Auteur Topic: Vilten elleboogstukken (een experiment)  (32840 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Vilten elleboogstukken (een experiment)
Reactie #60 Gepost op: 26 februari 2012 - 13:47:40
Eentje klaar:

Aan de binnenkant volgens Heinz-recept ook hier en daar vastgezet:

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #61 Gepost op: 26 februari 2012 - 14:47:45
Eentje klaar:

Keurig keurig! Ziet er goed uit!  =D>

Mooi fijn steekje heur!
(Wat –terzijde– ook gegust een slag grover mag en kan, zo men wil, een eventuele volgende keer. Of met grotere tussenafstand, bedoel ik. Tot wel 8 mm tot 10 mm uit elkaar: de helft minder werk, en door het type steek net zo effectief, of zelfs beter, want minder 'trek'.)

Maar dit ziet er ook heel fraai uit.
(Ik zou nou dat hok onder de trap maar eens leeg gaan maken voor een naaikamertje voor mevrouw C, niet?)
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #62 Gepost op: 26 februari 2012 - 14:53:01
Ziet er netjes uit Carwo
You can buy clothes, but you can't buy style

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #63 Gepost op: 26 februari 2012 - 16:06:13
Keurig keurig! Ziet er goed uit!  =D>

Mooi fijn steekje heur!
(Wat –terzijde– ook gegust een slag grover mag en kan, zo men wil, een eventuele volgende keer. Of met grotere tussenafstand, bedoel ik. Tot wel 8 mm tot 10 mm uit elkaar: de helft minder werk, en door het type steek net zo effectief, of zelfs beter, want minder 'trek'.)

Maar dit ziet er ook heel fraai uit.
(Ik zou nou dat hok onder de trap maar eens leeg gaan maken voor een naaikamertje voor mevrouw C, niet?)

Bedankt, Heinz (en Dirk). We hebben het over de grofheid van de steek gehad; ik vond deze fijne goed passen bij deze trui. Bij een grovere trui zou een luiere steek mooier zijn, kan ik me voorstellen. Ik zal er bij het dragen op letten of ze niet te veel op spanning staan.

(Mevrouw C heeft overigens niet te klagen over de arbeidsomstandigheden. : ).)

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #64 Gepost op: 26 februari 2012 - 16:45:19
Bedankt, Heinz (en Dirk). We hebben het over de grofheid van de steek gehad; ik vond deze fijne goed passen bij deze trui. Bij een grovere trui zou een luiere steek mooier zijn, kan ik me voorstellen. Ik zal er bij het dragen op letten of ze niet te veel op spanning staan.

(Mevrouw C heeft overigens niet te klagen over de arbeidsomstandigheden. : ).)

LOL! Dat laatste geloof ik best, spaar me de détails!

Dat naaikamertje (de trapkast, met een peertje, een krukje en een plank voor de naaimachine) kwam uit die Lotto-commercial, waarin diezelfde liefhebbende echtgenoot ook eens glunderend met een feestelijk verpakte maar overduidelijke koekepan thuis kwam, en daar dan ooknog eens 'bakbewegingen' mee ging maken.

Kan ze niet terugvinden, jammer. Ik kan er nog om lachen! Maar je herinnert ze je vast nog wel... I :wink:

Overigens en terzijde: een kameraad van me legt veel eer in met een visgraatmantel waarvan de zakken zijn gerepareerd –door z'n moeder– met een stuk vilt.
Onder de klep, iets groter dan de klep zelf, met een blind steekje. Chocoladebruin op beige melée tweed: fraai!

Soms is een opvallende reparatie beter dan een zgn. 'onzichtbare' wil ik maar zeggen; hetgeen ook uit jou resultaat moge blijken!

Nogmaals châpeau!
Laatst bewerkt op: 26 februari 2012 - 16:47:27 door Heinzelmann
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #65 Gepost op: 26 februari 2012 - 16:55:52
: ) Sinds ik een hdr heb, 'spoel' ik op volle snelheid door alle reclames heen, dus die zie ik niet echt meer. Maar ik kan me de jolijt voorstellen.

Leuk verhaal van de jas. Heeft je kameraad een camera? : )

En nogmaals bedankt voor alle tips!

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #66 Gepost op: 26 februari 2012 - 17:16:54
: ) Sinds ik een hdr heb, 'spoel' ik op volle snelheid door alle reclames heen, dus die zie ik niet echt meer. Maar ik kan me de jolijt voorstellen.

Leuk verhaal van de jas. Heeft je kameraad een camera? : )

En nogmaals bedankt voor alle tips!

Die commercials waren pre-2001, het jaar waarin ik mijn televisie de deur uit deed...

Die kameraad is documentairemaker, dus een camera heeft 'ie.  (Cameraad?)
Hij woont bij me in de buurt, als ik 'm zie maak ik wel wat foto's.

En leuk om te zien waar de adviezen toe hebben geleid!

Gaspard

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #67 Gepost op: 01 juli 2012 - 15:31:28
Ik vind deze topics altijd erg leuk, ik ken de handwerk-avonturen van Carwo ook van Styleforum. Het herstellen en vermaken van kleding is een bijna uitgestorven vaardigheid. De consument realiseert zich vaak niet dat kleding vermaakt, maar ook (shock, horror!), gerepareerd kan worden. Dat dit een kledingstuk een rijkere uitstraling kan geven laat Carwo (en Misses Carwo) hier op overtuigende wijze zien!

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #68 Gepost op: 01 juli 2012 - 15:46:29
Merci, Gaspard.

F.Geerts

• Bekijk profiel
Reactie #69 Gepost op: 16 juli 2012 - 12:05:39
Eentje klaar:

Aan de binnenkant volgens Heinz-recept ook hier en daar vastgezet:

Deze ziet er wel heel nice uit. Ik heb zelf net ook naald een draad leren gebruiken ( vind het toch wel fijn op me 21e om een keer wat te kunnen repareren ). Binnenkort maar is oefenen op een lapje stof en dan een trui of 2 doen.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #70 Gepost op: 16 juli 2012 - 12:22:19
Ben benieuwd, F.Geerts. Het resultaat kun je hier posten, als je wilt.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #71 Gepost op: 18 augustus 2013 - 16:28:53
De air Jumper werd helaas al snel iets te luchtig: een gat. Nieuwe kandidaat voor een vilten elleboogstuk dus:

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #72 Gepost op: 18 augustus 2013 - 16:50:38
Begrijp ik goed dat je niet echt enthousiast bent over de kwaliteit van de Air Jumper C?
The man with style, is the man who can smile

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #73 Gepost op: 18 augustus 2013 - 16:57:10
Ik heb dat ook eens met overhemden gedaan waarvan de mouwen bij de elleboog waren versleten. Was een heel karwei om die elleboogstukken erop te plaatsen en na een paar maanden heb ik ze toch weggedaan, omdat ik voor mijn gevoel niet zomaar mijn jasje uit kon trekken.
Style is never out of fashion

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #74 Gepost op: 18 augustus 2013 - 17:04:05
Ja, dat begrijp je wel goed, Avvo. Hoe enthousiast ik er ook over was, en deels nog ben (qua pasvorm, kleuren, gewicht en weving): bij mij pillen ze te snel en dat gat is ook te makkelijk ontstaan (al weet ik niet waardoor). Ik denk dat ze na deze winter een heel eind op zijn, terwijl ik normaal gesproken erg lang met truien doe.

Maar één seizoen moet weer lukken nu, met een iets grovere steek voor Heinz: