Auteur Topic: Kledingkeuze Sollicitatie  (222438 keer gelezen)

martijnv

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Kledingkeuze Sollicitatie
Reactie #705 Gepost op: 12 februari 2020 - 10:21:27
Ah lees nu pas dat je geen zwarte schoenen hebt. Ik zou investeren in goede zwarte oxfords. Ga je nog vaak nodig hebben (ook als je wordt aangenomen). Mocht dat echt niet lukken dan idd die donderbruine suede Connaughts.

martijnv

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #706 Gepost op: 12 februari 2020 - 10:22:32
werkstudent ja

Maakt geen bal uit. Juist die lopen er netjes bij hier omdat ze graag in de toekomst echt willen komen werken. Zou toch gek zijn als werkstudenten (onderaan de ladder) er minder netjes uitzien dan de rest op kantoor......

BucharestBlues

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #707 Gepost op: 12 februari 2020 - 10:33:38
Donkerbruin suede prima. Denk niet dat het enige invloed heeft op de klik, ( en kennis en kunde) tijdens het geprek. Zolang het maar ingetogen en verzorgd is kan er veel.

Omgekeerd ben als interviewer ook een mooie klojo als je verwacht dat een net afgestuurde of stagair precies weet hoe het heurt.
In de tijd dat ik nog wel eens juniors interviewde dacht ik bij die types al snel ‘fatje’ en/of ‘lulletje’. Niet geschikt.

deniz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Kledingkeuze Sollicitatie
Reactie #708 Gepost op: 12 februari 2020 - 19:07:38
Graham, absoluut een pak + das en zwarte schoenen. Geen twijfel over mogelijk. Later, als je echt in dienst bent kan je langzaam aan de das achterwege laten en af en toe eens bruine schoenen dragen als je dat leuk vind. Ik werk bij een dergelijk kantoor op de zuid as.
What about zwarte tassel loafers ipv zwarte oxfords?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Scarpa

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #709 Gepost op: 12 februari 2020 - 19:15:47
Zou zelfs suede schoenen achterwege laten.

Graham

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #710 Gepost op: 12 februari 2020 - 19:28:21
Het gaat hier wel om een kleiner Zuidaskantoor. Niet om een Loyens & Loeff of de Brauw.

Werken ongeveer 50 mensen in totaal.

Ben vooral bang dat een das misschien een beetje pretentieus overkomt ofzo.

Maar zal wel  gewoon een das gaan dragen tijdens de sollicitatie.

martijnv

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #711 Gepost op: 12 februari 2020 - 19:35:04
Dat kan ook. Alleen moet je wel oppassen als jong pikkie. Het wordt al gauw "te posh" gezien als je net komt kijken.

Oris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #712 Gepost op: 12 februari 2020 - 19:37:51
Welke maat heb je? Ik heb een paar Meermins in maat 8 die je zo mag hebben. Zijn onderhanden genomen door Pluto.

Graham

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #713 Gepost op: 12 februari 2020 - 19:43:22
Dat kan ook. Alleen moet je wel oppassen als jong pikkie. Het wordt al gauw "te posh" gezien als je net komt kijken.

Dus wel of geen das in dat geval? Werkstudenten op de website hebben gewoon een hemd aan en eentje ook een jasje. Alleen de partners dragen een das.

Graham

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #714 Gepost op: 12 februari 2020 - 19:44:43
Welke maat heb je? Ik heb een paar Meermins in maat 8 die je zo mag hebben. Zijn onderhanden genomen door Pluto.
pm

martijnv

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #715 Gepost op: 12 februari 2020 - 19:48:25
Dus wel of geen das in dat geval? Werkstudenten op de website hebben gewoon een hemd aan en eentje ook een jasje. Alleen de partners dragen een das.

Sorry ik reageerde op de tassel loafers vraag.

Zeker wel een das op eerste gesprek. Kan echt niet fout gaan. Ik neem zelf sollicitatie gesprekken af voor advocaat / notaris medewerkers. Vroeger deed ik dat ook voor werkstudenten en het is echt raar als je zonder das komt. Bij ons hebben werkstudenten ook een das om op de werkvloer ondanks dat veel advocaten / notarissen dat niet hebben.

Oris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #716 Gepost op: 12 februari 2020 - 19:55:33
Ik vind dat een das ook afhangt van je uiterlijk. Als je nog een jong/jeugdig voorkomen hebt zou ik het wellicht achterwege laten.

Maar dat is meer mijn persoonlijke kijk erop.

Davidh

• Bekijk profiel
Reactie #717 Gepost op: 12 februari 2020 - 20:40:47
Dasje altijd doen bij je eerste sollicitatie, vooral als je geen werkervaring idvv een fulltime aanstelling hebt nog. Downgraden kan altijd nog. Zit je interviewer er met een das en jij niet, dan baal je wel. Niemand zal een das je kwalijk nemen als je het doet en het niet nodig was.
Ik zou ook voor blauw pak gaan, straalt wat meer vertrouwen uit dan grijs.
Loafers en boots e.d. worden bij ons op kantoor (big 4) vreemd bekeken buiten casual friday op kantoor, ook bij vast personeel.
Volledig eens met Martijn.

Tapenade

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #718 Gepost op: 12 februari 2020 - 22:02:52
Wees vooral beleefd, enthousiast en jezelf. Veel belangrijker dan dat geneuzel over wel of geen das.

Miki

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #719 Gepost op: 12 februari 2020 - 23:30:37
Das is veilig, zou ik zeker doen, zonder een ingewikkelde knoop. Zwarte Oxfords zou ik ook doen; ik zou ook een wit hemd overwegen en een button down boordje vermijden.

Een sollicitatie is gewoon een spel en je gesprekspartners beseffen dat ook wel. Je kleding is een soort kostuum voor die dag, daarna zie je dan wel weer.