Auteur Topic: Sokken en kousen  (680719 keer gelezen)

Rover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1695 Gepost op: 04 augustus 2011 - 14:29:56
Ik heb een vraag over de kleur van de sokken. Ik heb een donkergrijs pak en zwarte schoenen. Ga ik dan voor zwarte sokken of voor een kleur grijs die het dicht bij het pak in de buurt komt, maar iets donkerder is?

Misschien ben ik een kniesoor, maar ik vind de kleuren op de foto nou net niet bij elkaar kunnen. óf je doet exact de kleur van het pak óf je wijkt flink af in (zwart, navy of desnoods een felle kleur of passend bij das of shirt). Deze combi zegt (zoals je zelf al aangeeft) "in de winkel was dit de kleur sokken die het dichtst bij de kleur van het pak kwam" en ik had ook geen zin om verder te zoeken. Met andere woorden net niet.
Laatst bewerkt op: 04 augustus 2011 - 14:32:34 door Rover

HenkieVV

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1696 Gepost op: 04 augustus 2011 - 15:36:38
Misschien ben ik een kniesoor, maar ik vind de kleuren op de foto nou net niet bij elkaar kunnen. óf je doet exact de kleur van het pak óf je wijkt flink af in (zwart, navy of desnoods een felle kleur of passend bij das of shirt). Deze combi zegt (zoals je zelf al aangeeft) "in de winkel was dit de kleur sokken die het dichtst bij de kleur van het pak kwam" en ik had ook geen zin om verder te zoeken. Met andere woorden net niet.

Noem het Sprezza en we hebben het er niet meer over.  :wink:

Hoe dan ook, een tikkeltje visueel verschil tussen je sokken en je broek kan volgens mij helemaal geen kwaad. Ik vind het zelfs wel mooi, eerlijk gezegd.

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1697 Gepost op: 04 augustus 2011 - 17:26:19
Zo is het maar net Henkie.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1698 Gepost op: 04 augustus 2011 - 19:40:42
Zwarte schoen altijd met zwarte kous.
The man with style, is the man who can smile

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1699 Gepost op: 05 augustus 2011 - 07:53:37
In dit geval is een zwart-grijze shadow stripe ideaal, zie dit paar van Falke:

Heb zelf iets soortgelijks (maar dan net iets mooier) van Gallo, heel handig.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1700 Gepost op: 05 augustus 2011 - 08:49:29
In dit geval is een zwart-grijze shadow stripe ideaal, zie dit paar van Falke:
http://i53.tinypic.com/nmhtmg.jpg
Heb zelf iets soortgelijks (maar dan net iets mooier) van Gallo, heel handig.

We have got a winner.

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1701 Gepost op: 05 augustus 2011 - 09:50:46
En bij blauw?
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Mediaman

• Gast
Sokken en kousen
Reactie #1702 Gepost op: 05 augustus 2011 - 10:31:29
We have got a winner.

Wat een heerlijk Nederlands compromissokje, iedereen blij.

De vraag is prima, maar gaan we hier nou echt discussiëren over of er regels zijn die kunnen bepalen of een sok in een basiskleur past bij een broek in een basiskleur bij een schoen in een basiskleur. Elke combinatie kan, de rest is persoonlijke voorkeur.

EDIT: Spatie verwijderd voor V.
Laatst bewerkt op: 05 augustus 2011 - 11:18:37 door Mediaman

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1703 Gepost op: 05 augustus 2011 - 10:51:03
Natuurlijk! Alles moet kunnen. Behalve zeggen dat bepaalde combinaties geen porem zijn. Of überhaupt suggereren dat smaak ('persoonlijke voorkeur', zo je wilt) meer of minder ontwikkeld kan zijn.

Over typisch Nederlands gesproken. :mrgreen:

...

[edit, een kwartier later] Fuhgeddaboutit. Ik was gewoon op mijn pik getrapt omdat je mijn suggestie afserveert als een 'compromis sokje'. Met een spatie nog wel.

Maar zonder gekheid:

De vraag is prima, maar gaan we hier nou echt discussiëren over of er regels zijn die kunnen bepalen of een sok in een basiskleur past bij een broek in een basiskleur bij een schoen in een basiskleur.

Ja, natuurlijk. Is dit nou het fokking Stijlforum of niet?
Laatst bewerkt op: 05 augustus 2011 - 11:07:37 door Velponi

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1704 Gepost op: 05 augustus 2011 - 11:15:35
Media is wat zuur de laatste tijd. Heb ik ook gehad. Ach, jullie weten hoe dat eindigde. :mrgreen:

Mediaman

• Gast
Sokken en kousen
Reactie #1705 Gepost op: 05 augustus 2011 - 11:17:46
Over typisch Nederlands gesproken. :mrgreen:

Hehehehe. True. :mrgreen:

Naar mijn idee c.q. smaak kun je bij een combinatie wat meer spelen met de kleuren; bijv. een kleur, de kleur vh jasje terug laten komen in de sokken. Bij een onrustige bui ga je overal dwars doorheen; rode sokken, etc.

Bij een pak (en voor mij dan een formele gelegenheid) vind ik het meestal het mooist om de kleur vh pak te volgen/benaderen in de sokken.

EDIT: @Velponi; ik had het door de groene smiley niet als irritatie opgevat. Compromissokje was om te prikkelen.  :wink:

@Mikey; scherp ja, zuur niet. Er wordt op dit forum naar mijn zin te veel BS gepost; meningen als regels, speculatie als waarheid en aan een teveel van beide heb ik zeer de pest.

EDIT: Typos.

Laatst bewerkt op: 05 augustus 2011 - 22:39:17 door Mediaman

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1706 Gepost op: 05 augustus 2011 - 11:18:15
Media is wat zuur de laatste tijd. Heb ik ook gehad. Ach, jullie weten hoe dat eindigde. :mrgreen:

Shitfaced van de whiskey?

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1707 Gepost op: 05 augustus 2011 - 11:23:15
O.a., maar ik zal niet ook nog eens dít topic vervuilen.

Carry on.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1708 Gepost op: 05 augustus 2011 - 21:51:07
@Mikey; scherp ja, zuur niet. Er wordt op dit forum naar mijn zin teveel BS gepost; meningen als regels, speculatie als waarheid en aan een teveel van beiden beide heb ik zeer de pest.

:mrgreen:

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1709 Gepost op: 05 augustus 2011 - 22:36:32
Het eerste teveel moet ook nog los, Ramone.