Auteur Topic: Krassen in leer verminderen  (9907 keer gelezen)

Confrère

  • Gebruiker
  • Berichten: 506
    • Bekijk profiel
Krassen in leer verminderen
Gepost op: 05 december 2012 – 14:08:06
In heb mijn Filofax samen met een oplader voor mijn tablet in mijn tas gestopt. Nu blijkt het 'premium leather' (het is een Berkeley,  een model van enkele jaren geleden maar ook een van de duurste Filofaxjes op de markt) naast supermooi ook zeer kwestbaar. Een ruimte delen met een stekkerdoos is niets voor dit Filofaxje..

Nu mogen er natuurlijk wel wat gebruikssporen op een Filofax zitten, maar toch...

Iemand advies om een kras in leer te verminderen bij een gebruiksvoorwerp?

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Krassen in leer verminderen
Reactie #1 Gepost op: 05 december 2012 – 14:17:10
Beetje lotion van Saphir?

guest45

  • Gast
Re: Krassen in leer verminderen
Reactie #2 Gepost op: 05 december 2012 – 14:21:20
 :mrgreen:
http://www.styleforum.net/t/293100/can-i-sand-my-leather-shoes-to-remove-scratches/30



Nee, ik denk dat je ze het beste gewoon weg kan poetsen met wat creme uit zo een blikje.

Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: Krassen in leer verminderen
Reactie #3 Gepost op: 05 december 2012 – 14:23:02
Precies, kleurende creme doet wonderen. Helemaal verdwijnen zal het echter nooit.

Mediaman

  • Gast
Re: Krassen in leer verminderen
Reactie #4 Gepost op: 05 december 2012 – 14:39:02
Precies, kleurende creme doet wonderen. Helemaal verdwijnen zal het echter nooit.

Ik zou met Saphir Pommadier proberen de krassen op te kleuren, laten drogen, uitpoetsen en dan lotion.

Confrère

  • Gebruiker
  • Berichten: 506
    • Bekijk profiel
Re: Krassen in leer verminderen
Reactie #5 Gepost op: 05 december 2012 – 14:41:20
Moet ik wel even een flink donker bruine vinden...
Lotion is dat dunne kleurloze spul?

Denk dat je inderdaad beter een dikker spul kan gebruiken, moet vooral een beetje opvullen.

Nee weg zal het niet gaan lijkt mij zo. Maar misschien wat minder zichtbaar.

Misschien kan ik mijn Filofax beter een paar keer tegen de muur gooien om hem alvast een water ingedragen uiterlijk te geven die past bij de kras ;)

Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: Krassen in leer verminderen
Reactie #6 Gepost op: 05 december 2012 – 14:45:00
Alles wat nieuw is sowieso eerst tegen de muur gooien.

Mediaman

  • Gast
Krassen in leer verminderen
Reactie #7 Gepost op: 05 december 2012 – 14:46:07
Lotion is dat dunne kleurloze spul?

Ja.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Krassen in leer verminderen
Reactie #8 Gepost op: 05 december 2012 – 15:26:11
Ik zou met Saphir Pommadier proberen de krassen op te kleuren, laten drogen, uitpoetsen en dan lotion.

Ik doe altijd als eerst lotion. Geeft het mooiste resultaat bij mij.

Confrère

  • Gebruiker
  • Berichten: 506
    • Bekijk profiel
Re: Krassen in leer verminderen
Reactie #9 Gepost op: 05 december 2012 – 15:54:30
Zal ze beide eens online bestellen. Heb hier eigenlijk alleen Royal Treatment liggen..

Mediaman

  • Gast
Re: Krassen in leer verminderen
Reactie #10 Gepost op: 05 december 2012 – 16:01:13
Zal ze beide eens online bestellen. Heb hier eigenlijk alleen Royal Treatment liggen..

In de basis hetzelfde, moet ook werken.

Confrère

  • Gebruiker
  • Berichten: 506
    • Bekijk profiel
Re: Krassen in leer verminderen
Reactie #11 Gepost op: 06 december 2012 – 10:10:19
Heb even olijfolie gebruikt op de kras en de hele cover even ingevet. Daarna met donkere poets uit die glazen potjes van de Royal Treatment paar keer laagje op de kras gedaan. Is inderdaad wel een beetje minder zichtbaar geworden.
Maar ach, een Filofax moet er gebruikt uitzien. Alleen is dat wel even een tip voor mensen die niet gek op krassen zijn: Kan beter een stuggere (en nog eens goedkopere) leersoort kiezen. Mijn vorige Filofax kon je alles mee doen en het maakte geen bal uit.

Agent 327

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.544
    • Bekijk profiel
Krassen in leer verminderen
Reactie #12 Gepost op: 06 december 2012 – 12:14:45
Eigenlijk vind ik alle filofaxen lelijk, behalve die ik zelf heb (maar sinds iPhone helaas niet meer gebruik). Glad, zwart model zonder lelijke naden etc. En heel zacht soepel leer. Daardoor misschien iets gevoeliger ja. Waarschijnlijk dezelfde als jij hebt.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Confrère

  • Gebruiker
  • Berichten: 506
    • Bekijk profiel
Re: Krassen in leer verminderen
Reactie #13 Gepost op: 06 december 2012 – 20:25:45
Ja dit is ook een volledig gladde uitvoering. Er zijn inderdaad wat minder fraaie modellen op de markt, maar ook tijdloze klassiekers.

Grappig dat je er mee gestopt bent. Ik gebruikte 15 jaar geleden digitale agenda's en die meuk... Nu weer terug naar de goede oude Filofax... Geen batterijen. Stuk fraaier. Lekker tastbaar, gewoon de connectie tussen jezelf, je pen en het papier. Security is een lokale aangelegenheid, maar een Chinees aan de andere kant van de wereld zal niet snel toegang hebben tot mijn Filofax.

Kan het iedereen aanraden. Het beheren van de digitale agenda is iets voor de secretaresse ... Mijn eigen agenda beheer ik zelf ;)

Agent 327

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.544
    • Bekijk profiel
Krassen in leer verminderen
Reactie #14 Gepost op: 07 december 2012 – 11:04:19
Mmmm....je brengt me aan het twijfelen. Ben op het werk echter verplicht outlook-agenda bij te houden. Daardoor zat je altijd 2 agenda's bij te houden, filofax en outlook. Dat is met iPhone voorbij.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton