Auteur Topic: [Centraal] Dassen-topic  (574173 keer gelezen)

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Centraal] Dassen-topic
Reactie #990 Gepost op: 31 oktober 2011 - 09:39:56
Nog niemand gepost over het nieuwe Nederlandse 'Italiaanse' dassenmerk; Cravatta Pelliano?

Vooral gebreide dassen in kasjmier en zijde, gemaakt in Italie, pop-up store in Rotterdam, ook verkocht bij Vanita.

Wat is een pop-up store  :-k
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

Mediaman

• Gast
Reactie #991 Gepost op: 31 oktober 2011 - 10:12:54
Wat is een pop-up store  :-k

Een tijdelijke winkel, vaak in een leegstaand winkelpand waardoor het goedkoop of gratis is voor het startende merk.

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #992 Gepost op: 31 oktober 2011 - 10:19:31
Een tijdelijke winkel, vaak in een leegstaand winkelpand waardoor het goedkoop of gratis is voor het startende merk.

Dank!
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

roen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #993 Gepost op: 08 november 2011 - 22:05:44
Wat een tenenkrommend marketinggelul op die site. En nagenoeg niks over dassen.

Dean

• Gebruiker
  • Minimalist.
    • Bekijk profiel
Reactie #994 Gepost op: 16 november 2011 - 13:54:47

Dasjes van Brooklyn Tailors

TomR

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #995 Gepost op: 16 november 2011 - 14:11:52
Die vind ik mooi!

roen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #996 Gepost op: 16 november 2011 - 14:53:14
Ziet er fraai uit. Maar:

Citaat
[...] they’re just a bit shorter than most ties, since we like them to hit just above the waistline, rather than below it.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #997 Gepost op: 16 november 2011 - 16:00:53
Ik denk toch dat die dassen niet bij iedereen hetzelfde zullen vallen...

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #998 Gepost op: 17 november 2011 - 23:43:02
Ik denk toch dat die dassen niet bij iedereen hetzelfde zullen vallen...

Zeg dat nou niet!
Moeten we dadelijk allemaal eigenlijk naar Italië, om ons een handgemaakte das op te laten meten!  :-k

In het aardige boekje 'Man in Zijn Hemd' –meer info elders, in de SF litteratuurlijst– schrijft Nicolaas Klei dat hij voor hij strikjes ging dragen zijn dassen tweedehands kocht, ongeacht de lengte. Immers het dragen van een vest onder je jasje, waar je de das achter draagt, maakt aan het lengteprobleem een eind. Je kunt zelf de knoopdikte bepalen en de das zelfs 'onderteboven', met het smalle deel in de rechterhand, knopen, al naar gelang boord, stemming en das.

Het is een lapmiddel, maar soms wil je per se die ene das dragen terwijl die eigenlijk te breed is...

Misschien niet hoe hût eigenlijk heurt, maar wel inventief en en daarmee in mijn ogen ook 'stijlvol'.
(Ik vind het wel een 'oud geld'-gebbetje ook...)

Just saying. Wellicht komt 't ooit nog eens iemand van pas.
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #999 Gepost op: 17 november 2011 - 23:59:08
De man in zijn hemd – leuk boekje.

bobvanvliet

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1000 Gepost op: 18 november 2011 - 09:41:24
In het aardige boekje 'Man in Zijn Hemd' –meer info elders, in de SF litteratuurlijst– schrijft Nicolaas Klei dat hij voor hij strikjes ging dragen zijn dassen tweedehands kocht, ongeacht de lengte. Immers het dragen van een vest onder je jasje, waar je de das achter draagt, maakt aan het lengteprobleem een eind. Je kunt zelf de knoopdikte bepalen en de das zelfs 'onderteboven', met het smalle deel in de rechterhand, knopen, al naar gelang boord, stemming en das.

Ik koop ook het gros van mijn dassen tweedehands en draag regelmatig pak met vest. Deze tactiek is bij mij daardoor ook als vanzelf boven komen drijven, het maakt combo's kiezen een stuk eenvoudiger. Nadeel is wel dat je zo een dassencollectie aanlegt (ik begin nog) waarbij de keus plotseling een stuk minder is als je geen vestje aan doet...

(trouwens, zo achter mijn scherm vind ik het moeilijk voorstellen wat er prettig is aan je das 'ondersteboven' knopen. Gaan we eens proberen voor de lol)

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1001 Gepost op: 18 november 2011 - 16:55:50
Ik koop ook het gros van mijn dassen tweedehands en draag regelmatig pak met vest. Deze tactiek is bij mij daardoor ook als vanzelf boven komen drijven, het maakt combo's kiezen een stuk eenvoudiger. Nadeel is wel dat je zo een dassencollectie aanlegt (ik begin nog) waarbij de keus plotseling een stuk minder is als je geen vestje aan doet...

(trouwens, zo achter mijn scherm vind ik het moeilijk voorstellen wat er prettig is aan je das 'ondersteboven' knopen. Gaan we eens proberen voor de lol)

Pursies! Arremoe (of zuinigheid, of stijlobsessie) maakt inventief!

Dat 'ondersteboven' is zodat je het smalle gedeelte van de das vóór het bredere knoopt, om een smal, lang knoopje te bekomen, bijvoorbeeld voor onder een narrow straight point of narrow spread boord.
(Of bij een rechte –gehaakte– das waar een vlek of brandgat op de 'normale' knop zit.)

Een vreemdgeknoopte das heeft natuurlijk ook een zekere vorm van excentriciteit: t' is géén truukje voor naar kantoor, daarvoor is het tè 'outside-the-box', om maar eens een kantoorterm te gebruiken.
Denk meer in de richting van een cravat of scruncy tie, of de dassen van Marten Toonder: ànders, maar wel chic.

Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1002 Gepost op: 18 november 2011 - 17:12:47
@foto:

Ik ben gestopt met slabbetjes toen ik ongeveer één jaar oud was. Maar ja, je komt allemaal ooit op een leeftijd dat je er weer eentje nodig hebt. :mrgreen:

Mediaman

• Gast
Reactie #1003 Gepost op: 26 november 2011 - 08:27:04
Een bekend sf.net lid is een webshop begonnen met handgemaakte dassen, pochets en lapel pins:

http://vandafineclothing.com/

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1004 Gepost op: 26 november 2011 - 09:44:08
Die (Gshen) is erg goed bezig.

http://vandafineclothing.com/store/16-brown-rings.html

En van wie is die uitspraak over bruin en blauw?