Auteur Topic: Schoenen en gaspedalen  (11965 keer gelezen)

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Re: Pakken algemeen
Reactie #30 Gepost op: 10 november 2011 - 11:27:00
Zou Leone bij het parkeren ook even de velgen wisselen?

:lol:
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #31 Gepost op: 10 november 2011 - 12:33:01
Zou Leone bij het parkeren ook even de velgen wisselen?
Het wisselen geldt uiteraard uitsluitend voor het schoeisel van mijn voeten en niet die van de auto. :-s
Ik doe mijn jasje overigens ook altijd uit in de auto en hang deze aan een kledinghanger, dus waarom is het schoenen sparen gezien de respons dan zo vreemd?
Laatst bewerkt op: 10 november 2011 - 12:38:19 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #32 Gepost op: 10 november 2011 - 12:43:52
Ik denk omdat de meeste mensen, in ieder geval ik, schoenen gewoon als gebruiksvoorwerp zien en om nou te zeggen dat ze overmatig slijten door autorijden. Ze hebben meer te lijden van het gebruik buiten de auto dan in de auto.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #33 Gepost op: 10 november 2011 - 13:10:41
Het lijkt me zo'n gedoe. En zo'n lullig gezicht op de parkeerplaats.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #34 Gepost op: 10 november 2011 - 13:27:25
Het wisselen geldt uiteraard uitsluitend voor het schoeisel van mijn voeten en niet die van de auto. :-s
Ik doe mijn jasje overigens ook altijd uit in de auto en hang deze aan een kledinghanger, dus waarom is het schoenen sparen gezien de respons dan zo vreemd?

Trek je je broek ook uit? Zou zonde zijn als die ook verkreukeld raakt.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #35 Gepost op: 10 november 2011 - 13:39:03
Trek je je broek ook uit? Zou zonde zijn als die ook verkreukeld raakt.
Hou jij jouw jasje dan wel aan in de auto? Ik niet.
Ik denk omdat de meeste mensen, in ieder geval ik, schoenen gewoon als gebruiksvoorwerp zien en om nou te zeggen dat ze overmatig slijten door autorijden. Ze hebben meer te lijden van het gebruik buiten de auto dan in de auto.
Ik zie mijn schoenen in auto gebruik meer als een jasje dan een broek, dus ben ik er zuinig op en dat betekend dat ik ze wissel c.q. niet in de auto draag.
Een carshoe draagt gewoon lekkerder in de auto i.p.v. schoenen met gladde leren zolen en stugger bovenleer.
Het lijkt me zo'n gedoe. En zo'n lullig gezicht op de parkeerplaats.
Niemand heeft het tot dusver ooit opgemerkt, dus valt e.e.a. wel mee.
Laatst bewerkt op: 10 november 2011 - 13:45:21 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #36 Gepost op: 10 november 2011 - 13:44:34
Jij hebt zoveel paar schoenen Leone, dat ze nog niet zouden slijten, al zou je dat wíllen! Gewoon dragen dus, óók in de auto.

Wat betreft pakken, ik hou meestal ook gewoon mijn jasje aan, so what dat 'ie verkreukeld is. Alleen als ik ergens moet zijn waar ik 'onkreukbaar' ;) moet zijn, zorg ik voor een jasje dat net van de stomerij komt.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #37 Gepost op: 10 november 2011 - 14:00:23
Ik hou voor korte ritjes ook m'n jasje aan. Moet ie tegen kunnen :)

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #38 Gepost op: 10 november 2011 - 14:54:17

Leone, het is inderdaad de bedoeling dat je overal serieus op in gaat.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #39 Gepost op: 10 november 2011 - 15:20:32
^ dus hier niet serieus op in gaan.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #40 Gepost op: 10 november 2011 - 16:12:35
Je zult mij nooit zien autorijden met goede schoenen. Ik ben echt geen slechte of onervaren chauffeur, dat mag je van me aannemen, maar lichte schaafplekken rond de hiel zitten er al na 1 ritje op, puur vanwege het pedalenwerk. Schaafplekken op de neus ontstaan daarentegen niet bij elk ritje, maar komen ook nog al eens voor. Je hoeft maar 1 keer per ongeluk een pedaal van onderen of met de neus aan te tikken. Ik vind het zonde om na elk ritje m'n schoenen weer te moeten poetsen.

Mijn schoenen zien er namelijk altijd perfect uit (zelfs de Magnanni's), iets wat makkelijk te bereiken is als je er niet mee rijdt. En ik zie Leone daar ook wel voor aan, heeft niks te maken met hoe veel paar je hebt. Je gaat toch ook niet op John Lobbs naar de kroeg? En dat zou ik persoonlijk nog liever doen dan ermee autorijden...

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #41 Gepost op: 10 november 2011 - 16:19:30
Mijn schoenen hebben heel sporadisch een schaafplekje van het rijden die er met een minuutje werk weer weg te poetsen is. Het blijven gebruiksvoorwerpen, anders zet ik mijn schoenen wel in een vitrine.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #42 Gepost op: 10 november 2011 - 16:22:05
Ik vind een schoen juist mooi als er een beetje leven in zit. De krassen van pedalen e.d. dragen daar prima aan bij. :)

En als ik Lobb's had, ging ik daar ook gewoon mee naar de kroeg. Ik zeg dit niet uit stoerheid maar gewoon omdat ik vind dat een schoen best een beetje mishandeld mag worden op z'n tijd. Daarna goed poetsen en je krijgt vanzelf een natuurlijk gevormd patina. Goed, als ze net nieuw zijn ben ik er misschien wat voorzichtiger mee, maar na een paar weken gebruik ik ze gewoon voor alles.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #43 Gepost op: 10 november 2011 - 16:47:52
Kan ik inkomen, maar ik houd mijn schoenen nu eenmaal het liefst in nieuwstaat (Pietje Precies) en dat gaat me heel makkelijk af zonder het autorijden.

Ik bezit zonder overdrijven Santoni's van 4 jaar oud en 150+ draagbeurten waar geen krasje of iets opzit. Dat zit in mijn aard en dat vind ik mooi  :wink:

Zonder autorijden hoef ik ze maar 1 keer per 10 a 20 draagbeurten te poetsen en dat vind ik ook erg fijn. Voor autorijden gebruik ik daarom kroeg-Magnanni's of sneakers. Als het echt niet anders kan, pak ik mijn suede Greves, daar zie je de schaafplekken niet op. Schoenen wisselen zoals Leone heb ik nog niet hoeven doen, maar ik woon dan ook op loopafstand van mijn werk.

Zitten we niet in het verkeerde topic trouwens?  :shock:

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #44 Gepost op: 10 november 2011 - 16:50:47
Mijn schoenen hebben heel sporadisch een schaafplekje van het rijden die er met een minuutje werk weer weg te poetsen is. Het blijven gebruiksvoorwerpen, anders zet ik mijn schoenen wel in een vitrine.

Vitrine is wel weer het andere uiterste. Mijn betere schoenen blijven er gewoon als nieuw uitzien, mooier zelfs (dragen en poetsen levert nl. altijd wel 'patina' op, maar dan zonder putten en krassen). Ik loop ermee door de regen en leg veel km's af, maar het bovenleer komt gewoon nergens mee in aanraking. Ik koop schoenen voor tien jaar of meer.