Auteur Topic: [Shirts] moderntailor.com  (17374 keer gelezen)

Bakkerrr

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.064
    • Bekijk profiel
[Shirts] moderntailor.com
Gepost op: 02 juli 2011 – 22:24:17
Ik weet niet eens meer door wie, maar ik werd op deze aanbieder van ' maatwerk'  gewezen. Ik ben onder de indruk van het aanbod aan stoffen wat ze bieden (2.000+ stalen!), verder veel opties mogelijk qua knopen, boorden, enzovoort. Ook stoffen van Thomas Mason en sea island cotton mogelijk. Prijs van het meest dure shirt komt geloof ik op zo'n 115 euro. Dat is dan een shirt in de duurste stof met dikke parelmoer knopen.

http://www.moderntailor.com/pub/design.do?action=selectFabric&page=5&popup=&fabricno=&pt=shirt&postFnName=&salesCode=&poptype=

Het is wel weer het type website 'zelf maten doorgeven' en maar hopen dat het correct is, maar als je al een perfect shirt hebt is het niet zoveel werk om daarvan de maten over te nemen.

Wat vindt de stijlforum bezoeker hiervan en zijn er ervaringen? Ik heb zelf een ' welkomstshirt' besteld om te testen. Als het shirt me bevalt denk ik dat ik hier vaker bestel. Ze bieden verder ook ' maatpakken'  en ' maatjasjes' aan.
Laatst bewerkt op: 07 juli 2011 – 11:19:20 door Sergio

Houseman

  • Gebruiker
  • Berichten: 89
    • Bekijk profiel
Re: [shirts] Moderntailor.com
Reactie #1 Gepost op: 02 juli 2011 – 23:20:40
Als ik het mij goed herinner heb ik vaker gelezen dat mensen hier besteld hadden, iemand misschien foto's om de shirts beter te kunnen beoordelen?

GuyS

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.163
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Re: [shirts] Moderntailor.com
Reactie #2 Gepost op: 02 juli 2011 – 23:28:38
Ik heb er zo'n welkomstshirt besteld, maten opgemeten van een Ettemadis maatshirt en een OCBD laten bouwen met parelmoer knopen.



Stof is erg matig, vooral vervelend te strijken, op de parelmoer knopen zaten al wat stukjes af bij ontvangst. Maten komen redelijk overeen met wat ik opgegeven had maar nog niet geweldig (paarse shirt is het Ettemadis maatshirt dat ik had opgemeten). Zou een cm breedte van de body en mouwen af mogen.


Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: Re: Re: [shirts] Moderntailor.com
Reactie #3 Gepost op: 03 juli 2011 – 00:17:24
Maten komen redelijk overeen met wat ik opgegeven had maar nog niet geweldig (paarse shirt is het Ettemadis maatshirt dat ik had opgemeten). Zou een cm breedte van de body en mouwen af mogen.

Ik denk dat ze alvast rekening gehouden hebben met de krimp. Het Ettemadis hemd is al een aantal keer gewassen neem ik aan?

GuyS

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.163
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Re: [shirts] Moderntailor.com
Reactie #4 Gepost op: 03 juli 2011 – 00:54:43
:shock:

Goh, daar had ik ook zelf nog wel op kunnen komen eigenlijk. D'oh. Zal ze beide nog eens op elkaar houden nu die van MT ook wat vaker gewassen is.

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: Re: [shirts] Moderntailor.com
Reactie #5 Gepost op: 03 juli 2011 – 01:26:46
Ja ik vind het zelf ook een lastig gegeven hoor, sommige stoffen krimpen meer dan andere.
Maar ik vind het wel netjes van ze dat ze er alvast rekening mee houden, hoef je de marge zelf niet te bepalen.

Binnenkort toch maar eens proberen bij Moderntailor. Ik zag  een leuke tattersal...

Bakkerrr

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.064
    • Bekijk profiel
Re: [shirts] Moderntailor.com
Reactie #6 Gepost op: 03 juli 2011 – 08:54:26
Dat blauwe welkomstshirt is natuurlijk de goedkoopste stof die ze leveren, maar ze leveren ook duurdere stoffen. Ik ben vooral benieuwd naar de kwaliteit van die duurdere stoffen. Het lijkt me vrij logisch dat voor 20 euro de stof niet helemaal vergelijkbaar is met bv Ettemadis.  :)

Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: [shirts] Moderntailor.com
Reactie #7 Gepost op: 03 juli 2011 – 09:25:14
Als je billig wilt rond die prijs ga je toch gewoon naar SuSu.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.688
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: [shirts] Moderntailor.com
Reactie #8 Gepost op: 03 juli 2011 – 10:00:15
Ik haak al af bij die achterhaalde website.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

GuyS

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.163
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Re: [shirts] Moderntailor.com
Reactie #9 Gepost op: 03 juli 2011 – 14:27:16
Als je billig wilt rond die prijs ga je toch gewoon naar Suit Supply.

Beetje zinloze opmerking Orno. Als we altijd maar naar de standaardleveranciers op SF blijven reiken ontdekken we ook nooit iets nieuws.

Bootstrap

  • Gebruiker
  • Berichten: 919
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Re: [shirts] Moderntailor.com
Reactie #10 Gepost op: 03 juli 2011 – 22:49:11
Als je billig wilt rond die prijs ga je toch gewoon naar Suit Supply.

Wat een geklets.  ](*,)
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

marcos

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.152
    • Bekijk profiel
Re: [shirts] Moderntailor.com
Reactie #11 Gepost op: 03 juli 2011 – 23:01:56
Ik dacht dat Suit Supply zo'n beetje de ondergrens was hier maar het kan dus nog lager.

Bootstrap

  • Gebruiker
  • Berichten: 919
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Re: [shirts] Moderntailor.com
Reactie #12 Gepost op: 03 juli 2011 – 23:06:57
Ik dacht dat Suit Supply zo'n beetje de ondergrens was hier maar het kan dus nog lager.

Geen idee, maar de Suit Supply vind ik niet billig in de zin van 'slechte kwaliteit'. Met Moderntailor heb ik geen ervaring. Behalve dan pluraal en op de Denneweg.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.697
    • Bekijk profiel
Re: [shirts] Moderntailor.com
Reactie #13 Gepost op: 04 juli 2011 – 10:38:47
Ik dacht dat Suit Supply zo'n beetje de ondergrens was hier maar het kan dus nog lager.

Dat boord van dat paarse shirt ziet er wel erg slecht uit. (Sorry GuyS) Zo ben ik ze van Suitsupply nog niet tegengekomen.

Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: [shirts] Moderntailor.com
Reactie #14 Gepost op: 04 juli 2011 – 10:40:07
Dat boord van dat paarse shirt ziet er wel erg slecht uit. (Sorry GuyS) Zo ben ik ze van Suitsupply nog niet tegengekomen.

Dan te bedenken dat die paarse bespoke is LOL
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford