Auteur Topic: Sokken en kousen  (680717 keer gelezen)

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1050 Gepost op: 14 oktober 2009 - 19:17:55
Ik heb zowel een paar van Gallo als van Marcoliani, de laatste heb ik hier besteld. Het paar van Gallo heb ik bij een Gallo store in Italia gekocht, maar misschien kun je FB mailen, hij verkoopt iig Gallo. Overigens ben ik over die Couture lijn van Gallo niet erg tevreden, slijten mi te snel, kan ook aan het materiaal liggen. Die van Marcoliani heb ik nog maar 1 avond aangehad dus daar kan ik nog niets over zeggen.
Laatst bewerkt op: 14 oktober 2009 - 19:27:30 door Mr.Barry

Kemalony

• Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1051 Gepost op: 14 oktober 2009 - 19:27:11
what do you think about wool-silk blended socks ?

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1052 Gepost op: 14 oktober 2009 - 19:34:23
Ik heb zowel een paar van Gallo als van Marcoliani, de laatste heb ik hier besteld. Het paar van Gallo heb ik bij een Gallo store in Italia gekocht, maar misschien kun je FB mailen, hij verkoopt iig Gallo. Overigens ben ik over die Couture lijn van Gallo niet erg tevreden, slijten mi te snel, kan ook aan het materiaal liggen. Die van Marcoliani heb ik nog maar 1 avond aangehad dus daar kan ik nog niets over zeggen.
Bedankt. De twee mogelijkheden die je hebt beschreven zien er veelbelovend uit.

what do you think about wool-silk blended socks ?
Usually, I am not in the habit of wearing plain black socks. However, I do need a pair of these for my white tie. Considering the purpose, a blend (such as wool-silk), would probably be more durable, but - at least in my opinion - also not quite right in combination with white tie.

Regards,
Don
Laatst bewerkt op: 14 oktober 2009 - 19:36:07 door Don

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1053 Gepost op: 14 oktober 2009 - 22:38:50
Mensocks zegt ze te hebben: http://www.mensocks.nl/shop/p459/c4/100purezijdeLangGlad.

Over de kwaliteit durf ik geen uitspraak te doen, ik heb ze niet in het echt gezien.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1054 Gepost op: 14 oktober 2009 - 22:50:55
Mensocks stond ook in quote  :-(.
This, madame, is Versailles.

Rover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1055 Gepost op: 15 oktober 2009 - 01:13:39
Kent iemand het merk Alto Milano, schijnt ook veel materialen en kleuren te hebben, maar weet niet waar ze hier te koop zijn? Voordeel van Italiaanse sokken is dat ze meestal lang zijn.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1056 Gepost op: 15 oktober 2009 - 18:54:07
Heb een tijdje geleden mede door de aandacht op SF bij Mensocks wat paren aangeschaft. Nu na een aantal malen dragen en wassen kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat de kwaliteit nogal tegenvalt. Pasvorm, elasiticiteit en afwerking zijn belabberd.

Zonde van het geld
Be yourself no matter what they say

Rover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1057 Gepost op: 15 oktober 2009 - 22:45:58
Heb een tijdje geleden mede door de aandacht op SF bij Mensocks wat paren aangeschaft. Nu na een aantal malen dragen en wassen kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat de kwaliteit nogal tegenvalt. Pasvorm, elasiticiteit en afwerking zijn belabberd.

Zonde van het geld

O ja? Ik vind ze juist wel prima. Veel keuze qua kleur en materiaal, ook veel lange gelukkig. Ik heb een aantal paar katoenen en wollen kousen uit hun businesslijn al bijna een jaar en die blijven prima ook nu nog na tig keer wassen.
Je mag ze niet volgens het label in de droger gooien (kwam ik eerste keer beetje te laat achter).

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1058 Gepost op: 15 oktober 2009 - 22:48:51
O ja? Ik vind ze juist wel prima. Veel keuze qua kleur en materiaal, ook veel lange gelukkig. Ik heb een aantal paar katoenen en wollen kousen uit hun businesslijn al bijna een jaar en die blijven prima ook nu nog na tig keer wassen.
Je mag ze niet volgens het label in de droger gooien (kwam ik eerste keer beetje te laat achter).
U heeft uw eerste paar gekregen kennelijk? Vraag eens aan de gulle gever waar hij/zij ze indertijd gekocht heeft.
Niets zo veranderlijk als de mens

Rover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1059 Gepost op: 15 oktober 2009 - 22:56:27
Ik vat hem niet Maboc. Ik heb ze zelf ergens eind vorig jaar gekocht in Amsterdam.

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1060 Gepost op: 15 oktober 2009 - 23:13:30
Ik vat hem niet Maboc. Ik heb ze zelf ergens eind vorig jaar gekocht in Amsterdam.

Kent iemand het merk Alto Milano, schijnt ook veel materialen en kleuren te hebben, maar weet niet waar ze hier te koop zijn? Voordeel van Italiaanse sokken is dat ze meestal lang zijn.

Uit het vetgedrukte meende ik te kunnen afleiden dat je ze kennelijk gekregen had.
Kennelijk worden ze niet meer verkocht waar je ze eerst kocht, of ben je verhuist :-)

Nuja...carpe diem geeft aan dat ze bij Mensocks te vinden zijn.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1061 Gepost op: 15 oktober 2009 - 23:18:47
Dat zou je haast denken... maar de post van carpe diem was volgens mij geen reactie op die van Rover.

Rover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1062 Gepost op: 15 oktober 2009 - 23:21:17
Uit het vetgedrukte meende ik te kunnen afleiden dat je ze kennelijk gekregen had.
Kennelijk worden ze niet meer verkocht waar je ze eerst kocht, of ben je verhuist :-)

Nuja...carpe diem geeft aan dat ze bij Mensocks te vinden zijn.
Ah ok, ik begrijp het. Ik vond ze juist wel prima, maar dat is kennelijk heel persoonlijk als ik Carpe Diem lees. Ik houd altijd wel van een dunne sok/kous, of het nou wol is of katoen, en dan zit je bij de Italiaanse merken vaak wel goed. Die zijn, zo heb ik ondervonden, echter meestal van 100% katoen hetgeen betekent dat ze na het wassen niet door allerlei polyamides "terugschieten" in hun pasvorm, maar als je ze aantrekt heb ik daar geen last meer van. Ik vind 100% natuurvezel wel prettiger dan al die kunstmatige toevoegingen, niet? Dan maar iets minder vorm- en slijtvast.
Laatst bewerkt op: 15 oktober 2009 - 23:24:13 door Rover

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1063 Gepost op: 15 oktober 2009 - 23:23:59
Dat zou je haast denken... maar de post van carpe diem was volgens mij geen reactie op die van Rover.

mmmm ja... ik zie wat je bedoelt. Het zou maar zo over een paar posts terug kunnen gaan.

Dus...Rover....don't get your hopes up to high

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #1064 Gepost op: 15 oktober 2009 - 23:26:01
Ah ok, ik begrijp het. Ik vond ze juist wel prima, maar dat is kennelijk heel persoonlijk als ik Carpe Diem lees. Ik houd altijd wel van een dunne sok/kous, of het nou wol is of katoen, en dan zit je bij de Italiaanse merken vaak wel goed. Die zijn, zo heb ik ondervonden, echter meestal van 100% katoen hetgeen betekent dat ze na het wassen niet door allerlei polyamides "terugschieten" in hun pasvorm, maar als je ze aantrekt heb ik daar geen last meer van. Ik vind 100% natuurvezel wel prettiger dan al die kunstmatige toevoegingen, niet? Dan maar iets minder vorm- en slijtvast.

Anders even googlen naar een post- of emailadres van de fabriek. Kun je daar even informeren of er naar Nederland geexporteerd wordt.
Kun je meteen het SF-adresboek verrijken :-)