Auteur Topic: Crockett & Jones  (1815071 keer gelezen)

Anaszi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Crockett & Jones
Reactie #3750 Gepost op: 13 augustus 2011 - 18:35:01
Heren, een C&J probleempje.

Ervanuitgaande dat elke schoen op de 348 leest hetzelfde past, en mijn Hallams perfect zitten heb ik een paar Northcote boots besteld (ongezien gekocht, maar bij een fysieke winkel). In de winkel even de maat gechecked (bij de enkel en op de doos 9, perfect) maar niet gepast, ik geloofde het wel.

Bij thuiskomst merkte ik dat ze wel wat ruimer zaten, maar goed, maat 9 is maat 9 dus het zal wel aan mij liggen. Nu merkte ik van de week op dat op het voetbed heel iets anders ingeslagen staat, namelijk 95, wat ik interpreteer als maat 9,5.

De volgende vragen: 1) Is de assumptie dat elke schoen op de 348 leest hetzelfde past correct? 2) Staat het nummertje op het voetbed inderdaad voor de maat, en hebben ze bij C&J een drukfout gemaakt? En de laatste vraag; 3) Wat kan ik in dit geval van de winkelier verwachten? Ik heb ze pas een paar uurtjes gedragen, maar dat zie je natuurlijk wel direct. Ook waren het geen schoenen die ze op voorraad hebben.

Thanks boys.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3751 Gepost op: 13 augustus 2011 - 19:19:28
Heren, een C&J probleempje.

Ervanuitgaande dat elke schoen op de 348 leest hetzelfde past, en mijn Hallams perfect zitten heb ik een paar Northcote boots besteld (ongezien gekocht, maar bij een fysieke winkel). In de winkel even de maat gechecked (bij de enkel en op de doos 9, perfect) maar niet gepast, ik geloofde het wel.

Bij thuiskomst merkte ik dat ze wel wat ruimer zaten, maar goed, maat 9 is maat 9 dus het zal wel aan mij liggen. Nu merkte ik van de week op dat op het voetbed heel iets anders ingeslagen staat, namelijk 95, wat ik interpreteer als maat 9,5.

De volgende vragen: 1) Is de assumptie dat elke schoen op de 348 leest hetzelfde past correct? 2) Staat het nummertje op het voetbed inderdaad voor de maat, en hebben ze bij C&J een drukfout gemaakt? En de laatste vraag; 3) Wat kan ik in dit geval van de winkelier verwachten? Ik heb ze pas een paar uurtjes gedragen, maar dat zie je natuurlijk wel direct. Ook waren het geen schoenen die ze op voorraad hebben.

Thanks boys.

1. Binnen gelijke maten zou op dezelfde leest niet te veel variatie mogen zitten. Mits het bovenleer van hetzelfde materiaal is. Mijn sučde schoenen zijn volgens mij wat ruimer dan mijn gladleren schoenen (beide 337, 8E), maar dat is een kwestie van millimeters.
2. Dat weet ik niet. Ik neem aan dat je met voetbed de binnenzool bedoelt (waar je voet direct op staat)? In mijn herinnering stond dat niet in mijn schoenen, maar het is ook al een tijdje geleden dat ik nieuwe heb gekocht.
3. In ieder geval zul je hem zo snel mogelijk op de hoogte moeten stellen van het probleem dat je hebt geconstateerd. Įls je al iets van de winkelier kunt verwachten dan is dat in mijn beleving gebaseerd op coulance. De schoen vertoont immers niet per se een gebrek, tenzij de maat zou afwijken van wat er op de doos staat/ wat de verkoper erover heeft verteld. Normaliter sta je dan sterk als consument. In dit geval zal dat je niet helpen omdat je eenvoudig de maat had kunnen controleren door de schoenen te bekijken en te passen. Denk ik.

PS. Wellicht kun je de hak van je rechterschoen van je Hallams op de hak van de linkerschoen van de Northcote zetten en bekijken of er een zichtbaar verschil is in de lengte van de zool. Als dat zo is dan heb je in mijn beleving een argument om de verkoper ervan te overtuigen dat je met de verkeerde maat de deur uit bent gegaan. Het zou me niet verbazen als deze vergissing voor eigen rekening komt, zie onder '3.'

Anaszi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3752 Gepost op: 13 augustus 2011 - 19:26:05
Bedankt voor je reactie. Volgens jouw idee moet de maat dus wel afwijken van wat er op de doos staat, gezien het verschil in pasvorm aanzienlijk is.

Maandag maar even langs, maar ik vraag me af hoe sterk ik in mijn schoenen sta.

1. Binnen gelijke maten zou op dezelfde leest niet te veel variatie mogen zitten. Mits het bovenleer van hetzelfde materiaal is. Mijn sučde schoenen zijn volgens mij wat ruimer dan mijn gladleren schoenen (beide 337, 8E), maar dat is een kwestie van millimeters.
2. Dat weet ik niet. Ik neem aan dat je met voetbed de binnenzool bedoelt (waar je voet direct op staat)? In mijn herinnering stond dat niet in mijn schoenen, maar het is ook al een tijdje geleden dat ik nieuwe heb gekocht.
3. In ieder geval zul je hem zo snel mogelijk op de hoogte moeten stellen van het probleem dat je hebt geconstateerd. Įls je al iets van de winkelier kunt verwachten dan is dat in mijn beleving gebaseerd op coulance. De schoen vertoont immers niet per se een gebrek, tenzij de maat zou afwijken van wat er op de doos staat/ wat de verkoper erover heeft verteld. Normaliter sta je dan sterk als consument. In dit geval zal dat je niet helpen omdat je eenvoudig de maat had kunnen controleren door de schoenen te bekijken en te passen. Denk ik.

PS. Wellicht kun je de hak van je rechterschoen van je Hallams op de hak van de linkerschoen van de Northcote zetten en bekijken of er een zichtbaar verschil is in de lengte van de zool. Als dat zo is dan heb je in mijn beleving een argument om de verkoper ervan te overtuigen dat je met de verkeerde maat de deur uit bent gegaan. Het zou me niet verbazen als deze vergissing voor eigen rekening komt, zie onder '3.'

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3753 Gepost op: 13 augustus 2011 - 19:31:52
Mits het bovenleer van hetzelfde materiaal is. Mijn sučde schoenen zijn volgens mij wat ruimer dan mijn gladleren schoenen (beide 337, 8E), maar dat is een kwestie van millimeters.

Dit kan ik onderschrijven, specifiek voor de 348-leest.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3754 Gepost op: 13 augustus 2011 - 19:42:48
Klinkt alsof je een 9,5 hebt. Ik heb verschillende schoenen gehad van C&J en die zaten allemaal hetzelfde. Alleen de leest verschilde een beetje, wat bij de Conniston (boot) veel verschil uitmaakte.

Anaszi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3755 Gepost op: 13 augustus 2011 - 19:43:38
In dat geval ga ik ze maandag even omruilen. Ze hebben me dus (onbewust) een product verkocht wat ik niet besteld heb (en of ze dat een defect noemen of niet, ze zoeken het zelf maar uit).

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3756 Gepost op: 13 augustus 2011 - 20:06:06
Bedankt voor je reactie. Volgens jouw idee moet de maat dus wel afwijken van wat er op de doos staat, gezien het verschil in pasvorm aanzienlijk is.

Maandag maar even langs, maar ik vraag me af hoe sterk ik in mijn schoenen sta.

In het algemeen is het zo dat je een recht hebt om de schoenen te laten vervangen als de maat afwijkt van de informatie op de doos of de mededelingen van de verkoper.

In dit geval heb je echter je eigen glazen ingegooid door niet te passen en te weinig tijd te besteden aan de aanschaf (dat is in ieder geval de indruk die ik uit je bericht van 18:35 kreeg).
Laatst bewerkt op: 13 augustus 2011 - 20:07:53 door Don

Anaszi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3757 Gepost op: 13 augustus 2011 - 20:08:45
Dat realiseer ik me, en vind ik ook zeker een valide argument.

We zien het maandag wel. (In de tussentijd, iemand interesse in een paar Northcotes in maat 9,25?)

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3758 Gepost op: 13 augustus 2011 - 20:28:12
Kan me niet voorstellen dat er hier moeilijk over gedaan wordt. Ik bedoel, het is niet geheel onvoorstelbaar om zo te handelen. Als er 337 size 9 op staat, ga ik er vanuit dat ik het pas omdat ik al vaker 337 size 9 heb gekocht.

Charlie

• Gast
Reactie #3759 Gepost op: 13 augustus 2011 - 21:58:58
Als je er al op gelopen hebt vrees ik dat je ze niet meer terug kunt brengen.

Henley

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3760 Gepost op: 13 augustus 2011 - 23:10:41
Klinkt alsof je een 9,5 hebt. Ik heb verschillende schoenen gehad van C&J en die zaten allemaal hetzelfde. Alleen de leest verschilde een beetje, wat bij de Conniston (boot) veel verschil uitmaakte.

Wat was het verschil met de Coniston precies

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3761 Gepost op: 14 augustus 2011 - 08:23:01
Wat was het verschil met de Coniston precies
De leest valt een halve maat groter, zodat men ze kan dragen met wintersokken.

Henley

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3762 Gepost op: 14 augustus 2011 - 09:17:10
De leest valt een halve maat groter, zodat men ze kan dragen met wintersokken.

Thx, ik had ze namelijk een halve maat groter willen bestellen via internet...

Anaszi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3763 Gepost op: 08 september 2011 - 18:02:41
Dat realiseer ik me, en vind ik ook zeker een valide argument.

We zien het maandag wel. (In de tussentijd, iemand interesse in een paar Northcotes in maat 9,25?)

Probleem opgelost. De 9,5 in de binnenzool bleek op het soort buitenzool te slaan (ik heb niet goed opgelet, de details ben ik vergeten). Ik heb de schoenen dus terug genomen en de beste mannen niets kwalijk genomen, zij hadden het ook niet kunnen weten.

Voor advies even naar Nils Kalf gefietst, deze heeft de binnenzool 3mm verhoogd en dit heeft prima geholpen: ze zitten als gegoten.

Moraal van het verhaal: bij twijfel even naar de schoenenfluisteraar.

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3764 Gepost op: 09 september 2011 - 18:37:37
De nieuwe winkel van Crockett & Jones in Jermyn Street, Londen. De 'oude' winkel in die straat, tegen Saint James' Street aan, is er ook nog.