Auteur Topic: Meermin  (567697 keer gelezen)

L.deJong

• Gebruiker
    • Profiel bekijken
    • AuthenticFit
Meermin
Reactie #3975 Gepost op: 11 oktober 2018 – 08:58:01
Kroket & Jansen.
Al gepast (bij Chris in de zaak), die pas ik niet goed. :?

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Profiel bekijken
Meermin
Reactie #3976 Gepost op: 11 oktober 2018 – 09:16:05
Maar je weet inmiddels wel (zeker) dat Alden je wel past? Passen is online (bij Meermin) sowieso een dingetje/gokje. :/

„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

BucharestBlues

• Gebruiker
    • Profiel bekijken
Meermin
Reactie #3977 Gepost op: 11 oktober 2018 – 09:54:20
Lou heeft al aldens toch

L.deJong

• Gebruiker
    • Profiel bekijken
    • AuthenticFit
Meermin
Reactie #3978 Gepost op: 11 oktober 2018 – 09:56:49

L.deJong

• Gebruiker
    • Profiel bekijken
    • AuthenticFit
Meermin
Reactie #3979 Gepost op: 11 oktober 2018 – 16:04:40
Shoes en shirts maar even om hulp gevraagd:
Dank voor uw verzoek. Onze penny loafer staat op de Vanlast, een leest die gedefinieerd wordt door een genereuze inhoud en vrij brede voorzijde, hoewel niet erg lang. Het wil wel eens gebeuren dat men een halve maat kleiner neemt in onze penny loafer (Vanlast) dan onze tassel loafer (Aberdeen).

Dit is echter niet altijd zo, en als u aangeeft dat u bij uw tassel loafers op de Aberdeen al moeite hebt qua lengte bij uw rechtervoet, denk ik niet dat de 9US in de Vanlast een goede uitkomst is. Als de lengte al geen obstakel is, zou het alsnog kunnen dat de genereuze inhoud van die leest tot gevolg heeft dat er te veel ruimte is bij de wreef of bij de enkel. Dit kan beide tot gevolg hebben dat de voet mogelijk een tikje uit de schoen komt bij het lopen, iets dat bij loafers wel eens vaker wil voorkomen.

De maat 9 1/2US zullen we op korte termijn helaas niet ontvangen. Deze zal mogelijk beter passen, maar ook hier schuilt een wezenlijk verschil met de Aberdeen op 9 1/2US.

Met andere woorden dat gaat hem niet worden. Dan toch maar wachten.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Profiel bekijken
Meermin
Reactie #3980 Gepost op: 11 oktober 2018 – 16:26:43
En bij Frans B?
The man with style, is the man who can smile

Dos Cadenas

• Gebruiker
    • Profiel bekijken
Meermin
Reactie #3981 Gepost op: 11 oktober 2018 – 16:51:25
Shoes en shirts maar even om hulp gevraagd:
Dank voor uw verzoek. Onze penny loafer staat op de Vanlast, een leest die gedefinieerd wordt door een genereuze inhoud en vrij brede voorzijde, hoewel niet erg lang. Het wil wel eens gebeuren dat men een halve maat kleiner neemt in onze penny loafer (Vanlast) dan onze tassel loafer (Aberdeen).

Dit is echter niet altijd zo, en als u aangeeft dat u bij uw tassel loafers op de Aberdeen al moeite hebt qua lengte bij uw rechtervoet, denk ik niet dat de 9US in de Vanlast een goede uitkomst is. Als de lengte al geen obstakel is, zou het alsnog kunnen dat de genereuze inhoud van die leest tot gevolg heeft dat er te veel ruimte is bij de wreef of bij de enkel. Dit kan beide tot gevolg hebben dat de voet mogelijk een tikje uit de schoen komt bij het lopen, iets dat bij loafers wel eens vaker wil voorkomen.

De maat 9 1/2US zullen we op korte termijn helaas niet ontvangen. Deze zal mogelijk beter passen, maar ook hier schuilt een wezenlijk verschil met de Aberdeen op 9 1/2US.

Met andere woorden dat gaat hem niet worden. Dan toch maar wachten.

Je bent op zoek naar de unlined penny loafer? Naast frans boone kun je nog Both in rotterdam proberen. Die hebben een vrij uitgebreide aanbod in Aldens

Victor Baarn

• Gebruiker
  • Buy Lockheed!
    • Profiel bekijken
Meermin
Reactie #3982 Gepost op: 11 oktober 2018 – 16:58:58
Voor mij zijn de tassel loafers van Meermin het net niet.

Ik heb maat 8 bij Meermin. Ik heb Meermin snuff suede in maat 7,5. Die pasvorm is acceptabel. Diezelfde maat voor de leren tassel loafers is echter veel te krap. Rare is dat er twee nummers gevoerd worden binnen de ron last: de suede versie 101412 pas ik wel, de leren versie 101381 in dezelf maat niet. Iemand enig idee wat het verschil is tussen die nummers?

Maat 8 voor leren tassel loafers is weer te ruim. Qua lengte precies goed maar aan de zijkant blijven de loafers 'open' staan. En deze maat 8 blijft echt superstug, net klompen.

Ter illustratie: links Bexley in 42 (sluit goed aan), rechts Meermin in 42/8.

'Pessimism is the key to happiness. I don't know how anyone manages without it' - Peter Hitchens

summit

• Gebruiker
  • have more than you show, speak less than you know
    • Profiel bekijken
Meermin
Reactie #3983 Gepost op: 11 oktober 2018 – 17:55:13
Lou heeft al aldens toch

Dan moet je heel zeker weten dat het dezelfde leest is! Ik heb mijn Aldens in geloof ik wel drie verschillende maten.

Leone

• Gebruiker
    • Profiel bekijken
Meermin
Reactie #3984 Gepost op: 11 oktober 2018 – 18:07:28
Die geldt voor nagenoeg ieder merk volgens mij.  ;)
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

L.deJong

• Gebruiker
    • Profiel bekijken
    • AuthenticFit
Meermin
Reactie #3985 Gepost op: 11 oktober 2018 – 20:26:42
Je bent op zoek naar de unlined penny loafer? Naast frans boone kun je nog Both in rotterdam proberen. Die hebben een vrij uitgebreide aanbod in Aldens
Die van Frans vind ik echt niet mooi. Niet lomp genoeg.
Ik ga een keer langs Both.

martijnv

• Gebruiker
    • Profiel bekijken
Meermin
Reactie #3986 Gepost op: 12 oktober 2018 – 11:26:55
Voor de geďnteresseerden maar even een update over mijn onlangs aangeschafte Meermin boots. Heb ze nu een paar keer gedragen. Leer is een klein beetje stug maar niet overdreven. Na 1 lange wandeling (50 minuten) begon mijn hak aan mijn rechtervoet pijn te doen (Hiro leest probleem). Na een paar dagen opnieuw gedragen en geen pijn meer eigenlijk. Rustig inlopen dus. De tong van mijn linker schoen verschuift naar de zijkant (rechts niet), maar daar hebben andere merken boots ook last van lees ik op het forum.

Al met al denk ik dat inlopen niet veel langer gaat duren dan bij andere merken. Ben best tevreden eigenlijk. Zeker gezien de lage prijs.

Schweino

• Gebruiker
    • Profiel bekijken
Meermin
Reactie #3987 Gepost op: 13 oktober 2018 – 15:18:34
Dat schuiven van de tong kan je verhelpen door de tong met 1 of 2 steken vast te laten zetten aan de veterlijst

Leone

• Gebruiker
    • Profiel bekijken
Meermin
Reactie #3988 Gepost op: 13 oktober 2018 – 18:15:38
of 2 sleufjes in de tong maken en de veters er door halen.  :thumbsup:
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Schweino