Auteur Topic: [Centraal] Dassen-topic  (575306 keer gelezen)

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Centraal] Dassen-topic
Reactie #435 Gepost op: 09 juli 2009 - 18:00:56
Bij Sartoria in Naarden verkopen ze dassen van het merk Roda. Zijn er hier mensen bekend met dit merk? Hoe is de kwaliteit bijvoorbeeld?
Roda is gewoon een goed merk zelf heb ik er een paar pochets van.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #436 Gepost op: 10 juli 2009 - 13:01:28
Het is inderdaad een mooi pak Carwo. :wink:

Misschien maar eens binnenkort een mooie das van Roda aanschaffen...
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #437 Gepost op: 10 juli 2009 - 13:05:00
Bij Sartoria in Naarden verkopen ze dassen van het merk Roda. Zijn er hier mensen bekend met dit merk? Hoe is de kwaliteit bijvoorbeeld?
Net als Gusto heb ik er pochets van. En met die pochets is helemaal niks mis kan ik wel zeggen...prima kwaliteit.
Niets zo veranderlijk als de mens

ericnl

• Bekijk profiel
Reactie #438 Gepost op: 13 juli 2009 - 16:54:54
In het voorstel topic heb ik het al even genoemd, maar ik ben nog op zoek naar een das voor mijn trouwdag. De neiging is om te kiezen voor een gebroken wit/ivoor achtige optie, maar eigenlijk wil ik iets meer kleur.

Waar het bij moet:
- antraciet pak met vest
- ivoor/gebroken wit shirt (zelfde kleur als trouwjurk)

Kleuren die verder van belang kunnen zijn:
- trouwauto is rood
- we zitten te denken om de kleur van de uitnodigingen ergens nog terug te laten komen, in het boeket bijvoorbeeld: oranje
- schoenen zijn cognac kleurig

Zouden jullie gaan voor toch een gebroken witte das, of juist kleur kiezen en wat zou dat dan zijn?

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #439 Gepost op: 13 juli 2009 - 17:02:46
Het is een heel oud mos om de kleur van de das te matchen met de kleur van de trouwauto.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #440 Gepost op: 13 juli 2009 - 17:04:53
Pas nog een artikel over op Permanent Style. Traditioneel gezien hoort de morning coat. Een trouwerij is een formeel feest, dus monochroom gaan ligt in de rede.
http://permanentstyle.blogspot.com/2009/07/sporty-monochrome-wedding.html
Manton geeft op het Engelsetalige SF ook nog 'les' http://www.styleforum.net/showthread.php?t=62219

Blijft natuurlijk wel dat het jouw trouwerij is en je doet waar je zin in hebt. Als je met Dantes mee wilt gaan dan is dat prima. Ik heb zelf nog nooit gehoord van dat mos.

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #441 Gepost op: 13 juli 2009 - 17:05:12
Lastig om in te schatten, wat mij betreft.

Hoe 'klassiek' is je pak? Wat voor trouwfeest is het? Heb je het vest in dezelfde kleur als het pak.

Overigens passen zwarte oxfords beter bij een antraciet pak. Cognac kan heel mooi staan onder een donkerblauw pak, maar zwarte schoenen staan het best onder een antraciet pak.
Style is never out of fashion

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #442 Gepost op: 13 juli 2009 - 17:27:49
Het is een heel oud mos om de kleur van de das te matchen met de kleur van de trouwauto.
:twisted: :lol:
Niets zo veranderlijk als de mens

Jay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #443 Gepost op: 13 juli 2009 - 17:59:21
Lastig om in te schatten, wat mij betreft.

Hoe 'klassiek' is je pak? Wat voor trouwfeest is het? Heb je het vest in dezelfde kleur als het pak.

Overigens passen zwarte oxfords beter bij een antraciet pak. Cognac kan heel mooi staan onder een donkerblauw pak, maar zwarte schoenen staan het best onder een antraciet pak.

Cognac wordt door de meesten hier volgens mij juist liever gezien met grijstinten (of andere kleuren) dan met donkerblauw. Paar zwarte oxfords kan nagenoeg overal bij, maar cognac met antraciet is goed hoor. Zijn ook nog verschillen in, een mooie chestnut wordt soms (per abuis) ook onder cognac verstaan.

ericnl

• Bekijk profiel
Reactie #444 Gepost op: 13 juli 2009 - 18:45:02
Ik neig ook wel naar monochroom, in ieder geval effen kleuren. Mijn idee is om een gebroken witte das te kiezen en daarbij eventueel een bloem in het knoopsgat welke ook in het boeket zit (we gaan niet voor corsages).

De bruiloft wordt vrij casual, het pak is ook vrij modern gekozen (italiaans model), het vest inderdaad in dezelfde kleur en stof als het pak. We proberen niet te veel tradities te volgen, slechts die tradities die een aanwijsbare oorsprong hebben waar we ook de zin van inzien zeg maar.

En de kleur van de auto had ik niet direct bedoeld om mee te matchen, hooguit om te voorkomen dat een kleur vloekt (voor zover dat tegenwoordig nog kan).

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #445 Gepost op: 13 juli 2009 - 19:33:34
Het belangrijkste is natuurlijk dat je iets neemt waar je je prettig in voelt. Heb je je shirt al besteld?

Met jouw criteria ben je behoorlijk flexibel. Wat redelijk 'safe' is, is een spierwit overhemd, met daarop een lichtgrijze, lichtgele of ivoorwitte das.

Je zou er ook over kunnen nadenken om het vestje uit te laten, als je daar prettiger in voelt. Een vest is als snel formeel, terwijl je aangeeft een casual bruiloft te willen. Wat wellicht ook van belang is, is de kleding van de familie en de gasten. Als die wat losser gekleed gaan, dan kan een vest afstand scheppen.

ericnl

• Bekijk profiel
Reactie #446 Gepost op: 13 juli 2009 - 20:03:51
Het shirt heb ik al inderdaad, moest een gebroken witte zijn want de jurk is ivoor en dan schijnt een spierwit shirt geen goede keuze bij te zijn (heb ik zo'n beetje in elke winkel te horen gekregen en kan ik me ook wel voorstellen).

V.w.b. het vest, het is een beetje op het randje. Het is inderdaad formeel, maar zonder vest voelt het toch wat te veel als dagelijkse kleding (niet dat ik elke dag een pak draag maar toch). Het is dus een beetje dubbel, ik zoek niet te formeel, maar kies toch voor het vest om onderscheid te maken met andere dagen dat ik een pak draag. En ik kan hem natuurlijk gedurende de dag nog ergens uitdoen, na het eten als het feest begint bijvoorbeeld.

En geel, interessant, had ik nog niet aan gedacht maar dat is wel een idee. Mooie frisse kleur die bij veel past.
Laatst bewerkt op: 13 juli 2009 - 20:06:40 door ericnl

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #447 Gepost op: 13 juli 2009 - 20:32:03
Ik zou op een ivoor wit hemd geen ivoorwitte das kiezen. Een mooie blauwe das geeft iets meer kleur, misschien iets met stippen. Blauw en oranje kan ook prima. En een vest halverwege uit trekken kan natuurlijk niet. Je jasje kan evt uit, maar doe het niet eerder dan ver op het feest.
Life is too short to drink bad wine

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #448 Gepost op: 13 juli 2009 - 20:48:48
Dat ben ik met Gaja eens inderdaad, vandaar ook mijn vraag. Hoewel je aangeeft niet veel aan tradities te houden, zou ik je graag als tip meegeven om de das ingetogen te houden. Kies voor een lichte kleur met een rustig werkje. De gedachte hierachter is dat je als bruidegom onberispelijk gekleed moet gaan, maar niet teveel de aandacht afleidt van de bruid. Drukke strependassen zou ik achterwege laten.

Laat je adviseren welke kleur het beste bij je huid, pak en shirt past, maar ik hoop dat wij je wat nuttige handreikingen hebben gedaan.

Jay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #449 Gepost op: 13 juli 2009 - 21:03:58
Foto van MN geleend:

Bruin ook leuk dus :) (hier wel match met schoen).