Auteur Topic: Sokken en kousen  (641151 keer gelezen)

bavb

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.466
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1590 Gepost op: 19 maart 2011 – 09:02:27
Falke is inderdaad prima, weet even niet hoe die lijn heet waarvan ik wat kousen heb, maar valt me op dat die kousen als enige minpunt, hoe raar het ook klinkt, een iets te hoge wreef hebben voor mij. Uit zich in een plooi bovenop de wreef.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

JV

  • Berichten: 21
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1591 Gepost op: 19 maart 2011 – 09:07:35
Heb zelf 2 paar Gammarelli en die zitten heerlijk. Blijven ook goed op maat en vorm voorlopig, ondanks "dunheid".
Ik moet wel zeggen dat het verschil tussen de prijs op Mes Chaussettes Rouges en de winkel zelf wel groot is; 19,90 t.o.v. 11e. Bijna het tripje naar Rome waard  :twisted:
"The essence of the independent mind lies not in what it thinks, but in how it thinks" C. Hitchens

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanitΰ - modern tailors
Sokken en kousen
Reactie #1592 Gepost op: 21 maart 2011 – 13:44:22
Falke is inderdaad prima, weet even niet hoe die lijn heet waarvan ik wat kousen heb, maar valt me op dat die kousen als enige minpunt, hoe raar het ook klinkt, een iets te hoge wreef hebben voor mij. Uit zich in een plooi bovenop de wreef.

Airport?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanitΰ - modern tailors

bavb

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.466
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1593 Gepost op: 21 maart 2011 – 13:46:01
Airport?

Heb ze nu hier naast me aan een waslijn hangen, model Brighton is het.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

patrique

  • Gebruiker
  • Berichten: 723
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1594 Gepost op: 30 maart 2011 – 14:12:52

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1595 Gepost op: 30 maart 2011 – 14:26:12
tja...
You can buy clothes, but you can't buy style

Charlie

  • Gast
Sokken en kousen
Reactie #1596 Gepost op: 30 maart 2011 – 14:47:02
Eindhovuh de gekstuh!

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1597 Gepost op: 30 maart 2011 – 14:50:50
Het lijkt er op dat ieder merk tegenwoordig eigen winkels opent. Ik zie het nut hier niet echt van in. Zeker niet in het geval van sokken en kousen.
You can buy clothes, but you can't buy style

Charlie

  • Gast
Sokken en kousen
Reactie #1598 Gepost op: 30 maart 2011 – 15:25:23
Ik kan het wel waarderen, want meestal kun je dat soort dingen nergens kopen.

Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1599 Gepost op: 30 maart 2011 – 16:12:25
Ik kan het wel waarderen, want meestal kun je dat soort dingen nergens kopen.

Jij komt je grot wel eens uit? :P
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

bavb

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.466
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1600 Gepost op: 30 maart 2011 – 16:34:59
Ik kan het wel waarderen, want meestal kun je dat soort dingen nergens kopen.

Zelfs hier in Leiden is Falke op twee verschillende plekken ruimschoots verkrijgbaar. Jij woont toch in het noorden Groningen Charlie? Kan het me bijna niet voorstellen dat ze het daar dan niet hebben.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1601 Gepost op: 30 maart 2011 – 16:49:45
Laten we nou weer niet met z'n allen over Charlie heen lopen jongens, hoewel z'n uitspraak daar natuurlijk wel voor uitnodigt.

Wanneer merken als Falke niet goed te verkrijgen zijn, los je dat natuurlijk niet op door het openen van een eigen winkel op een of slechts enkele locaties in het land. Zorg dan voor een betere verkrijgbaarheid door het hele land, door bij meer winkels in het assortiment te liggen. Lijkt me bovendien veel goedkoper dan het openen en openhouden van een eigen winkel. Ik zou bijna roepen dat het grootheidswaanzin is.
You can buy clothes, but you can't buy style

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1602 Gepost op: 30 maart 2011 – 19:53:31
Charlie heeft wel een punt. Falke kun je inderdaad op veel plekken in NL kopen, tot en met de Bijenkorf, maar het gaat dan vrijwel altijd om een zeer beperkte selectie lijnen - Harvard, Airport, Tiago etc. De luxere genummerde lijnen in Sea Island-katoen en kasjmier ben ik in een Nederlandse winkel nog nooit tegengekomen. Benieuwd of die flagship store ook het hele assortiment zal voeren; de Nederlandse man zal natuurlijk niet zo snel pakweg 40 ballen (ik noem maar een bedrag) neertellen voor een paar kasjmier sokjes.

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1603 Gepost op: 30 maart 2011 – 21:07:43
Maar waarom zorgen ze dan niet dat ze met hun luxere lijnen bij verkooppunten komen te liggen waar de juiste doelgroep komt? Met een store in Eindhoven bedien je die doelgroep denk ik nog niet.
You can buy clothes, but you can't buy style

bavb

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.466
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1604 Gepost op: 30 maart 2011 – 21:15:31
Jawel hoor, model Philips voeren ze daar speciaal.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake