Auteur Topic: Crockett & Jones  (1811358 keer gelezen)

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Crockett & Jones
Reactie #2055 Gepost op: 07 oktober 2009 - 21:49:54
Door ook vaak niet echt " zinnige dingen" te posten zoals waarom C&J meer post heeft sinds een bepaalde datum in vergelijking met santoni moet je deze posts ook aftrekken van het topic en je praat onrechtstreeks ook over santoni in het C&J topic.
Toegegeven, santoni blake zegt me niets maar hun goodyear en norvegese zijn wel mijn ding hoor. Niet dat extravagante natuurlijk.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #2056 Gepost op: 07 oktober 2009 - 21:54:32

Toegegeven, santoni blake zegt me niets maar hun goodyear en norvegese zijn wel mijn ding hoor.

Agree!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Reactie #2057 Gepost op: 07 oktober 2009 - 22:46:38
Door ook vaak niet echt " zinnige dingen" te posten zoals waarom C&J meer post heeft sinds een bepaalde datum in vergelijking met santoni moet je deze posts ook aftrekken van het topic en je praat onrechtstreeks ook over santoni in het C&J topic.
......

Je hebt helemaal gelijk: dat onzinnige moet worden afgetrokken.
Eerlijk is eerlijk. Wat moet dat moet.

Als een schoen hart en ziel heeft is het de moeite waard. Santoni of C&J, who cares?
Maar de italiaanse schoenen krijgen vaak wel dié uiterlijke zorg mee waardoor ik soms het gevoel krijg van: "trying too hard". Daarbij is Santoni een ideaal merk voor schreeuwerige types die op de hoek van de straat druk staan te doen, en uit alle macht uitstralen: kijk naar mij!
Toegegeven, ik kijk wel altijd, met een besmuikt glimlachje..
Caminante, no hay caminos. Hay que caminar!

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2058 Gepost op: 07 oktober 2009 - 23:28:34
Maar eens iets aardigs zeggen over Santoni... Naast al die schreeuwerige modellen hebben ze ook keurige stappers. Pauw bijvoorbeeld verkoopt ze. Qua saaiheid komen ze in de buurt van C&J maar ik vind de materialen er wat luxer uit zien. Wat betreft duurzaameid, valt me op dat ze met een beetje verzorging gewoon lang meegaan. De schoenen die ik de laatste drie jaar gekocht heb zien er nog als nieuw uit. Ook nog nooit last gehad van bubbels of wat dan ook, terwijl ze zoals vandaag niet bepaald gespaard worden. Geldt ook voor m'n blakes trouwens, doen het minstens zo goed als m'n goodyears.

Mediaman

• Gast
Reactie #2059 Gepost op: 08 oktober 2009 - 08:57:31
Dan ben ik maar een schreeuwerig type op een straathoek. Ik ben tenslotte reclameman en 'figuurlijk' gesprokken bestaat mijn vak voor een deel uit schreeuwen op een straathoek. :) Ik hou wel van een beetje schwung en vind het zeker geen probleem dat mijn schoenen 'opvallen'. Daarbij praat ik over de klassiek geinspireerde modellen van Santoni e.d. niet de huidige verfrommelde look.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #2060 Gepost op: 08 oktober 2009 - 09:23:46
Het is interessant op te merken dat het forum bijna uit een soort tweekamp bestaat : de anglofielen en italianofielen [hoe noemen we dit eigenlijk?] oftewel de aanhangers van de klassieke en duurzame modellen {aka. tijdloos} en de wat meer uitgesproken en minder duurzame modellen.
Het blijft tenslotte allemaal een kwestie van smaak nietwaar? wel is het duidelijk dat C&J verreweg de beste prijs/prestatie verhouding biedt en dat zeker via de parallel handel en lijkt Santoni bijna duur te zijn.
Niet alleen het uiterlijk maar vooral de kwaliteit, levensduur en het comfort hebben mij in het kamp der anglofielen doen belanden, maar ook de eigen praktische ondervinding heeft mij dit ingegeven en heb ik de Italiaanse en Franse schoenen nog steeds in de schoenenkast hangen ter afwisseling van mijn NB's, C&J's en JL's
Mijn vrouw prefereert echter haar Santoni's boven haar C&J's, maar ja vrouwen gaan vooral voor het moderne[re] uiterlijk hetgeen weer tot leuke gesprekken leidt voor onze schoenenkast[en] ivm. een gezamenlijke kleding/schoen keuze voor een diner of schouwburg bezoek. :-({|=
Laatst bewerkt op: 08 oktober 2009 - 09:26:30 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2061 Gepost op: 08 oktober 2009 - 09:42:20
^
"Het is interessant op te merken dat het forum bijna uit een soort tweekamp bestaat : de anglofielen en italianofielen [hoe noemen we dit eigenlijk?] oftewel de aanhangers van de klassieke en duurzame modellen {aka. tijdloos} en de wat meer uitgesproken en minder duurzame modellen.
Het blijft tenslotte allemaal een kwestie van smaak nietwaar? wel is het duidelijk dat C&J verreweg de beste prijs/prestatie verhouding biedt en dat zeker via de parallel handel en lijkt Santoni bijna duur te zijn.
Niet alleen het uiterlijk maar vooral de kwaliteit, levensduur en het comfort hebben mij in het kamp der anglofielen doen belanden, maar ook de eigen praktische ondervinding heeft mij dit ingegeven en heb ik de Italiaanse en Franse schoenen nog steeds in de schoenenkast hangen ter afwisseling van mijn NB's, C&J's en JL's
Mijn vrouw prefereert echter haar Santoni's boven haar C&J's, maar ja vrouwen gaan vooral voor het moderne[re] uiterlijk hetgeen weer tot leuke gesprekken leidt voor onze schoenenkast[en] ivm. een gezamenlijke kleding/schoen keuze voor een diner of schouwburg bezoek. :-({|="

Zo, dat is beter. Ik ben van het kamp van de leesbare typografie.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2062 Gepost op: 08 oktober 2009 - 10:24:26
Hehe.

Sorry Leone, maar ik vind het eerlijk gezegd niet zo interessant om dit forum voor de zoveelste keer te verdelen in anglo- en italofielen. Niet in de laatste plaats omdat je daarmee ook weer de clichés over Italiaanse (lees: Santoni) en Engelse (lees: C&J) schoenen uit de sloot trekt en bevestigt.
Want Engels is degelijk maar saai, en Italiaans is flamboyant maar vulgair en niet duurzaam genoeg. Blijven we echt op dit niveau steken? Lijkt me verre van interessant.

Mediaman

• Gast
Reactie #2063 Gepost op: 08 oktober 2009 - 10:49:04
Ik probeer het beste van beide te kopen. Het al te vulgaire van Santoni hoeft van mij niet, bijv. de frommelschoenen. Maar wel de 'klassieke' modellen die gebaseerd zijn op klassieke Engelse modellen, bijv. een double monkstrap met captoe. Ik vind de C&J Rosemoore weer mooi omdat hij neigt naar het slanke Italiaanse.

En als ik staand op mijn straathoek Pax besmuikt zie lachen, schreeuw ik wel iets obsceens!  :mrgreen: :wink:

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2064 Gepost op: 08 oktober 2009 - 10:49:27
Hehe.

Sorry Leone, maar ik vind het eerlijk gezegd niet zo interessant om dit forum voor de zoveelste keer te verdelen in anglo- en italofielen. Niet in de laatste plaats omdat je daarmee ook weer de clichés over Italiaanse (lees: Santoni) en Engelse (lees: C&J) schoenen uit de sloot trekt en bevestigt.
Want Engels is degelijk maar saai, en Italiaans is flamboyant maar vulgair en niet duurzaam genoeg. Blijven we echt op dit niveau steken? Lijkt me verre van interessant.

Het is zeker niet de bedoeling oude koeien uit de sloot te trekken en verdeling te zaaien, zoals ik opmerkte "lijkt" het uit 2 kampen te bestaan en dat is niet chargerend en zeker niet met het doel de discussie zo smal te maken [lees niet: Santoni en/of C&J] maar minimaal per land breed en laten we de overige landen niet buitenspel zetten welke ook zeer mooie, goede en spannende schoenen produceren.
Zie hier het was en is van mij niet meer dan een kanttekening inzake een voor mij opvallend verschijnsel in dit topic.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2065 Gepost op: 08 oktober 2009 - 10:54:08
Heren, a.u.b. verder kletsen in het daarvoor bedoelde topic, kunnen we het hier weer louter over C&J hebben. :wink:

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2066 Gepost op: 08 oktober 2009 - 11:35:29
Heren, a.u.b. verder kletsen in het daarvoor bedoelde topic, kunnen we het hier weer louter over C&J hebben. :wink:

correct  :oops:
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Reactie #2067 Gepost op: 08 oktober 2009 - 15:04:06

Ik wil alleen nog even opmerken dat ik niet de Santoni-bezitters als schreeuwerige types zie (het is andersom). Noch dat er iets valt af te dingen op bepaalde Santoni schoenen. Santoni heeft prachtige schoenen; zie de kekke schoenencompetitie.
Caminante, no hay caminos. Hay que caminar!

DaanL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2068 Gepost op: 10 oktober 2009 - 15:47:51
C&J Hallam

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2069 Gepost op: 10 oktober 2009 - 16:23:21
Mooie schoenen in een fraaie kleur, deze hebben wat weg mijn keuze : de C&J Connaught in dezelfde kleur   :wink:
Veel plezier er van cq. er mee en dat gaat ongetwijfeld lukken; een mooie keus!  =D>
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“