Bedankt, Heinz (en Dirk). We hebben het over de grofheid van de steek gehad; ik vond deze fijne goed passen bij deze trui. Bij een grovere trui zou een luiere steek mooier zijn, kan ik me voorstellen. Ik zal er bij het dragen op letten of ze niet te veel op spanning staan.
(Mevrouw C heeft overigens niet te klagen over de arbeidsomstandigheden. : ).)
LOL! Dat laatste geloof ik best, spaar me de détails!
Dat naaikamertje (de trapkast, met een peertje, een krukje en een plank voor de naaimachine) kwam uit die Lotto-commercial, waarin diezelfde liefhebbende echtgenoot ook eens glunderend met een feestelijk verpakte maar overduidelijke koekepan thuis kwam, en daar dan ooknog eens 'bakbewegingen' mee ging maken.
Kan ze niet terugvinden, jammer. Ik kan er nog om lachen! Maar je herinnert ze je vast nog wel... I

Overigens en terzijde: een kameraad van me legt veel eer in met een visgraatmantel waarvan de zakken zijn gerepareerd –door z'n moeder– met een stuk vilt.
Onder de klep, iets groter dan de klep zelf, met een blind steekje. Chocoladebruin op beige melée tweed: fraai!
Soms is een opvallende reparatie beter dan een zgn. 'onzichtbare' wil ik maar zeggen; hetgeen ook uit jou resultaat moge blijken!
Nogmaals châpeau!