Auteur Topic: Sokken en kousen  (680654 keer gelezen)

Charlie

• Gast
Sokken en kousen
Reactie #2160 Gepost op: 10 juni 2013 - 19:27:42
Als 't volledig uit katoen zou bestaan, dan blijven ze niet omhoog zitten.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #2161 Gepost op: 10 juni 2013 - 19:29:20
Nonsens.

Charlie

• Gast
Sokken en kousen
Reactie #2162 Gepost op: 10 juni 2013 - 22:29:37
Is dat zo? Ik dacht altijd dat er iets van 1% ofzo moest inzitten anders blijven ze niet goed zitten. Vandaar dat ze vóór 1941 - toen polyester nog niet uitgevonden was - ook van die kousophouders aanhadden...

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #2163 Gepost op: 11 juni 2013 - 09:42:04
Het zal qua pasvorm wel iets 'moeilijker' zijn met 100% katoen... je hebt immers gewoon minder 'rek' (en dus speling). Onmogelijk is het echter niet, weet ik uit ervaring.

Mooi C., dat je voorlopig blij bent met je Vikkels. Ik zweer nog steeds bij de lange variant, maar de korte zijn ook oké.

Bakkerrr

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #2164 Gepost op: 11 juni 2013 - 09:48:56
Ik laat de Viccels liggen. Heb een stuk of tien paar, maar na twee jaar toch niet meer zo tevreden. De lange versie blijft aan mijn broek plakken en wordt snel vaal. De korte versie is te lubberig en zakt aldoor af. Volgende ronde maar een ander merk proberen.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #2165 Gepost op: 11 juni 2013 - 09:51:04
Probeer dan wel een ander merk van 100% dun katoen zou ik zeggen, als je eerlijk wilt kunnen vergelijken tenminste  8)

Plakken (lange) kousen (oké, da's een pleonasme) van andere merken niet aan je broek?

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #2166 Gepost op: 11 juni 2013 - 10:17:46

Ik draag bij voorkeur een lange fil d'ecosse van Hermes of silk van Brioni en deze kleven in tegenstelling tot Viccel of Burlington niet aan de broek.

Precies om deze reden ben ik benieuwd of iemand ervaring heeft met Zimmerli lange kousen van dunne katoen, maar ik blijk zelf de eerste te moeten worden.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Bakkerrr

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #2167 Gepost op: 11 juni 2013 - 10:34:59
Okee, andere kousen die ik heb zijn niet van katoen maar plakken daardoor wel minder aan mijn broek, maar blijven wel plakken en trekken de hele dag. Vind zowiezo het plakken van lange kousen aan de broek irritant, denk ook daarom dat ik geen lange kousen meer ga kopen. Kan het daarom niet helemaal volgen dat mensen zeggen dat als je eenmaal gewend bent aan lange kousen je nooit meer sokken koopt. De broeken die ik tegenwoordig draag komen niet zover omhoog dat mijn melkflessen zichtbaar zijn. Voor mijn werk hoef ik geen pakbroeken meer te dragen.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #2168 Gepost op: 11 juni 2013 - 11:04:29
Ik draag bij voorkeur een lange fil d'ecosse van Hermes of silk van Brioni en deze kleven in tegenstelling tot Viccel of Burlington niet aan de broek.

Precies om deze reden ben ik benieuwd of iemand ervaring heeft met Zimmerli lange kousen van dunne katoen, maar ik blijk zelf de eerste te moeten worden.

Bij welke ebayshop koop jij je Brioni-kousen? Zijden kousen zou ik ook wel eens willen proberen.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #2169 Gepost op: 11 juni 2013 - 11:58:03
Ik heb deze regelmatig kunnen bestellen bij:

http://stores.ebay.com/Malford-of-London/Socks-/_i.html?_fsub=4377330010&_sid=690559240&_trksid=p4634.c0.m322

Op dit moment heeft deze shop echter geen Brioni silk socks in de verkoop, wel Avi Rossini en zijn goed vergelijkbaar met Brioni.
Laatst bewerkt op: 11 juni 2013 - 11:59:49 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #2170 Gepost op: 11 juni 2013 - 14:27:01
WTF 100pond voor kousen
Be yourself no matter what they say

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #2171 Gepost op: 11 juni 2013 - 14:45:42

Daarom nu kopen voor veel minder...................... :-$
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

G.J.

• Gebruiker
  • I have a very simple taste. I only want the best
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #2172 Gepost op: 11 juni 2013 - 15:41:07
Zojuist een paar van Rossini besteld. Nu hopen dat je gelijk hebt Leone....  :)

Heb een paar zimmerli sokken gehad, deze op aanraden van een kennis. Vond de kwaliteit niet goed genoeg in verhouding tot de prijs. Vandaar toch weer naar S&S ( pantherella en corgi ) gegaan. Het waren katoenen zimmerli sokken. De kasjmier heb ik nooit geprobeerd. Denk niet dat je veel bent geholpen met mijn reactie...........  :mrgreen:

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #2173 Gepost op: 11 juni 2013 - 15:56:37

Dank voor de info, G.J.

Rossini bevalt mij goed en nagenoeg vergelijkbaar met silk Brioni; gaan je volgens mij goed bevallen, in ieder geval nooit te warm wassen want dan worden het zak-sokken.

Zimmerli wilde ik eigenlijk sowieso proberen in cashmere of zijde en de prijs voor de zijden exemplaren en vallen mij eigenlijk best mee : euro 85,= voor 3 paar.

„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

G.J.

• Gebruiker
  • I have a very simple taste. I only want the best
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #2174 Gepost op: 11 juni 2013 - 17:27:17
Klopt, de prijs is zeer goed. Daar kun je ze bijna niet voor laten liggen aangezien je normaal toch al gauw over 85 euro per paar praat. Zoals ik al schreef heb ik alleen de katoenen geprobeerd. Ik hoop en verwacht dat de zijden van betere kwaliteit zijn.

Bedankt voor de was-tip....  :-D