Auteur Topic: Tassen  (779895 keer gelezen)

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Tassen
Reactie #2715 Gepost op: 09 augustus 2018 – 20:29:56
Wellicht valt het mee.

Het zou me niet verbazen als de inhoud van de duffel dusdanig wordt verdrukt dat het geen goed idee zal blijken te zijn.

Dieter

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.245
    • Bekijk profiel
Tassen
Reactie #2716 Gepost op: 09 augustus 2018 – 20:47:58
Voor handbagage (55x35x20cm) lijkt dit mij wel wat:


Ben benieuwd wat er bij jullie zoal in gebruik is.

Rimowa Salsa Cabin Multiwheel. Fijne carry-on, ziet er mooi uit, zowat slijtvast, sterke hendel, en rolt smooth als boter, op luchthavens maar ook over straat soepeltjes. Vier wielen is wat je wilt, vooral deze multiwheels van Rimowa.
Grammar Nazi's: They usually dwell on forums and correct the grammar/spelling of others. It is a sophisticated form of trolling.

ReSa

  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
Tassen
Reactie #2717 Gepost op: 09 augustus 2018 – 20:55:14
Vier wielen is wat je wilt

Wat is het voordeel van 4 ten opzichte van 2 dan?
Ik zweer bij twee: steviger en vooral bij grotere afstanden lopen in een stad bijvoorbeeld veel prettiger. Als ik mensen zie hannesen met die mini-wieltjes over Weense of Brusselse kasseien...

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Tassen
Reactie #2718 Gepost op: 09 augustus 2018 – 20:59:58
Bij twee wielen sleep je een deel van het gewicht van de koffer achter je aan.

De vier wielen komen vooral van pas op de ondergrond van, bijvoorbeeld, een luchthaven. Dan dragen de wielen het gewicht. Daarnaast kun je een vierwieler gebruiken als tweewieler, bijvoorbeeld in de situaties die je beschrijft.

Rimowa Salsa Cabin Multiwheel. Fijne carry-on, ziet er mooi uit, zowat slijtvast, sterke hendel, en rolt smooth als boter, op luchthavens maar ook over straat soepeltjes. Vier wielen is wat je wilt, vooral deze multiwheels van Rimowa.

Dat herken ik wel. Ik heb zoiets voor het ruim. De carry-on is met 40 centimeter evenwel te breed.

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Tassen
Reactie #2719 Gepost op: 09 augustus 2018 – 21:02:33
Voor kortere trips is duffle prima. Enige breekbare item is flesje stinkie, die kun je inwikkelen.

tango

  • Gebruiker
  • Berichten: 231
  • 0,047 berichten per dag
    • Bekijk profiel
Tassen
Reactie #2720 Gepost op: 09 augustus 2018 – 21:05:15
Ik zweer ook bij 4 wielen. Voor handbagage een Rimowa Bolero, als grote koffer een Samso Firelite Spinner.
Het enige nadeel aan 4 wielen is, dat bijvoorbeeld de Rimowa zo verrekte soepel is dat hij soms bij een licht ongelijke vloer al begint weg te rollen als ik hem ergens neerzet.

Dieter

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.245
    • Bekijk profiel
Tassen
Reactie #2721 Gepost op: 09 augustus 2018 – 21:38:24
Wat is het voordeel van 4 ten opzichte van 2 dan?
Ik zweer bij twee: steviger en vooral bij grotere afstanden lopen in een stad bijvoorbeeld veel prettiger. Als ik mensen zie hannesen met die mini-wieltjes over Weense of Brusselse kasseien...

Wat Desiderata zegt ...

en het zit ‘m ook in kleine dingetjes als in een rij staan bij de douane, stapje naar voren, koffer kantelen > duwtje of trekken > en weer rechtzetten > herhaal. Vierwieler raak je aan en hij begint te rollen. Rolt makkelijk voor me uit door het gangpad aan boord vs achter je aan trekken of half zijwaarts lopen en achterom kijken om te voorkomen dat je overal tegen aan stoot. Details

De ene vierwieler is overigens de andere niet. Multiwheels van Rimowa vs generiek merk met vier wielen is een wereld van verschil. Test ‘t maar een keertje bij Beijenkorf ga je zien. Dingen zijn ijzersterk ook, ben niet zo bang dat de wieltjes het begeven. Heb ‘m al goed gebruikt in korte tijd.

En Desiderata: met 40cm kom je gewoon aan boord, normaalste zaak van de wereld, zelfs met Emirates.
Grammar Nazi's: They usually dwell on forums and correct the grammar/spelling of others. It is a sophisticated form of trolling.

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Tassen
Reactie #2722 Gepost op: 09 augustus 2018 – 21:59:05
Mijn vader vindt een koffer met twee wielen al gay. Kun je nagaan.

Dieter

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.245
    • Bekijk profiel
Tassen
Reactie #2723 Gepost op: 09 augustus 2018 – 21:59:52
Kun je nagaan inderdaad.
Grammar Nazi's: They usually dwell on forums and correct the grammar/spelling of others. It is a sophisticated form of trolling.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.377
    • Bekijk profiel
Tassen
Reactie #2724 Gepost op: 09 augustus 2018 – 22:07:44
Quattro rules.

Hamerhaai

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.233
    • Bekijk profiel
Tassen
Reactie #2725 Gepost op: 09 augustus 2018 – 22:12:14
Kun je nagaan inderdaad.

Dit inderdaad.

BucharestBlues

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.593
    • Bekijk profiel
Tassen
Reactie #2726 Gepost op: 09 augustus 2018 – 22:41:32
Duffle in ruim prima.
Cabin ding als wielen dan twee. Vier is voor essex girls.

ReSa

  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
Tassen
Reactie #2727 Gepost op: 09 augustus 2018 – 23:12:29
Zo'n wit-groen-oranje postcodeloterij trekkoffertje, dat is gay.
Wel een vierwieler trouwens.

Ik zie de voordelen op het vliegveld/in het vliegtuig wel, maar ik loop op plaats van bestemming toch vaak nog wel stukken op straat. En daar zou ik me juist ergeren aan een koffer die dan slecht rolt (afgaand op wat ik overal om me heen zie zijn vierwielers daar niet sterk in). Maar ik ga wel een keer rollen met een Rimowa. Wie weet ben ik snel om ;)


Kings

  • Gebruiker
  • Berichten: 898
    • Bekijk profiel
Tassen
Reactie #2728 Gepost op: 09 augustus 2018 – 23:24:17

DrTweed

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.442
  • “I am not young enough to know everything.”
    • Bekijk profiel
Tassen
Reactie #2729 Gepost op: 10 augustus 2018 – 07:50:15
Ik zweer bij twee: steviger en vooral bij grotere afstanden lopen in een stad bijvoorbeeld veel prettiger. Als ik mensen zie hannesen met die mini-wieltjes over Weense of Brusselse kasseien...

Ik loop nooit grote afstanden met een (rol)koffer. Rolkoffer is voor op het vliegveld en in de taxi.