Auteur Topic: Crockett & Jones  (1811447 keer gelezen)

B2P

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Crockett & Jones
Reactie #7065 Gepost op: 30 december 2020 - 14:34:58
Ik zou de strakke nemen. Mijn Teigns zijn nog bizar uitgelopen.

oxfordstreet

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #7066 Gepost op: 30 december 2020 - 14:35:18
wat ik bij (te) smalle unlined schoenen vervelend vind is wanneer je de kleine teen naar buiten ziet drukken.

schoenen lopen in mijn ervaring alleen uit op de plekken waar het strak tegen je voet aan zit, als je ruimte over hebt zou ik daar niet meer uitloop verwachten.

hoe wil je ze gaan dragen? ik zou zoiets vooral blootvoets zomers dragen, dan is de 8 misschien wel ruim genoeg?

Eens met bovenstaande. Mijn Teigns zijn een halve maat kleiner dan normaal juist om de omschreven “blootvoets” reden.
"Style is not fashion, it's something we have inside"

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7067 Gepost op: 30 december 2020 - 14:37:39
Even wat maatadvies.

Ik heb die Teign (Unlined in 341) besteld na de tip op het forum, vooral voor de zomer.

8.5 zit met normale sokken erg comfortabel. Miniem beetje heelslip linkervoet, rechts niks. Maar met no show sokken (van Carlo) heb ik toch wel wat heel slip.

8 zit met normale sokken echt wat strak, vooral breedte. Tenen worden beetje gecompressed, zowel breedte als beetje lengte maar geen heel slip. Met no show ook nog strak, vooral qua breedte. Klein beetje heelslip.

Lastig te kiezen. Ten eerste lees ik dat unlined loafers veel uitlopen, maar in de zomer zetten je voeten ook weer uit vanwege de warmte/als je aan het lopen bent. Ook lees ik dat de heel slip minder wordt naarmate de schoen meer is ingelopen (vanwege de goodyear welt) en dat de schoen soepeler wordt.
Wat is je normale CJ maat?
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7068 Gepost op: 30 december 2020 - 15:13:41
In mijn ervaring lopen sučde loafers enorm uit. Ik ga in de toekomst deze loafers een halve maat kleiner kopen.
This, madame, is Versailles.

arch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7069 Gepost op: 30 december 2020 - 15:17:38
Wat is je normale CJ maat?

Dit zijn mijn eerste CJ's. Ik denk dat ik dan inderdaad voor de strakke ga, lijkt toch een consensus over te zijn.

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7070 Gepost op: 30 december 2020 - 16:02:30
In mijn ervaring lopen sučde loafers enorm uit. Ik ga in de toekomst deze loafers een halve maat kleiner kopen.
Ik deel dat toch niet helemaal. Hangt er af van de zool denk ik

Volgens Nolte moest je deze in je eigen maat kopen. Dat heb ik ook gedaan en ze zijn exact zo groot als 2 paar andere (merken) die ik heb. Ben hier overigens heel slecht in dus billen op elkaar maar ga er van uit dat het goed komt  :mrgreen:
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

Charlie II

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7071 Gepost op: 30 december 2020 - 22:33:42
In mijn ervaring lopen sučde loafers enorm uit.

Die ervaring heb ik niet met mijn suede Kroketten. Wat wel zo is, is dat je maat groter wordt naarmate de haartjes grijzer worden.  :mrgreen:
“A man should look as if he’s bought his clothes with intelligence, put them on with care and then forgotten all about them.”

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7072 Gepost op: 30 december 2020 - 22:43:51
Bear, Charles?

arch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7073 Gepost op: 31 december 2020 - 15:08:40
Ben er nog steeds niet helemaal over uit. Zie bij de kleinere maat wel mijn teen naar buiten drukken (zoals Clay zei). Tenen zitten wel echt krap met de kleinere.

Misschien dat de grotere maat + een heel grip (zoals dit: https://www.skolyx.se/en/accessories/308-heel-grip-leather.html?search_query=heel%20grip&fast_search=fs) na uitlopen het beste is?

Charlie II

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7074 Gepost op: 31 december 2020 - 16:02:45
Niet zo ingewikkeld doen. Ga na de lockdown gewoon naar een winkel waar ze het model Kroketjes verkopen dat jij op 't oog hebt en pas ze. Dan weet je het meteen. Via internet info vragen over de maat werkt in de meeste gevallen toch niet. Iedereen heeft immers een andere ervaring. De ene leest past prima voor de jou, terwijl dat niet zo is voor iemand anders.
“A man should look as if he’s bought his clothes with intelligence, put them on with care and then forgotten all about them.”

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7075 Gepost op: 31 december 2020 - 18:04:18
iets te groot beter dan iets te klein
live and let die

Scarpa

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7076 Gepost op: 01 januari 2021 - 02:10:06
Dat roep ik ook altijd.

Charlie II

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7077 Gepost op: 01 januari 2021 - 11:40:11

Precies. Heb wel eens wat miskopen gedaan. Dan zaten ze gewoon snug bij de eerste keer dragen, alleen naarmate de dag vorderde, begon het echt te knellen. Dan kun je beter een half maatje groter nemen. Is toch niet te zien.

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7078 Gepost op: 01 januari 2021 - 20:00:49
Met instappers kun je daar over twisten denk ik
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7079 Gepost op: 01 januari 2021 - 21:06:46
Zeker bij sučde.