Auteur Topic: Sokken en kousen  (680694 keer gelezen)

MrBrookfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1815 Gepost op: 28 juni 2012 - 19:50:44
Eentje kopen is goede training  :wink:
Ik investeer op dit moment liever in mijn garderobe :mrgreen:
Fashion can be bought, style one must possess

Tobias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1816 Gepost op: 17 juli 2012 - 20:08:30
Vandaag mijn eerste paar Pantherella sokken in donker bruin (70% katoen en 30% polyamide) aangeschaft.

Ik heb schoen maat 40 en de sokken aangeschaft in medium (39-42) vind ze echter nog ruim zitten en zakken ook steeds af naar me enkel..

Is dit verholpen na het wassen? Iemand hier ervaring mee?

It socks11

• Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1817 Gepost op: 02 augustus 2012 - 15:04:47
Hallo allen,

Als startend ondernemer lees ik met veel interesse jullie verhalen, ervaringen met sokken/kousen. Het geeft mij meer richting in de plannen die ik al had, dank daarvoor alvast.

Wat mij wel opvalt is dat er een aantal merknamen naar voren komt die jullie uit het buitenland halen. Volgens mij is dit een kostbare bedoeling. Je koopt in kleine aantallen en betaald verzendkosten. Laat ik jullie eerst deelgenoot van mijn plannen maken: Mijn doel is om een kwalitatief goede sok vanuit het buitenland naar Nederland te halen. Door groot in te kopen behaal ik het schaalvoordeel die voor een enkele consument simpelweg niet te halen is. Doordat mijn werkgebied Nederland is, is bereikbaarheid geen probleem. Daarnaast kan ik prima als intermediair fungeren bij onvoorziene problemen indien de sok toch niet de juiste kwaliteit heeft. Door goede afspraken omtrent distributie te maken zullen de verzendkosten minimaal zijn.

Mijn vraag aan jullie is: staan jullie open voor een aanbieder vanuit Nederland en waar moet deze dan aan voldoen? Zijn er merken die in het assortiment gevoerd moeten worden of juist niet? Met Falke, Burlington, Happy socks ben ik niet onderscheidend genoeg. Wel wil ik mijn sok uit Italie halen en hiervoor lopen al enkele gesprekken.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Charlie

• Gast
Sokken en kousen
Reactie #1818 Gepost op: 02 augustus 2012 - 15:20:56
Als je sokken inkoopt zorg dan altijd dat het sokken zijn met handgenaaide teenstukken, dit zorgt dat er geen oncomfortabele naad aanwezig is bij de tenen. Gammarelli en Pantherella en Mazarin komen dan meteen bij mij op. Mijn voorkeur gaan uit naar het eerste merk. Heb daar erg goede ervaringen mee. Jammer is wel dat Gammarelli alleen een select aantal kleuren heeft.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1819 Gepost op: 02 augustus 2012 - 15:36:30
Niet geheel onbelangrijk op te merken dat het kousen dienen te zijn, ook wel over the calf of full length genoemd.
Zoveel mogelijk zuiver natuurlijke stoffen als katoen en wol zijn aan te bevelen. Eventueel een paar procentjes nylon tegen overmatige slijtage, maar hoe minder hoe comfortabeler is mijn ervaring.

Ik zou het leuk vinden om te zien dat er patronen zoals een 'klok', pied-de-poule of argyle wordt aangeboden. Effen kousen zijn meestal nog wel te vinden, maar een leuk patroontje in een goede kwaliteit wordt al lastiger.

Overigens wil ik hierbij nog even opmerken dat ik toch weer zeer tevreden ben over Viccel. De extra dunne zomervariant heeft zich bewezen duurzamer te zijn dan in het verleden. Men heeft de zwakke punten (met name bij de teennaad) weten op te lossen blijkbaar.

It socks11

• Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1820 Gepost op: 02 augustus 2012 - 15:38:11
@ Charlie - dank voor je snelle reactie. Met deze sok zit ik wel in het hogere segment.  Voor mij is het interessant te weten hoeveel de gemiddelde man uit wil geven voor een paar goede sokken. Ik ben nu druk bezig dat te onderzoeken. De leden van het stijlforum brengen dat gemiddelde wellicht wat omhoog  :o. Maar zit toch te denken aan max. 15,- in diverse kleuren en  de lang en korte variant kous. Denk jij dat die populatie groot is in Nederland? De lange variant doet het wel erg goed in Italie. Ik hoop uiteindelijk dat klanten mijn sokken met dassen gaan combineren, om zo hun eigen unieke stijl te ontwikkelen.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1821 Gepost op: 02 augustus 2012 - 16:11:42
Als je sokken inkoopt zorg dan altijd dat het sokken zijn met handgenaaide teenstukken, dit zorgt dat er geen oncomfortabele naad aanwezig is bij de tenen. Gammarelli en Pantherella en Mazarin komen dan meteen bij mij op. Mijn voorkeur gaan uit naar het eerste merk. Heb daar erg goede ervaringen mee. Jammer is wel dat Gammarelli alleen een select aantal kleuren heeft.

Ik ben toch niet echt tevereden over die Mazarin in katoen, ik heb nu al drie paar met een gat bij de tenen (en ja, ik knip mijn teennagels geregeld) en dat is best snel na een enkele keer (<10) dragen.
The man with style, is the man who can smile

guest45

• Gast
Sokken en kousen
Reactie #1822 Gepost op: 02 augustus 2012 - 16:12:40
Wat zijn de voordelen van katoenen sokken? Ik vind wol veel fijner. Is dat raar?

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1823 Gepost op: 02 augustus 2012 - 16:15:54
Is wat zomerser.

guest45

• Gast
Sokken en kousen
Reactie #1824 Gepost op: 02 augustus 2012 - 16:17:43
Is warmer dan dun wol toch? Het neemt transpiratie op en 'slaat plat' waar wol alles gewoon door laat.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1825 Gepost op: 02 augustus 2012 - 16:18:54
Is warmer dan dun wol toch? Het neemt transpiratie op en 'slaat plat' waar wol alles gewoon door laat.

^
Waarheid.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1826 Gepost op: 02 augustus 2012 - 16:19:36
Volgens mij is het juist minder warm maar het kan best dat ik het verkeerd begrepen heb. Anyways, ik heb ook liever wol. Nog niets gevonden dat beter is dan Doré Doré IMHO.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1827 Gepost op: 02 augustus 2012 - 16:40:01
Wat zijn de voordelen van katoenen sokken? Ik vind wol veel fijner. Is dat raar?

Ik vind katoen lekkerder dragen.

Charlie

• Gast
Sokken en kousen
Reactie #1828 Gepost op: 02 augustus 2012 - 16:57:56
Ik ben toch niet echt tevereden over die Mazarin in katoen, ik heb nu al drie paar met een gat bij de tenen (en ja, ik knip mijn teennagels geregeld) en dat is best snel na een enkele keer (<10) dragen.

Ja, dat heb ik ook gehad. Jammer inderdaad.

Nog nooit wollen sokken gedragen. Prikt dat niet?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1829 Gepost op: 02 augustus 2012 - 17:00:25
Nee.