Auteur Topic: Meermin  (916387 keer gelezen)

Godfreys

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Meermin
Reactie #1215 Gepost op: 29 oktober 2013 - 21:42:29
Ik heb dezelfde monks en ik kon ze dragen zonder ze eerste in te lopen. Misschien heb jij gewoon moeilijke voeten, dat kan ook.

Heb het met werkelijk elke schoen. Pijn in mijn hiel en blaren. Dus het zal wel aan mijn misvormde voeten liggen  :(  Echter, het is meestal binnen 2 weken weg (en nee, dan draag ik niet elke dag dezelfde schoenen).
Echt waar? Boeiend.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Meermin
Reactie #1216 Gepost op: 30 oktober 2013 - 09:11:19

Een leest uitzoeken die beter bij jouw specifieke voeten past doet wonderen, ook voor het inlopen; suede in moeten lopen is niet echt de bedoeling en normaal.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

BucharestBlues

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Meermin
Reactie #1217 Gepost op: 30 oktober 2013 - 22:18:35
Eindelijk de juiste loafers binnen. Ziet er goed uit. Maat 9.5 werkt voor mij (ref c&j 348 - 9) voor deze schoen. Tuurlijk zijn er wat minieme details die netter mogen, maar dat mag echt geen naam hebben (en dan bekijk ik deze schoen nog eens van veel dichterbij dan ik bij welke andere schoen dan ook zou doen). Kortom, dik tevreden. Nu enkel een beetje inlopen.

NielsK

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Meermin
Reactie #1218 Gepost op: 30 oktober 2013 - 23:19:08
Ik ben zeer tevreden over mijn Meemin schoenen. Afgelopen week heb ik mijn nieuwe schoenen -na 7 weken, ja dat duurt lang- ontvangen. Vandaag aangehad en oei dat wordt even inlopen. Maar ze zien er naar mijn inziens goed uit:
'plaatjes'
Mooie schoen maar wel snel andere spanners kopen.
Cederhout neemt veel meer vocht op zodat het leer beter blijft.
Hier, vanaf €16 per paar: http://www.lederenriemen.nl/cederhouten-schoenspanner-5-paar.html

Dr. Herbert West

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Meermin
Reactie #1219 Gepost op: 04 november 2013 - 21:02:33
Op de valreep toch nog een leuke reactie van pepe toen hij las dat ik maar 20 km van hem vandaan ben. Deze week dus toch even bezoekje plegen.
RAW SPEED

Vriend35

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Meermin
Reactie #1220 Gepost op: 05 november 2013 - 09:00:24
Met welke schoenen is de maat te vergelijken van een paar Meermin's?

Ik wil een paar MTO's kopen op de New Rey last.

ML

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Meermin
Reactie #1221 Gepost op: 05 november 2013 - 09:08:02
Tov C&J 348 een halve maat groter genomen. Je moet vooral geen hoge wreef hebben.
I am free of all prejudice. I hate everyone equally.

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.

Winnaar SF-voetbalpoule 2016 en nog een paar keer, ben de tel kwijt.

Hulsebosch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Meermin
Reactie #1222 Gepost op: 05 november 2013 - 09:52:58
Meermins assessment van de maat tov een andere schoen was niet helemaal goed. Nadat ik in eerste instantie de maat fout had heb ik ze een schoen opgestuurd. RTW kon ik ruilen, jouw MTM niet. Ik zou even kijken wat het kost om één schoen op te sturen.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Meermin
Reactie #1223 Gepost op: 05 november 2013 - 12:25:51
Ik zou geen mto doen als ik mijn maat niet wist..

Vriend35

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Meermin
Reactie #1224 Gepost op: 05 november 2013 - 12:35:42
Ik zou geen mto doen als ik mijn maat niet wist..

Ik ben hier ook over aan het twijfelen. Eerst wilde ik een schoen kopen met Hiro last, maar ik ben bang dat ik deze te rond vind, omdat ik normaal meer "spitse" schoenen draag.

Hulsebosch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Meermin
Reactie #1225 Gepost op: 05 november 2013 - 17:40:52
Nieuwe schoenen binnen en de oude is mee terug gestuurd. Toch nog een beetje twijfels over de metingen van Meermin: als ik de nieuwe schoenen (Oxfords) aantrek kan ik de twee helften van de sluiting net aan tegen elkaar krijgen als ik de veters aantrek. Ze zitten dan op de wreef goed strak. Als ik ga lopen komt de hiel een beetje omhoog. Zijn ze dan alsnog te groot of is dat iets dat minder wordt als de schoen een beetje soepeler wordt?

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Meermin
Reactie #1226 Gepost op: 05 november 2013 - 17:48:35
Mij is altijd verteld dat wanneer de hiel omhoog komt in de schoen de schoen te groot is.

Als je verder het gevoel hebt dat ze goed zitten kun je een leertje robbertje bij de schoenmaker kopen voor in de hak van de schoen..

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Meermin
Reactie #1227 Gepost op: 05 november 2013 - 18:10:52
Dit klinkt als een half maatje te groot en een leertje robbertje in nieuwe schoenen is m.i. geen oplossing.

Een oxford moet aan de onderkant van de veterlijst mooi sluiten en boven aan maximaal 1 cm open staan,bij voorkeur zelfs 0,5 cm; wanneer die aan de bovenkant geheel sluit heb je geen enkele speling meer tot aantrekken van de veters om, de schoen als geheel beter om de voet te laten sluiten.
Ooit bij JL begrepen dat geheel gesloten net iets te veel van het goede is omdat de voet zwelt gedurende de dag en je daarmee iets speling kan creëren vanaf de ochtend wanneer de lijst aan de boevenkant nog een tikkeltje open staat.
In de middag passen en dan mag de veterlijst nagenoeg gesloten zijn, in de ochtend net een beetje open aan de bovenzijde dus.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Meermin
Reactie #1228 Gepost op: 05 november 2013 - 18:35:34
Zoiets, Leone?

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Meermin
Reactie #1229 Gepost op: 05 november 2013 - 18:48:51
Mij is altijd verteld dat wanneer de hiel omhoog komt in de schoen de schoen te groot is.

Als je verder het gevoel hebt dat ze goed zitten kun je een leertje robbertje bij de schoenmaker kopen voor in de hak van de schoen..

Dan hebben ze je dat verkeerd verteld. Hiel kan ook omhoog komen bij de juiste maat maar omdat de schoen nog niet ingelopen is en daardoor niet meebuigt. Dit verdwijnt vanzelf.
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten