Auteur Topic: Crockett & Jones  (1677693 keer gelezen)

Mr.Barry

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.422
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6690 Gepost op: 25 augustus 2018 – 23:52:52


Goed model in suede, overweeg zelf ook zoiets.
Welk model is dit? Van enkele jaren terug?

Winne2

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.376
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6691 Gepost op: 26 augustus 2018 – 09:36:34
Cottesmore in roughout suθde, denk ik. MTO van Hermans aantal jaar terug.
TAFKADM

Vercetti

  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6692 Gepost op: 26 augustus 2018 – 15:34:57
Ik weet niet helemaal of ik de vraag hier kan stellen. Ik wil in de herfst mijn eerste paar Crockett & Jones aanschaffen. Gezien de Nederlandse weer omstandigheden wil ik graag een niet-leren zool. Zit er veel verschil in danite rubber of city rubber zool? De danite zolen lijken alleen dikker. In de city rubber collectie sprak de Hallem mij erg aan.
Laatst bewerkt op: 26 augustus 2018 – 16:12:11 door Vercetti

Gijsbert

  • Gebruiker
  • Berichten: 215
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6693 Gepost op: 26 augustus 2018 – 17:22:49
Goed model in suede, overweeg zelf ook zoiets.
Welk model is dit? Van enkele jaren terug?

Hickstead.
Laatst bewerkt op: 26 augustus 2018 – 17:28:01 door Gijsbert

Schweino

  • Gebruiker
  • Berichten: 129
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6694 Gepost op: 26 augustus 2018 – 18:19:43
Ik weet niet helemaal of ik de vraag hier kan stellen. Ik wil in de herfst mijn eerste paar Crockett & Jones aanschaffen. Gezien de Nederlandse weer omstandigheden wil ik graag een niet-leren zool. Zit er veel verschil in danite rubber of city rubber zool? De danite zolen lijken alleen dikker. In de city rubber collectie sprak de Hallem mij erg aan.

Dainite heeft noppen en dus meer grip. Met name geschikt voor buiten op straat bij nat weer.

Vercetti

  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6695 Gepost op: 27 augustus 2018 – 18:35:18
Dainite heeft noppen en dus meer grip. Met name geschikt voor buiten op straat bij nat weer.

Bedankt! Binnenkort maar eens wat modellen gaan passen.

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6696 Gepost op: 28 augustus 2018 – 09:33:26
Mooi materiaal dit soort suθde en wordt fijn oud.

Ik heb zelf een paar boots in juchtleer onverwoestbaar en blijft nagenoeg onveranderd oud.

Het verschil tussen de beide type rubber zool is niet groot met onze bestratingen in Nederland (meer een looks issue); wanneer je echt antislip wilt kies je uiteraard voor een commando zool.  ;D
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Kings

  • Gebruiker
  • Berichten: 898
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6697 Gepost op: 28 augustus 2018 – 09:47:57
Dainite heeft noppen en dus meer grip. Met name geschikt voor buiten op straat bij nat weer.

Met Dainite in de regen over een putdeksel o.i.d. lopen is glibberen, niet minder dan bij leren zolen. Dainite gaat wel veel langer mee en doet het volgens mij ook beter in sneeuw en kou.

Jaguarlover

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.363
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6698 Gepost op: 28 augustus 2018 – 18:39:45
@Vercetti : Dainite past goed onder vb Corduroy of Moleskin, is wat meer de country-look.
Rand is ook wat hoger dan cityrubber (meer "stads").

Niet twijfelen, zo'n paar Dainite Crocketts ga je steeds met plezier dragen in herfst en winter  :thumbsup:

Mijn volgende paar  <3: Hardwick
Laatst bewerkt op: 28 augustus 2018 – 18:43:13 door Jaguarlover

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6699 Gepost op: 28 augustus 2018 – 20:44:42
Ik weet niet helemaal of ik de vraag hier kan stellen. Ik wil in de herfst mijn eerste paar Crockett & Jones aanschaffen. Gezien de Nederlandse weer omstandigheden wil ik graag een niet-leren zool. Zit er veel verschil in danite rubber of city rubber zool? De danite zolen lijken alleen dikker. In de city rubber collectie sprak de Hallem mij erg aan.

Ik vraag me af of het qua grip werkelijk verschil zal maken. Daarbij ga ik ervan uit dat de lederen zool eerst wat is opgeruwd. Als dat is nagelaten is het op een natte ondergrond (inderdaad) vragen om problemen.

Ik voor mij meen dat een paar schoenen met een rubberen zool minder ventileert dan een rubberen zool. Vooral als de temperatuur wat hoger is, is dat te merken. Als de schoenen veelal binnen worden gedragen dan lijkt dat mij ook wel een punt van aandacht.

Als de grip wel een probleem zou zijn, dan zou ik eerder geneigd zijn om swims om de schoenen te doen, dan te kiezen voor een rubberen zool geloof ik.

summit

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.352
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6700 Gepost op: 29 augustus 2018 – 13:57:23
Ik heb voor de natte dagen een paar van die hele dunne vibram zooltjes onder een paar leren zolen laten plakken. Het wordt niet waterdicht maar scheelt enorm

Lewis

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.851
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6701 Gepost op: 29 augustus 2018 – 14:25:24
Leren zolen zijn echt kut op het tapijt bij mij in kantoor. Ook als ze al een beetje gesleten zijn. Liever dainite.
Wat een enorme winnaar is hij toch!

kamikaze

  • Gebruiker
  • Berichten: 181
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6702 Gepost op: 29 augustus 2018 – 14:31:01
Weet niet hoe jullie daartegenaan kijken, maar dainite onder Oxfords vind ik persoonlijk gewoon echt heel lelijk. Past niet bij de esthetiek van de schoen. Bij boots of chukka's vind ik het een ander verhaal.

Ralef

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.348
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6703 Gepost op: 29 augustus 2018 – 14:42:54
Je moet wel echt heel goed kijken, wil je een paar dainite's spotten onder oxfords.

Onder alles wat ik laat verzolen, ook leer, komt Dainite. Ik woon niet in de stad en sta zeker de helft van het jaar op mijn nette schoenen zeker 1 of 2 keer dag in de nattigheid.

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6704 Gepost op: 29 augustus 2018 – 14:45:17
Leren zolen zijn echt kut op het tapijt bij mij in kantoor. Ook als ze al een beetje gesleten zijn. Liever dainite.

Laten opruwen doet wonderen en een dunne vibram is eveneens een goede oplossing; onder oxfords of andere typische kantoorschoenen is een dikke(re) rubber zool geen porem.   :(
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“