Auteur Topic: Overhemden algemeen  (1040502 keer gelezen)

Huey

• Gast
Overhemden algemeen
Reactie #150 Gepost op: 03 december 2004 - 17:50:34
Vanmiddag een overhemd van Sea Island katoen besteld. Donkerblauw/Wit gestreept, net zoiets als Vodka eerder had gepost:

Het blauw is iets donkerder, meer richting navy. Witte extreme cutaway boord. Ietsje lager dan standaard. En witte napolitaanse manchetten.

Bonne

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #151 Gepost op: 03 december 2004 - 17:52:25
Citaat van: "Huey"
Vanmiddag een overhemd van Sea Island katoen besteld. Donkerblauw/Wit gestreept, net zoiets als Vodka eerder had gepost:

Het blauw is iets donkerder, meer richting navy. Witte extreme cutaway boord. Ietsje lager dan standaard. En witte napolitaanse manchetten.

Goede keuze, ben benieuwd naar het eindresultaat! Ben zelf een groot voorstander en liefhebber van het blauwe streepje, dus ik vind het top.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #152 Gepost op: 03 december 2004 - 17:55:34
Extreme cut-away is mooi staat ook mooi zonder das =D>

Huey

• Gast
Overhemden algemeen
Reactie #153 Gepost op: 03 december 2004 - 17:55:46
Citaat van: "Bonne"

Goede keuze, ben benieuwd naar het eindresultaat! Ben zelf een groot voorstander en liefhebber van het blauwe streepje, dus ik vind het top.

Als ik nu iets beter naar de foto kijk, zie ik dat het streepje dat ik gekozen heb 'iets' anders is. Het blauwe en witte streepje zijn even dik en die dikte is hetzelfde als het blauwe streepje in de foto :P

Volgen jullie me nog? ;)

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #154 Gepost op: 03 december 2004 - 17:57:04
NEE :roll:

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Overhemden algemeen
Reactie #155 Gepost op: 03 december 2004 - 17:58:40
Jawel ;)

Oftewel de witte streep op de foto is te breed, moet even breed zijn als de blauwe.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Solitarias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Overhemden algemeen
Reactie #156 Gepost op: 03 december 2004 - 19:17:10
Citaat van: "gusto napolitano"
Zijn Engelse overhemden ook in Nederland te koop? Gusto, welke overhemden hebben jouw voorkeur? Italiaans of Jermyn Street?
 Engelse hemden zoals Hilditch & key alsook Cleeve of Londen zijn te koop bij Herzog te Amsterdam.

En Hackett bij Kool
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #157 Gepost op: 03 december 2004 - 19:20:25
Inderdaad @Soli weliswaar machinaal maar met een voor hun geweven stof en van goede kwaliteit.Zijn ook in de sale bij Kool.

guest45

• Gast
Overhemden algemeen
Reactie #158 Gepost op: 03 december 2004 - 23:50:46
Heb vandaag de H&K mailing/catalogus gekregen...Stond ene briefje in met de mogelijkheid om 2 vrienden/kennissen op te geven voor hun mailing, iemand interesse? PM me dan ff adres en zo.
Je kunt er een 500 pond waardebon mee winnen...ben best bereid te delen als ik win.... :wink:

Jason

• Gast
Overhemden algemeen
Reactie #159 Gepost op: 06 december 2004 - 22:33:29
tijd voor een topic scheiding?

kwalititeit is natuurlijk maar relatief, voor de hp lezers onder ons: in het artikel van deze week over zgn. lonsdale-jongeren zegt een moeder als er 6 mensen bij elkaar zitten: "Er zit hier voor meer dan 1000 euro bij elkaar, maar het spul gaat wel lang mee." vond ik wel een mooie illustratie.

Huey

• Gast
Overhemden algemeen
Reactie #160 Gepost op: 06 december 2004 - 22:38:48
Citaat van: "Jason"
tijd voor een topic scheiding?

kwalititeit is natuurlijk maar relatief, voor de hp lezers onder ons: in het artikel van deze week over zgn. lonsdale-jongeren zegt een moeder als er 6 mensen bij elkaar zitten: "Er zit hier voor meer dan 1000 euro bij elkaar, maar het spul gaat wel lang mee." vond ik wel een mooie illustratie.

Kwaliteit is meestal gedefinieerd aan hoe goed het product aan jouw verwachtingen voldoet. Een raar voorbeeldje: McDonalds is dus goede kwaliteit. Je weet exact wat je krijgt en je zult niet snel teleurgesteld zijn. Je verwachtingen heb je er namelijk op aangepast.

Huey

• Gast
Overhemden algemeen
Reactie #161 Gepost op: 06 december 2004 - 23:41:30
Citaat van: "Chris"
@ Huey....Bij Versace en zo betaal je niet alleen voor het merk, maar ook voor het ontwerp (lang niet bij alle kleedingsstukken hoor).  Maar over het algemeen heeft een versace broek toch meer details dan een levi's oid.

Dat is ook wel weer zo. Maar in hoeverre geldt dit bij het laten maken van een pak of overhemd op maat? Daar kun je zelf alle details in laten verwerken die je wilt. Stofkeuze, snit, details, etc. etc.

guest45

• Gast
Overhemden algemeen
Reactie #162 Gepost op: 07 december 2004 - 09:03:48
Bij dat soort kledingsstukken geldt dat mider idd, die hoef ik persoonelijk dan ook niet van versace (ben er zowiezo geen fan van)
Maar stofkeuze en snit enzo zijn minder arbeids intensief dan allemaal borduursels en dat soort details...

Vodka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #163 Gepost op: 07 december 2004 - 10:07:19
Bij dat soort kledingsstukken geldt dat mider idd, die hoef ik persoonelijk dan ook niet van versace (ben er zowiezo geen fan van)
Maar stofkeuze en snit enzo zijn minder arbeids intensief dan allemaal borduursels en dat soort details...

Klopt, maar die arbeidsintensieve stukken zijn niet €300, maar gelijk €800
Sailing, an expensive way to travel for free"

Huey

• Gast
Overhemden algemeen
Reactie #164 Gepost op: 07 december 2004 - 10:30:44
Citaat van: "Vodka"

Klopt, maar die arbeidsintensieve stukken zijn niet €300, maar gelijk €800

Niet helemaal waar, pakken van bijv. Armani zijn net zo duur als van Caruso. Zo niet duurder.