Auteur Topic: Overhemden algemeen  (1038416 keer gelezen)

Emka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2385 Gepost op: 24 januari 2015 - 14:07:17
Klinkt raar maar om t-shirts en hemden weer mooi wit te krijgen kun je een aantal bruistabletten (voor kunstgebitten) in de wastrommel mikken! Gooi er zelf vaak nog wat Vanish bij...

Harrie

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2386 Gepost op: 11 februari 2015 - 19:40:10
Iemand ervaring met Barba Napoli shirts? Zijn ze slim? Waar is het mee te vergelijken?

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2387 Gepost op: 11 februari 2015 - 20:17:11
Zie de eerste post in ditzelfde topic, om mee te beginnen....

Harrie

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2388 Gepost op: 11 februari 2015 - 20:38:48
Al gezien. Geozcht naar fitpic maar niks gevonden. Ben benieuwd of het iets is voor lang/slank volk.

Emka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2389 Gepost op: 11 februari 2015 - 21:31:05
Barba valt slim uit! Heb 2 hemden van Barba waaronder Dandylife en heb ze allebei in maat 39, Oger Red maat 38

Harrie

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2390 Gepost op: 11 februari 2015 - 21:59:07
Dank Emka.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2391 Gepost op: 12 februari 2015 - 10:51:11
Dandy life en black label (= meer casual) valt wel slanker dan Gold Label. Maar dat valt nog steeds slanker dan Finamore in mijn ervaring.
The man with style, is the man who can smile

Scarpa

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2392 Gepost op: 13 februari 2015 - 00:01:17
Goedenavond heren!

Ik lees al een hele tijd mee, door mijn maat (en kieskeurigheid) kan ik geen goed zittende overhemden vinden.

Momenteel heb ik overhemden van Armani Collezioni, Boss, Alveare, Oger RED. Doordat ik een redelijk dunne taille heb (78 cm) en redelijk brede schouders ben ik over geen één shirt echt tevreden overhemd en draag alleen nog Oger Red die er mee door kan.

Zouden jullie nog een merk aan kunnen raden, of zal ik echt aan de maatwerk moeten? De prijs is geen probleem.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2393 Gepost op: 13 februari 2015 - 07:40:40
MTM dan.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2394 Gepost op: 13 februari 2015 - 10:33:25
Goedenavond heren!

Ik lees al een hele tijd mee, door mijn maat (en kieskeurigheid) kan ik geen goed zittende overhemden vinden.

Momenteel heb ik overhemden van Armani Collezioni, Boss, Alveare, Oger RED. Doordat ik een redelijk dunne taille heb (78 cm) en redelijk brede schouders ben ik over geen één shirt echt tevreden overhemd en draag alleen nog Oger Red die er mee door kan.

Zouden jullie nog een merk aan kunnen raden, of zal ik echt aan de maatwerk moeten? De prijs is geen probleem.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Boord/schouders passend kopen, taille laten innemen (5-15e, afhankelijk van kleermaker).

Anders MTM.

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2395 Gepost op: 14 februari 2015 - 12:10:09
Wat Bogart en Clay zeggen. Of misschien eens Truzzi proberen.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2396 Gepost op: 14 februari 2015 - 12:37:20
Dandylife van Barba misschien.

McWimp

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2397 Gepost op: 06 maart 2015 - 12:57:05
Beste heren,

Zijn er etiquette inzake de vorm en het dragen van een overhemd met dubbel manchet?

Na wat geëxperimenteerd te hebben met verschillende boorden, stoffen en kleuren wil ik graag een overhemd kopen met dubbel manchet. Echter zie ik vaak grote vierkante dubbele manchetten en ik vind dit persoonlijk niet mooi staan bij een wat jonger persoon (lees: onder 25). Zijn dubbele manchetten uberhaupt iets dat je pas 'kunt maken' als je wat meer bereikt hebt in je carrière?

Daarnaast vind ik smallere, ronder aflopende dubbele manchetten vaak jeugdiger overkomen. Is dit toegestaan of mag dit alleen bij feestgelegenheden of kerstdinners?

Dank voor jullie reactie alvast!

Edit; het overhemd van Cutaway met dubbel manchet (zie pagina 152 van dit topic) is een goed voorbeeld van wat ik bedoel. Zou je dat overhemd onder een pak kunnen dragen? (qua manchet, kleur en print buiten beschouwing gelaten)
Laatst bewerkt op: 06 maart 2015 - 13:01:31 door McWimp

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2398 Gepost op: 06 maart 2015 - 13:03:51
Afgerond kan prima, en dubbel manchet alleen bij pak, vrij formeel.

Vriend35

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2399 Gepost op: 06 maart 2015 - 13:42:33
Beste heren,

Zijn er etiquette inzake de vorm en het dragen van een overhemd met dubbel manchet?

Na wat geëxperimenteerd te hebben met verschillende boorden, stoffen en kleuren wil ik graag een overhemd kopen met dubbel manchet. Echter zie ik vaak grote vierkante dubbele manchetten en ik vind dit persoonlijk niet mooi staan bij een wat jonger persoon (lees: onder 25). Zijn dubbele manchetten uberhaupt iets dat je pas 'kunt maken' als je wat meer bereikt hebt in je carrière?

Daarnaast vind ik smallere, ronder aflopende dubbele manchetten vaak jeugdiger overkomen. Is dit toegestaan of mag dit alleen bij feestgelegenheden of kerstdinners?

Dank voor jullie reactie alvast!

Edit; het overhemd van Cutaway met dubbel manchet (zie pagina 152 van dit topic) is een goed voorbeeld van wat ik bedoel. Zou je dat overhemd onder een pak kunnen dragen? (qua manchet, kleur en print buiten beschouwing gelaten)

Ga voor een dubbele manchet of enkel, maar zo een als op pag. 152 kan echt niet.

Afgerond kan prima, en dubbel manchet alleen bij pak, vrij formeel.

los jasje en pantalon kan het imo ook.