Auteur Topic: Tassen  (852088 keer gelezen)

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Tassen
Reactie #1560 Gepost op: 06 augustus 2012 - 23:29:16
Ben nog steeds aan het kijken voor een tas voor (vooral) mijn studie. Ik heb een tas nodig waarin ik lunch, laptop, minimaal 2 dikke boeken, oplader, muis, en eventueel nog wat kleine dingen moet kunnen meenemen.
Eerst keek ik naar een Be-ez Lerush Grand, alleen is dat nylon en is dat niet echt SF- waardig.
Nu had ik hier al veel gelezen over deze tas: http://www.italiaansetassen.nl/index.php?route=product/product&path=1&product_id=1. Erg mooie tas, alleen ben ik daar misschien toch wat te jong voor. En ik denk overigens ook dat zo'n tas te klein is voor al mijn spullen?
Een andere tas die ik net ben tegengekomen: http://www.tassenboetiek.nl/tassen/laptoptas/Greenland-gl541-25-businesstas.html?id=1011. Zeker groot genoeg (misschien wel te groot?). Ziet er wel redelijk goed uit (alleen jammer van het logo). Iemand ervaring met deze tas?

Geen ervaring met die tassen, maar wel met Property of..., heb je daar al eens naar gekeken?  Ligt volgens mij wel binnen je budget, en is imo zeer geschikt voor mensen van jonge(re) leeftijd.
Ikzelf heb bijvoorbeeld een tijdje terug de Alfred Work Bag gekocht.  Die tas heeft een padded laptop compartiment, een compartiment voor kaften/boeken/accessoires, en aan de buitenkant nog twee vakken waar je je portefeuille, sleutels, gsm, ... in kan steken.

Bienno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1561 Gepost op: 07 augustus 2012 - 00:20:44
Een erg mooi merk idd. Die Alfred Work Bag is alleen niet meer te koop bij de site waar jij ze vandaan hebt en ook op Zalando hebben ze die niet meer. Ze hebben wel een Tommy work bag, welke ook wel mooi is, alleen met zijn prijs van 170 euro exclusief verzenden toch wel wat hoog voor een eerste tas. Maar ik houd het merk zeker in de gaten, bedankt daarvoor :)

TimothyAmsterdam

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1562 Gepost op: 12 augustus 2012 - 16:50:47
Property of heb ik vaak gezien bij Bijenkorf maar altijd idee dat de kwaliteit/prijs verhouding beetje zoek is.. zien er niet uit of ze lang mee gaan, en nepleer ed... Herschel zijn zeer goede tassen en goed betaalbaar!!
Wie heeft er ervaring met Filson?? Zien er heel goed uit.. lees dat veel fotografen ze gebruiken..

[attachment deleted by admin]

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #1563 Gepost op: 12 augustus 2012 - 16:57:48
Property of heb ik vaak gezien bij Bijenkorf maar altijd idee dat de kwaliteit/prijs verhouding beetje zoek is.. zien er niet uit of ze lang mee gaan, en nepleer ed... Herschel zijn zeer goede tassen en goed betaalbaar!!
Wie heeft er ervaring met Filson?? Zien er heel goed uit.. lees dat veel fotografen ze gebruiken..

Hoe kom je erbij dat het nepleer is?
Filson heeft zich in de loop der jaren al bewezen, zijn zeer stevige tassen die lang meegaan.

Mikael

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1564 Gepost op: 12 augustus 2012 - 17:03:06
Hoe kom je erbij dat het nepleer is?

Zie vraag en aanbood topic...

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #1565 Gepost op: 12 augustus 2012 - 17:08:11
Zie vraag en aanbood topic...

Inderdaad, het grote aantal posts in korte tijd waarin informatie zonder enige onderbouwing stond, deed me ook al vermoeden dat ik me niet te veel moest aantrekken van de mening van deze persoon.
Voor zover ik kan beoordelen is mijn Property of... tas in ieder geval van echt leder, maar door gebrek aan ervaring met leder kan ik het natuurlijk niet met 100% zekerheid zeggen.

TimothyAmsterdam

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1566 Gepost op: 12 augustus 2012 - 17:14:13
Waar komt dit precies vandaan? Lees dit forum al ruim 2 jaar.. ik wilde iets op op v&a zetten maar daar heb je 25 posts voor nodig. Ben vandaag behoorlijk actief geweest maar wil niet zeggen dat het slecht onderbouwd oid is.. De tassen die ik gezien heb bij de Bijenkorf van property of hadden nepleer sluitingen en schouderbanden.. Vandaar dat ik dat in mijn vorige post vertelde.. en nepleer is geen mening maar feit volgens mij. Ze zullen vast wel echt leren tassen hebben maar 110e voor een tas met nepleren sluitingen ed vind ik wel veel

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #1567 Gepost op: 12 augustus 2012 - 17:17:46
Waar komt dit precies vandaan? Lees dit forum al ruim 2 jaar.. ik wilde iets op op v&a zetten maar daar heb je 25 posts voor nodig. Ben vandaag behoorlijk actief geweest maar wil niet zeggen dat het slecht onderbouwd oid is.. De tassen die ik gezien heb bij de Bijenkorf hadden nepleer sluitingen en schouderbanden.. Vandaar dat ik dat in mijn vorige post vertelde.. en nepleer is geen mening maar feit volgens mij

Het is niet onderbouwd.  Ik vraag me in ieder geval af hoe jij beoordeelt of iets echt- of nepleer is.  Indien je dit goed kan onderbouwen ben ik zeker bereid om mijn mening over jou te herzien.

guest45

• Gast
Reactie #1568 Gepost op: 12 augustus 2012 - 17:21:31
Het is vrij duidelijk dat het echte doel van het grote aantal posts de verkoop van het parfum is. Ik wacht ondertussen reactie van de andere mods af op mijn vraag hoe hier in het verleden mee is omgegaan.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #1569 Gepost op: 12 augustus 2012 - 17:22:22
De tassen die ik gezien heb bij de Bijenkorf van property of hadden nepleer sluitingen en schouderbanden

Mijn PO tas heeft iig echt leren trim. Ik ben prima in staat om dat verschil te zien en voelen. En van hun site, hoewel dat natuurlijk niet het beste bewijs is:

Materials:
Our products are formed using traditional hardwearing materials such as waxcloth & vegetable tanned leather which are used alongside contemporary coated tarpaulins, cordura and distressed cotton canvas.

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #1570 Gepost op: 04 september 2012 - 17:57:05
Ik had even een vraagje betreffend mijn Property of ... tas.
Er zitten namelijk wat lederen stukken op, en ik vroeg me af hoe ik dit leer het beste kon onderhouden.
Ik zat te denken om het leer af en toe in te smeren met Saphir Lotion, dan even laten in trekken en dan wat te borstelen met een paardenharen borstel.
Vereist"Vegetable tanned leather' überhaupt onderhoud?
Foto's van het leer staan trouwens op de vorige pagina.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1571 Gepost op: 04 september 2012 - 18:05:53
Ik zou er zo nodig (als het honger heeft) inderdaad gewoon wat rénovateur oid opsmeren. Dat laten intrekken en daarna met een doek uitwrijven.

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #1572 Gepost op: 04 september 2012 - 18:44:59
En, hoe weet ik wanneer het honger heeft?
Is dat puur op het gevoel, of zijn er ook zichtbare verschijnselen?

Ik vond je oude avatar trouwens mooier Carwo, nu herken ik je niet meer...

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1573 Gepost op: 04 september 2012 - 19:29:22
Als het er uitgedroogd uitziet.

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel