Hallo allen,
Als startend ondernemer lees ik met veel interesse jullie verhalen, ervaringen met sokken/kousen. Het geeft mij meer richting in de plannen die ik al had, dank daarvoor alvast.
Wat mij wel opvalt is dat er een aantal merknamen naar voren komt die jullie uit het buitenland halen. Volgens mij is dit een kostbare bedoeling. Je koopt in kleine aantallen en betaald verzendkosten. Laat ik jullie eerst deelgenoot van mijn plannen maken: Mijn doel is om een kwalitatief goede sok vanuit het buitenland naar Nederland te halen. Door groot in te kopen behaal ik het schaalvoordeel die voor een enkele consument simpelweg niet te halen is. Doordat mijn werkgebied Nederland is, is bereikbaarheid geen probleem. Daarnaast kan ik prima als intermediair fungeren bij onvoorziene problemen indien de sok toch niet de juiste kwaliteit heeft. Door goede afspraken omtrent distributie te maken zullen de verzendkosten minimaal zijn.
Mijn vraag aan jullie is: staan jullie open voor een aanbieder vanuit Nederland en waar moet deze dan aan voldoen? Zijn er merken die in het assortiment gevoerd moeten worden of juist niet? Met Falke, Burlington, Happy socks ben ik niet onderscheidend genoeg. Wel wil ik mijn sok uit Italie halen en hiervoor lopen al enkele gesprekken.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.