Het atelier werkt met een aantal modellen en standaard patronen. Bart heeft een eigen model/patroon ontwikkeld (doet ook al een aantal jaren zaken met het atelier) en werkt met pasjasjes. Gelijk aan Sciamat, gebruikt hij het jasje als een soort prova en geeft duidelijk aan waar hij het patroon gaat aanpassen.
Het jasje wordt aangeboden in een prova, in rijgdraad, en Bart laat dan de kleermaker bepalen waar verder nog het patroon moet worden aangepast (overigens kan deze op alle punten worden aangepast en is alles mogelijk). Vanaf dat moment heb je een soort mtm/bespoke patroon en komen de volgende jasjes naar keuze binnen in een prova of klaar -- wat ik dan aan stof zou laten.
Je kan ook de kleermaker zelf laten meten, maar persoonlijk zou ik kiezen voor Bart zelf en pas bij de prova de kleermaker laten bemoeien met de fit. Bart heeft, door de jaren heen, een fantastisch gevoel ontwikkeld voor een passende fit bij de persoon in kwestie.
C&A, je weet dat ik nou niet bepaald een makkelijke schouderlijn heb; maar al bij de eerste pas was hij bijna feilloos! Ook de hoek van de schouder is erg mooi.
Maar goed, dit is mijn ervaring en vandaar ook dat Bart een avond voor ons wil organiseren, zodat je alles zelf kan voelen, vragen, zien, etc.
Sorry voor alle foutjes, maar goed, gaat om de informatie!
Punt
Sent from my, please give my iphone back, Windows phone...