Auteur Topic: Crockett & Jones  (1815016 keer gelezen)

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5625 Gepost op: 13 december 2015 - 20:29:12
Bleh, na twee weekends rondlopen kom ik toch tot de constatie dat mijn linker-Coniston te krap zit. Tien minuten aangehad in de winkel en knelde nergens, maar waar de binnensluiting op de boot genaaid zit heb ik plaats te kort en knelt het wat (misschien dat het daar minder uitloopt?). De rechter zit perfect, dus denk dat ik er met een half maatje extra wel kom. Is het een idee om de linker wat te laten uitrekken (überhaupt doenbaar?) of gewoon korte pijn, verlies slikken en een groter paar gaan halen?

Als ik jou was, dan zou ik me laten adviseren door het verkooppunt.

guest45

• Gast
Crockett & Jones
Reactie #5626 Gepost op: 13 december 2015 - 20:59:27
^ altijd een goed idee.

Of in het begin alleen 's ochtends dragen om in te lopen? Zitten ze dan beter?

Prosit

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5627 Gepost op: 13 december 2015 - 21:41:57
Lopen toch nog wel een beetje uit? Zeker als de rechter wel goed zit, denk dat een halve maat dan wel te groot kan zijn na een tijdje. Had dat ook bij mijn Monktons, eerst net te strak en nu als gegoten.

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5628 Gepost op: 13 december 2015 - 21:59:52
Die spray werk inderdaad - goed nat schuimen en dan in een korte sessie drooglopen. Maar wat ook werkt is laten oprekken door de schoenmaker. Je kunt precies aangeven waar het knelt, hij spant ze op en geeft ze iedere dag een tikkie extra. Na een week ophalen en als het nog niet voldoende is, herhaalt hij de procedure. Kost in mijn dorp eur 8 en maximaal twee weken.

summit

• Gebruiker
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5629 Gepost op: 13 december 2015 - 22:09:40
Bij Hermans laten doen. Kosteloos tot het perfect zit

Ryan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5630 Gepost op: 13 december 2015 - 22:57:50

Bleh, na twee weekends rondlopen kom ik toch tot de constatie dat mijn linker-Coniston te krap zit. Tien minuten aangehad in de winkel en knelde nergens, maar waar de binnensluiting op de boot genaaid zit heb ik plaats te kort en knelt het wat (misschien dat het daar minder uitloopt?). De rechter zit perfect, dus denk dat ik er met een half maatje extra wel kom. Is het een idee om de linker wat te laten uitrekken (überhaupt doenbaar?) of gewoon korte pijn, verlies slikken en een groter paar gaan halen?

Kan het zijn dat je verschillende dikten sokken draagt?

Bij mijn boots kan ik alleen dunne sokken dragen want dikkere sokken gaan meteen knellen.

StarTAC

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5631 Gepost op: 14 december 2015 - 15:36:56

Hoeveel dagen heb je er al op gelopen? Het kan best een tijdje duren voordat je schoenen ingelopen zijn (zie ook http://www.theshoesnobblog.com/2012/07/breaking-in-shoes-your-first-30-days.html)

Is de binnenzool (onderliggende kurk) al naar je voet gevormd? Dat kan ook nog wat millimeter aan ruimte schelen.

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5632 Gepost op: 14 december 2015 - 20:47:28

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Crockett & Jones
Reactie #5633 Gepost op: 14 december 2015 - 20:50:29
Chris... Wat is deze?

marsvos

• Gebruiker
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Crockett & Jones
Reactie #5634 Gepost op: 14 december 2015 - 20:51:32
Ja ik wil mn smeergeld terug.

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5635 Gepost op: 14 december 2015 - 20:55:17
SF korting voor de schrik?  :mrgreen:
Style is never out of fashion

Natas

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5636 Gepost op: 14 december 2015 - 23:26:44
Thanks voor de suggesties, zal eerst eens even horen bij de schoenmaker. Als dat geen vertrouwen inboezemt even langs C&J, maar da's ook niet achter de hoek.

Dieter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5637 Gepost op: 15 december 2015 - 19:50:58
Nouw, een goeie groupbuy zou niet misstaan. Ik doe mee voor een suede Lonsdale. Chris, geef jij het door?
Grammar Nazi's: They usually dwell on forums and correct the grammar/spelling of others. It is a sophisticated form of trolling.

Kruimeldief

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5638 Gepost op: 16 december 2015 - 00:13:35
Hier nog een. Niet zo zeker over de 363 leest.

guest45

• Gast
Crockett & Jones
Reactie #5639 Gepost op: 16 december 2015 - 11:06:12
Suede Lonsdale zit gewoon in de collectie hoor ;)