Auteur Topic: Crockett & Jones  (1814996 keer gelezen)

Thibault

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Crockett & Jones
Reactie #4575 Gepost op: 23 april 2013 - 13:05:47
Inderdaad, heb echt boten van voeten en de 348 zit me als gegoten...dus gewoon eens passen!

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4576 Gepost op: 23 april 2013 - 19:06:03
Inderdaad, heb echt boten van voeten en de 348 zit me als gegoten...dus gewoon eens passen!

Heb ik al gedaan, maar mij passen ze jammer genoeg niet.

XRcrush

• Gebruiker
  • Amsterdam
    • Bekijk profiel
Reactie #4577 Gepost op: 23 april 2013 - 21:09:56
Open deur maar naast de leest is ook het leer en type & constructie van de schoen van grote invloed. Ik heb twee paar C&J op de 348 leest in dezelfde maat en ze zitten totaal anders.

Deze Burnham boot. Bij de derde keer dragen zaten ze spreekwoordelijk als gegoten.

En deze, de Edgware Oxford. Ik heb ze nu een keer of 5 vrij lang gedragen en ze doen nog behoorlijk pijn.

Waarmee ik maar wil zeggen dat alleen de leest allesbehalve 'maatgevend' is.

Laatst bewerkt op: 23 april 2013 - 21:14:51 door XRcrush

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4578 Gepost op: 23 april 2013 - 21:21:02
Ervan uitgaande dat de maat hetzelfde is had ik niet verwacht dat er tussen ongeveer dezelfde soort en kleur leer zoveel verschil zou zitten. Heb zelf ook twee paar op de 348, waaronder het ene in black calf, waarvan algemeen bekend is dat het veel stugger is. Daarbij duurde het ook een stuk langer dan het andere paar, in suède.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4579 Gepost op: 23 april 2013 - 21:34:42

En is de fitting hetzelfde? Ik heb hier ook twee verschillende fittings op de 348 leest. Zelfs de maat verschilt.

guest45

• Gast
Reactie #4580 Gepost op: 23 april 2013 - 21:38:27
De derby (boot) geeft natuurlijk meer ruimte op de wreef dan de oxford. 

XRcrush

• Gebruiker
  • Amsterdam
    • Bekijk profiel
Reactie #4581 Gepost op: 23 april 2013 - 21:58:20
En is de fitting hetzelfde?

Ja ook. Beide 9E. Als ik ze naast elkaar bekijk zijn ze optisch echt hetzelfde.

Ja dat klopt Chris. En dat verschil is echt groot aan de voet. Hetzelfde heb ik ook met een paar oude C&J Chepstow boots en een paar Rochester Oxfords. Beide op dezelfde 325 leest. Boots probleemloos, Oxfords nog steeds onprettig/pijnlijk als ik ze lang draag.

Uhh... Ezels, stenen.  :-^ Maar ik geef nog niet op met de Edgware. Al moet ik ze op een gegeven moment verzuipen in de Walk Away oid...
Laatst bewerkt op: 24 april 2013 - 06:46:33 door XRcrush

Sanderrr

• Bekijk profiel
Reactie #4582 Gepost op: 24 april 2013 - 16:46:28
Open deur maar naast de leest is ook het leer en type & constructie van de schoen van grote invloed. Ik heb twee paar C&J op de 348 leest in dezelfde maat en ze zitten totaal anders.

Deze Burnham boot. Bij de derde keer dragen zaten ze spreekwoordelijk als gegoten.

En deze, de Edgware Oxford. Ik heb ze nu een keer of 5 vrij lang gedragen en ze doen nog behoorlijk pijn.

Ik heb er vooral last van bij de hiel, er blijft druk van de schoen achterop de hiel, terwijl dit bij (bijvoorbeeld) mijn Magnanni's helemaal niets doet. De halve maat groter was duidelijk te ruim, en de verkoopster zei dat het nog uit zou lopen, en ik weet van Magnanni dat die binnen een dagje helemaal ingelopen zijn, maar dit... krijg bijna het idee dat de zool gewoon net iets te klein is voor mijn voet :-s

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4583 Gepost op: 24 april 2013 - 17:55:09
heb ik ook gehad bij mijn mitchell's. Na een avondje lopen flinke steken in de hiel. Na twee dagen was dit helemaal weg. Ik denk dat het bij mijook kwam doordat de hiel een beetje bekneld zat en hieraan heeft moeten wennen.
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4584 Gepost op: 24 april 2013 - 18:02:03
de "heelcup" van de benchgrades bevalt me ook niet zo, veel te recht => hielslip

Zeneize

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4585 Gepost op: 24 april 2013 - 18:50:43
Met mijn Wembleys heeft het ook behoorlijk lang geduurd, maar het is goed gekomen. :) Kwestie van geduld, mits je bij het passen een goede pasvorm had.
"One should either be a work of art, or wear a work of art."

Thibault

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4586 Gepost op: 24 april 2013 - 23:53:10
Ik heb dan blijkbaar echt geluk, want ik heb een Westbourne 348, Edgware 348 en Edgware special order 348, telkens in 9,5 die na 2-3 keer dragen als gegoten zaten. Ik hou van mijn schoenen maar ik heb telkens stress bij de aankoop van nieuwe schoenen over hoe ze gaan uitlopen, rekken of plooien. 

Zeneize

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4587 Gepost op: 29 april 2013 - 22:33:01
Ben langs geweest en het volgende is mij duidelijk geworden:
...
Na deze informatie te hebben gekregen, besloot ik dezelfde schoen in Mink Suede te willen proberen, maar mijn maat was er niet - balen! Nog maar even wachten dan. Weer uitstekend geholpen.

Vandaag de suède Drummonds besteld. Bruine gladleren brogues komen later wel. Wachttijd 6-8 weken.. 8-[
"One should either be a work of art, or wear a work of art."

Rod

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4588 Gepost op: 05 mei 2013 - 16:47:39
Omdat ik dit paar te weinig draag, besloten om ze te 'converteren' naar slecht weer schoenen. Dainite sole by Nils Kalf.

Model - Ealing, leest - 360, kleur - chestnut burnish calf

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #4589 Gepost op: 05 mei 2013 - 16:48:32
Cool. Mooi gedaan.
The man with style, is the man who can smile