

Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar een geschikt shirt vinden is geen sinecure voor mij. Heb al van alles gehad, van Borelli tot Artu Napoli, Gherardi, Oger RTW en MTM. Borelli is te duur voor wat je krijgt, bij Oger is het achterpand te kort om mijn fysieke imperfecties te maskeren en bij het MTM shirt hanteren ze standaard nogal korte mouwlengtes en hoge prijzen. Gherardi maakt zijn mouwen dan weer te lang... Jullie horen het al, ik ben geen gemakkelijke op dat vlak.

Daarom mijn vraag: wat is een Italiaans RTW-shirt met de typische kenmerken (grinze, zampa di gallina) dat bij jullie goed valt? Mouwen niet te kort en voldoende stof om het shirt fatsoenlijk in de broek te dragen. Ben bereid om te betalen voor kwaliteit maar het is uiteraard wel trek-de-broeksriem-aan-periode.

Ik hoor jullie ervaringen graag.

Harrie

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2411 Gepost op: 18 maart 2015 - 21:50:12
Laatst een Barba shirt aangeschaft en dat zit mij prima.

TFM

• Gebruiker
  • It's Time for Moda
    • Bekijk profiel
    • Time for Moda
Overhemden algemeen
Reactie #2412 Gepost op: 18 maart 2015 - 22:03:31
DKANT007,

Wat voor lichaamsbouw heb je?

Pitti Carabinieri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2413 Gepost op: 18 maart 2015 - 22:25:59
Beste stijliconen

Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar een geschikt shirt vinden is geen sinecure voor mij. Heb al van alles gehad, van Borelli tot Artu Napoli, Gherardi, Oger RTW en MTM. Borelli is te duur voor wat je krijgt, bij Oger is het achterpand te kort om mijn fysieke imperfecties te maskeren en bij het MTM shirt hanteren ze standaard nogal korte mouwlengtes en hoge prijzen. Gherardi maakt zijn mouwen dan weer te lang... Jullie horen het al, ik ben geen gemakkelijke op dat vlak.

Daarom mijn vraag: wat is een Italiaans RTW-shirt met de typische kenmerken (grinze, zampa di gallina) dat bij jullie goed valt? Mouwen niet te kort en voldoende stof om het shirt fatsoenlijk in de broek te dragen. Ben bereid om te betalen voor kwaliteit maar het is uiteraard wel trek-de-broeksriem-aan-periode.

Ik hoor jullie ervaringen graag.

Ieder lichaam is anders, dus op deze vraag kun je 100 antwoorden krijgen en nog steeds niets wijzer zijn.
If you believe in telekinetics, please raise my hand.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2414 Gepost op: 19 maart 2015 - 11:53:30
Barba is inderdaad best bang for buck RTW met alle Italiaanse kenmerken. Finamore is ook top maar iets prijziger.
The man with style, is the man who can smile