Auteur Topic: Carlos Santos  (72125 keer gelezen)

arch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Carlos Santos
Reactie #195 Gepost op: 27 november 2021 - 14:45:07

trwm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #196 Gepost op: 27 juli 2022 - 09:16:53
M'n oog is gevallen op een paar suède loafers met leren zool van Carlos Santos (kleur op foto is niet waarheidsgetrouw).

Ze zijn ongevoerd en voelen als pantoffels. Alleen: ze zitten tamelijk strak; zonder sok gaat, met sokken is het erg strak. In hoeverre loopt dit nog wat uit tot een comfortabel niveau? Het is dezelfde maat als m'n gladleren CS en m'n vorige suède loafers waren gevoerd, dus dit is nieuw voor me.
Aan mode valt niet te ontsnappen, want ook als mode uit de mode raakt, is dat alweer mode"
- Karl Lagerfeld

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #197 Gepost op: 27 juli 2022 - 09:42:07
M'n oog is gevallen op een paar suède loafers met leren zool van Carlos Santos (kleur op foto is niet waarheidsgetrouw).

Ze zijn ongevoerd en voelen als pantoffels. Alleen: ze zitten tamelijk strak; zonder sok gaat, met sokken is het erg strak. In hoeverre loopt dit nog wat uit tot een comfortabel niveau? Het is dezelfde maat als m'n gladleren CS en m'n vorige suède loafers waren gevoerd, dus dit is nieuw voor me.
Wat voor sokken draag je? Dikke of dunne sokken?
Als je dunnen sokken draagt en het is ongevoerd suède dan loop je dat nog wel uit.
Suede loopt altijd meer uit dan gladleer, en zeker als het ongevoerd is.

trwm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #198 Gepost op: 27 juli 2022 - 10:15:23
Dank voor je reactie. Normaal Uniqlo, Carlo Lanza of Falke Step (of dus zonder sok).
Ik had gehoopt en verwacht (en gelezen) dat het meer zou uitlopen dan gevoerde exemplaren suède en leren, maar was toch wat huiverig; uiteindelijk is het zonde als ze ongedragen blijven staan.
Aan mode valt niet te ontsnappen, want ook als mode uit de mode raakt, is dat alweer mode"
- Karl Lagerfeld

martijnv

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #199 Gepost op: 27 juli 2022 - 10:24:03
Die gaan behoorlijk uitlopen denk ik. Alleen in de breedte. Niet in de lengte. Je kan ze ook op laten rekken bij de schoenmaker. Kan vaak tot 0.5 maar groter.

Hamerhaai

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #200 Gepost op: 27 juli 2022 - 11:51:01
Middagje aantrekken met goed dikke sokken, voelen ze daarna wat ruimer.

trwm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #201 Gepost op: 27 juli 2022 - 14:18:05
Die gaan behoorlijk uitlopen denk ik. Alleen in de breedte. Niet in de lengte. Je kan ze ook op laten rekken bij de schoenmaker. Kan vaak tot 0.5 maar groter.
Thanks. Lengte is goed, het is vooral de breedte t.h.v. de kleine teen; die drukt er iets in. Ik hoop dat dit ongevoerde suède paar wat 'vergeeflijk' is. Zal ze zittend eens een paar uur aan houden om te zien wat het doet.
- Karl Lagerfeld

mb2

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #202 Gepost op: 27 juli 2022 - 21:08:47
Ik heb de ervaring dat suède erg verdraagzaam/vergeefelijk is. Ze gaan wel enigszins naar je voeten staan, ik zou ze een beetje "inlopen".