Mijn laatste aankoop is een koperkleurige das van Profuomo (zit een beetje tussen goudkleurig en beigebruin in) van 49E. Bestaat uit een gelige en donkerblauwe draad door elkaar, faux uni dus al is het effect uiteraard uni. Wel zie je als de zon erop schijnt onder een bepaalde hoek duidelijk een blauwige gloed.
Prima geholpen door verkoper Giovanni in de zaak op de Meent in Rotterdam die hem voor mij besteld heeft. Vind sowieso de spullen van Profuomo daar 83x beter tot hun recht komen dan bij De Bijenkorf even verderop. Bij die laatste liggen ze gewoon her en der verspreid in een rek weggestopt, daar waar ze hier veel mooier uitgestald zijn. Lijkt er ook op dat ze bij deze Profuomo-zaak veel meer keus hebben qua dassen, daar waar de Profuomo-exemplaren die ze bij de Bijenkorf hebben eigenlijk zelden wat vind. Ook jammer dat ze geen eigen online winkel hebben. Alleen de Bijenkorf heeft online een zeer beperkt aanbod.
Ik vind het overigens jammer dat er geen T.M. Lewin in Nederland (meer specifiek Rotterdam) zit. Ze hebben in Engeland namelijk regelmatig best aardige dassen voor een nette prijs. Laatst uit Londen nog drie stuks meegenomen. SuSu breidt ook aardig uit naar het buitenland, zonde dat T.M. Lewin dat omgekeerd niet ook naar NL doet.